Κ. Μητσοτάκης: Μειωμένες τιμές σε 1.500 προϊόντα από αρχές Μαρτίου
Ποιες κατηγορίες προϊόντων των σούπερ μάρκετ αφορά
Τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας, τα οποία τίθενται σε εφαρμογή αύριο 1η Μαρτίου 2024, παρουσιάζει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
Όπως είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, εξελίσσεται τους τελευταίους μήνες μια διαρκής παρέμβαση «για να έχουμε ακόμα πιο προσιτές τιμές στο ράφι καθώς ο πληθωρισμός δείχνει να αντιστέκεται ειδικά σε κάποια συγκεκριμένα είδη».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις αυτές επισημαίνοντας ότι τα αποτελέσματά τους θα φανούν προοδευτικά καθώς πρόκειται για μια βαθιά διαρθρωτική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς. «Τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά και προσδοκούμε οι αρχικές τιμές σε παραπάνω από 1500 προϊόντα, από τις αρχές Μαρτίου να είναι μειωμένες και προφανώς επί αυτών των αρχικών θα καθορίζονται και οι τελικές τιμές», είπε χαρακτηριστικά.
Στόχος μειώσεις τιμών της τάξης του 15% στα σούπερ μάρκετ
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Ανάπτυξης, στόχος είναι οι καταναλωτές να δουν διψήφιες μειώσεις τιμών της τάξης του 15% σε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων σούπερ μάρκετ από τον επόμενο μήνα, λόγω της εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας.
Παράλληλα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, στο υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, θα εισηγηθεί τη σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία της Κυβερνητικής Επιτροπής για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ποιες κατηγορίες προϊόντων αφορά
‘Ετσι, από την 1η Μαρτίου, όπως έχει σημειώσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, θα εφαρμοστούν μειώσεις τιμών σε ορισμένες κατηγορίες αγαθών, όπως είναι τα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά σπιτιού και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.
«Από την Παρασκευή και μετά, όταν θα εφαρμοστεί σε όλο το εύρος τους η δέσμη μέτρων την οποία έχουμε λάβει και έχουμε περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων, θα δούμε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων να μειώνονται οι τιμές σε αυτά τα προϊόντα σε ποσοστό που φτάνει και το 15%. Και μιλάμε για κατηγορίες όπως είναι καθαριστικά σπιτιού, όπως είναι προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, αλλά και μία σειρά καταναλωτικών αγαθών τα οποία είναι βασικά για τη διαβίωση του νοικοκυριού», δήλωσε στην EΡΤ ο κ. Σκρέκας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για τον Φεβρουάριο 2024, τα οποία προέρχονται από μεγάλες αλυσίδες στην αγορά, καταγράφεται μείωση των ανατιμήσεων σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, της τάξης του 80%.
Οκτώ στα δέκα προϊόντα που πέρυσι είχαν ανατιμηθεί, εφέτος δεν έχουν ανατιμηθεί και μετά την 1η Μαρτίου περιμένουμε πάνω από 2.000 κωδικούς να μειώσουν την τιμή τους, όχι να σταθεροποιήσουν τις τιμές, αλλά αντίθετα να τις μειώσουν κιόλας, αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη.