Τουριστικές επιχειρήσεις ψάχνουν εργαζομένους και δεν βρίσκουν
Κενές μία στις πέντε θέσεις εργασίας
Σοβαρές ελλείψεις στα περισσότερα ξενοδοχεία της χώρας, σε προσωπικό, καταγράφηκε κατά την περσινή θερινή τουριστική περίοδο.
Επί συνόλου 244.124 θέσεων εργασίας, σχεδόν το 20%, ακριβέστερα 53.249 έμειναν κενές.
Σε μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), φάνηκε ότι τα περισσότερα κενά, υπήρχαν σε καμαριέρες, σερβιτόρους και λαντζέρηδες.
Πάντως οι ελλείψεις καταγράφηκαν σε όλα τα τμήματα λειτουργίες, με μικρές διακυμάνσεις.
Πάντως, μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση της μελέτης, δείχνει ότι υπάρχει αντικειμενική δυσκολία εύρεσης εργαζόμενων, που είναι καλά καταρτισμένοι και έχουν εξειδίκευση στον τομέα τους.
Σε κάθε περίπτωση, η επίδραση της πανδημίας στην αύξηση του βαθμού δυσκολίας για να καλυφθούν οι θέσεις απασχόλησης, που ήταν κενές, υπήρξε καταλυτική.
Υπήρξαν εργαζόμενοι που άλλαξαν επαγγελματική κατεύθυνση όταν ο τουρισμός ήταν ουσιαστικά κλειστός λόγω lockdown και δεν θέλησαν να επιστρέψουν στις αρχικές θέσεις εργασίας που κατείχαν.
Υπήρξαν όμως και επιχειρήσεις που δεν πραγματοποίησαν τις απαραίτητες προσλήψεις και δούλεψαν με λιγότερο προσωπικό, παρά το γεγονός ότι κατά το β’ εξάμηνο της περσινής χρονιάς, ο τουρισμός παρουσίασε μεγάλη ανάκαμψη.
Από τις 53.249 θέσεις που έμειναν κενές, σχεδόν οι μισές (26.500) αφορούσαν τις εξής ειδικότητες: Καμαριέρα, Receptionist, Σερβιτόρος, Βοηθός Σερβιτόρου, Λαντζέρης, Barista και Τεχνική Υποστήριξη / Συντήρηση.
Η πρώτη θέση με 7.303 κενές θέσεις (14% του συνόλου), ανήκει στις καμαριέρες.
Έπονται οι σερβιτόροι (5.027 ή 9% των ελλείψεων), οι βοηθοί σερβιτόροι (3.883 ή 7% των ελλείψεων) και οι receptionist (3.638 ή 7% των ελλείψεων).
Όμως σε σχέση με τις προσφερόμενες θέσεις, η θέση του sommelier είναι εκείνη με τις πιο μεγάλες απώλειες (47% ή 284 άτομα).
Ακολουθούν οι βοηθοί receptionist (39% ή 1.861 άτομα), τα στελέχη marketing (36% ή 1.192 άτομα) και τα στελέχη guest relations (35% ή 1.037 άτομα).
Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι επί συνόλου 10.050 ξενοδοχείων, το 38% ή 3.780 καταγράφουν κενά τουλάχιστον σε μία θέση καμαριέρας.
Αντίστοιχα, στο 30% διαπιστώθηκαν ελλείψεις σε receptionist, το 27% σε σερβιτόρους και το 18% σε βοηθούς σερβιτόρους.
Τα τετράστερα ξενοδοχεία έχουν τα περισσότερα κενά (14.641 ή 27%). Στον αντίποδα, στα ξενοδοχεία πέντε αστέρων διαπιστώθηκαν οι λιγότερες ποσοστιαίες (17%) ελλείψεις.