Αυξήσεις - φωτιά στα διόδια (έως 12%)
Οι εταιρείες θέλουν πίσω τις αυξήσεις που δεν έκαναν λόγω... εκλογών
Σειρά διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους παραχωρησιούχους ώστε να μην προχωρήσουν οι ανατιμήσεις κατά 12% που προβλέπει η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων για το 2023. Οι διαπραγματεύσεις, έως στιγμής, δεν έχουν καταλήξει κάπου.
Δείτε: “Κακοκαρία Daniel: Λίμνη… έγινε η Αθήνα από την ισχυρή καταιγίδα“
Αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνουν ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρξει μια κατανομή του κόστους μεταξύ εταιρειών, δημοσίου και χρηστών. Σε αυτή την λογική, επισημαίνουν, το δημόσιο πρότεινε την μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13%, με ένα μέτρο που έχει υπολογιστεί ότι θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με 69 εκατ. ευρώ.
Δείτε: “Σοκ – Κακοκαιρία Daniel: Νεκρά ζώα στους δρόμους του Βόλου – Σκληρές εικόνες“
Προϋπόθεση, όπως αναφέρουν, είναι η μείωση αυτή να συνοδευτεί με αναλογική μείωση και των τελών διέλευσης στους αυτοκινητοδρόμους, ώστε τα χρήματα αυτά να μην πάνε εξ΄ολοκλήρου στις εταιρείες παραχώρησης.
Στόχος, όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου, είναι ο τελικός χρήστης να έχει τη μικρότερη δυνατή συμμετοχή στην ανατίμηση των διοδίων και να περιοριστεί το κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο.
Αυξήσεις, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, έχουν ήδη συντελεστεί σε άλλες χώρες της ΕΕ, φέρνοντας ως παράδειγμα την Πορτογαλία όπου οι ανατιμήσεις «σπάνε» και επιμερίζονται σε μια διετία, ώστε να μετριαστεί το βάρος για τους πολίτες.
Παρόμοια συζήτηση φαίνεται να γίνεται και στην Ελλάδα χωρίς προς το παρόν να έχουν αποσαφηνιστεί οι όροι που είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης.
«Για να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε με τα διόδια, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε μια σειρά παραμέτρων, όπως τι κόστος θα απορροφήσουν οι παραχωρησιούχοι και τί θα μετακυλίσουν στο μέλλον» αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές του υπουργείου.
Δύσκολο να αποτραπούν οι αυξήσεις…
Το υπουργείο γνωρίζει ότι οι τιμαριθμικές αναπροσαρμογές προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχωρήσεις και επομένως η κυβέρνηση δεν μπορεί να τις αποτρέψει, αλλά καταβάλλει προσπάθεια για να μετριαστούν.
Ως αντίστοιχο παράδειγμα υπάρχουν οι τιμές των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων, τις οποίες η πολιτεία προσπάθησε να συγκρατήσει, αλλά χωρίς να αποτρέψει τις αυξήσεις, καθώς το κόστος των μετακινήσεων έχει ενισχυθεί.
Τονίζεται ότι οι κοινοπραξίες που λειτουργούν και συντηρούν τους οδικούς άξονες δεν προχώρησαν σε ανατιμήσεις από την 1 Σεπτεμβρίου, όπως δήλωναν. Τώρα, όμως, φαίνεται να θέλουν πίσω και τις αυξήσεις που δεν έβαλαν κατά το πρώτο 6μηνο λόγω εκλογών…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Blue Horizon: Συγλονιστικές μαρτυρίες των επιβατών για το θάνατο του Αντώνη (vid)
ΑΣΕΠ Προκηρύξεις 2023: 160 μόνιμοι σε δύο υπουργεία (για ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ)