Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης: Σε λειτουργία το site του ΤΕΚΑ
Πρόσβαση των πολιτών με ένα «κλικ» στην πληροφόρηση σχετικά με την επικουρική ασφάλιση
Στον «αέρα» είναι από σήμερα, Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, η ιστοσελίδα του νέου Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ) teka.gov.gr. Εφεξής, θα μπορούν και ηλεκτρονικά να ενημερώνονται οι ασφαλισμένοι για το νέο δημόσιο σύστημα κεφαλαιοποιητικής ασφάλισης.
Το ΤΕΚΑ ξεκίνησε να λειτουργεί από 1.1.2022 και σε αυτό ασφαλίζονται πλέον οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας με υποχρέωση υπαγωγής στην επικουρική ασφάλιση.
Υπενθυμίζεται πως από 1.1.2023, όλοι ανεξαιρέτως οι ασφαλισμένοι κάτω των 35 ετών, θα μπορούν προαιρετικά να ενταχθούν στο ΤΕΚΑ.
Το υπουργείο Εργασίας εκτιμά ότι μέσω της ενεργοποίησης του συγκεκριμένου διαδικτυακού τόπου, με ένα «κλικ», οι πολίτες θα μπορούν να έχουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στην πληροφόρηση που τους αφορά για όλα τα ζητήματα σχετικά με την επικουρική ασφάλισή τους, το νέο σύστημα κεφαλαιοποιητικής ασφάλισης, τις εισφορές που καταβάλλουν, το επενδυτικό πλάνο, καθώς και τις παροχές που θα λάβουν στο μέλλον.
Ειδικότερα, μπορούν:
- Να κατατοπιστούν για το νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης και τον τρόπο λειτουργίας του.
- Να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας των ατομικών λογαριασμών τους και την ηλεκτρονική πλατφόρμα MyTEKA (διαθέσιμη εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022).
- Να βρουν απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις τους.
- Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω στη λειτουργία του ασφαλιστικού συστήματος.
- Να πληροφορούνται άμεσα ό,τι νεότερο ανακοινώνεται σχετικά με τη λειτουργία του ΤΕΚΑ.
Επισημαίνεται ότι το ΤΕΚΑ απευθύνεται σε νέους και νέες που ξεκινούν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Γι’ αυτό και στο υπουργείο Εργασίας επιδιώκουν να δώσουν έμφαση στη δημιουργία μιας κουλτούρας αποταμίευσης και επένδυσης, καθώς και στην εκπαίδευση των νέων σε σχετικά ζητήματα.
Η ιστοσελίδα έχει λιτή δομή με προτεραιότητα στην αναβαθμισμένη, αισθητικά και λειτουργικά, εμπειρία πλοήγησης του χρήστη. Είναι συμβατή με όλες τις κινητές και σταθερές συσκευές και θα εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο υλικό και πληροφορίες για τους ασφαλισμένους και για τους εργοδότες.
Ταυτόχρονα προωθούνται και οι υπόλοιπες εκκρεμότητες για την ομαλή λειτουργία του Ταμείου και την καλύτερη ενημέρωση των ασφαλισμένων. Έτσι, οι προσπάθειες που καταβάλλονται από την προσωρινή διοικούσα επιτροπή είναι εντός του πρώτου τριμήνου του 2022, οι πολίτες να μπορέσουν να ενημερώνονται για το ΤΕΚΑ από τη γραμμή εξυπηρέτησης 1555. Επίσης, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμη η ηλεκτρονική πλατφόρμα MyTEKA, όπου θα μπορούν οι ασφαλισμένοι να λαμβάνουν άμεση, προσωποποιημένη και εξατομικευμένη πληροφόρηση για τους ατομικούς λογαριασμούς τους.