Χωρίς έγκριση ασφαλείας 70 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών
21μήνες μετά το δυστύχημα των Τεμπών
Χωρίς έγκριση ασφαλείας κυκλοφορούν τα τρένα σε σιδηροδρομικές γραμμές μήκους 70 χιλιομέτρων, όπως αναφέρει σήμερα σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της η «Εφημερίδα των Συντακτών».
Συγκεκριμένα, το ρεπορτάζ λέει ότι εδώ και ένα τρίμηνο ο ΟΣΕ στέλνει τρένα να περάσουν από τμήματα του δικτύου για τα οποία ο ίδιος έχασε την Εγκριση Ασφαλείας ως Διαχειριστής της Υποδομής μετά τις καταστροφικές πλημμύρες τον Σεπτέμβριο του 2023.
Πρόκειται για τμήματα του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης στη νότια Θεσσαλία, από τον Αγιο Στέφανο Φθιώτιδας μέχρι το Μεζούρλο της Λάρισας, όπου σημειώθηκαν μεγάλες καταστροφές στις κακοκαιρίες Daniel και Elias.
Η διπλή σιδηροδρομική γραμμή (άνοδος προς Θεσσαλονίκη-κάθοδος προς Αθήνα) υπέστη εκτεταμένες βλάβες στην υποδομή και την επιδομή της με συνέπεια τα δρομολόγια να διακοπούν τότε ολοκληρωτικά για αρκετές εβδομάδες. Σημαντικές ήταν οι ζημιές και σε άλλες γραμμές (Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα, Λάρισα-Βόλος) που επίσης έκλεισαν.
Σημείωμα των μηχανοδηγών της Hellenic Train που απευθυνόταν στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, ανέφερε: «Κύριε Τερεζάκη, Δ/ντά Σύμβουλε του ΟΣΕ, ρωτάμε και ζητάμε την επιστημονική σας γνώση και επάρκεια, σήμερα οι αμαξοστοιχίες διέρχονται κατόπιν εντολής του ΟΣΕ από κάποια από αυτά τα τμήματα τα οποία δεν είναι ενταγμένα στην Εγκριση Ασφάλειας; Κύριε Τερεζάκη, ζητάμε από τον ΟΣΕ να μας απαντήσει επίσημα. Αν γίνει σήμερα ένα συμβάν σε αυτό το τμήμα γραμμής, ποιες πρέπει να είναι οι δράσεις των αρμόδιων φορέων; Ποιος φέρει την αντικειμενική ευθύνη αν κάτι συμβεί;».
Στα ερωτήματα των μηχανοδηγών δεν είχε δοθεί έως χθες κάποια επίσημη απάντηση από πλευράς ΟΣΕ αναφέρει η «Εφημερίδα των Συντακτών».
Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα
«Είκοσι δύο μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παραμένει αδιάφορη για τον ελληνικό σιδηρόδρομο», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή το εν λόγω δημοσίευμα κατά το οποίο «δίνονται εντολές σε τρένα να κινηθούν σε γραμμές χωρίς πιστοποιητικά ασφάλειας» και «η Διοίκηση του ΟΣΕ απαντά με διαρροές για “τυπικά κωλύματα”».
Ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι ο πρωθυπουργός και ο κ. Σταϊκούρας οφείλουν να απαντήσουν γιατί παραμένει στη θέση του ο επικεφαλής του ΟΣΕ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Για άλλη μια φορά, ο σιδηρόδρομος γίνεται αρνητικός πρωταγωνιστής στα πρωτοσέλιδα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Όπως αποκαλύπτει σήμερα σε δημοσίευμά της η Εφημερίδα των Συντακτών, δίνονται εντολές σε τρένα να κινηθούν σε γραμμές χωρίς πιστοποιητικά ασφάλειας. Η Διοίκηση του ΟΣΕ απαντά με διαρροές για “τυπικά κωλύματα”. Είκοσι δύο μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παραμένει αδιάφορη για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Επικεφαλής του ΟΣΕ παραμένει ο κ. Τερεζάκης, πρωταγωνιστής στον Οργανισμό πριν και μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Βίντεο χάνονται από τη στιγμή της φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ηχητικά ντοκουμέντα κόβονται και ράβονται. Ο κ. Μητσοτάκης αλλά και ο κ. Σταϊκούρας οφείλουν να απαντήσουν γιατί παραμένει ακόμα στη θέση του ο κ. Τερεζάκης. Και, κυρίως, οφείλουν να απολογηθούν για το ότι 22 μήνες μετά τα Τέμπη, τίποτα δεν έχει αλλάξει στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο παρά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης».