Τέλη κυκλοφορίας: Ποιες αλλαγές έρχονται - Φορολογικά κίνητρα για «καθαρά» αυτοκίνητα
Πλάνο για μείωση στα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας και σε φόρους χρήσης
Στις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο σύστημα καθορισμού των τελών κυκλοφορίας αναφέρθηκε ο υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Εθνος της Κυριακής».
Ερωτηθείς για τις δρομολογούμενες τροποποιήσεις, ο κ. Σταϊκούρας υποστήριξε ότι «το σύστημα των τελών κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια».
Ο υπουργός Οικονομικών επισήμανε ότι «κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας. Επιδιώκουµε οι αποφάσεις µας να είναι αποτέλεσµα σωστής αξιολόγησης της υφιστάµενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτίµησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν είµαστε έτοιµοι θα προχωρήσουµε στις αποφάσεις µας» προσέθεσε ο Χρήστος Σταϊκούρας για τα τέλη κυκλοφορίας.
Φορολογικά κίνητρα για «καθαρά» αυτοκίνητα
Για το θέμα των τελών κυκλοφορίας είχε μιλήσει προ ημερών και ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, προαναγγέλλοντας φορολογικά κίνητρα.
Ο κ. Βεσυρόπουλος είχε αναφέρει πως εξετάζεται ένα πλάνο για μειωμένα τέλη ταξινόμησης, μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένους φόρους χρήσης, για όσους αντικαταστήσουν τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, ακόμη και τα εταιρικά.
Το μέτρο αυτό για την αγορά «καθαρών» αυτοκινήτων αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τη νέα χρονιά. Πρωταρχικός στόχος είναι η προστασία του περιβάλλοντος και ο προσανατολισμός σε καθαρά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτροκίνητα, σημείωσε ο κ. Βεσυρόπουλος.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση την οδηγία της Ε.Ε., προβλέπεται επανυπολογισμός των εκπεµπόµενων ρύπων που βασίζεται στη νέα διαδικασία δοκιµής ελαφρών οχηµάτων (WLTP), σύµφωνα µε την οποία ο υπολογισµός γίνεται βάσει των εκποµπών CO2.
Τονίζεται ότι στην Ελλάδα, από τον Οκτώβριο του 2010 τα τέλη κυκλοφορίας των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινοµούνται στη Ελλάδα υπολογίζονται µε βάση τις εκποµπές CO2 που έχουν και µε τη χρήση των συντελεστών της αντίστοιχης κλίµακας που είναι σε ισχύ.
Για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινοµηθεί πριν από τον Οκτώβριο του 2010 ο υπολογισµός των τελών γίνεται αποκλειστικά µε τα κυβικά του κινητήρα τους και τους φορολογήσιµους ίππους που προκύπτουν από αυτά.
Το υπουργείο Μεταφορών πάντως διαβεβαιώνει ότι οι κάτοχοι οχημάτων δεν θα δουν από φέτος επιβαρύνσεις αλλά με τα τέλη της νέας χρονιάς για το 2021.