Σκρέκας: Δεν θα επιτρέψουμε τις παραπλανητικές προσφορές
«Να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία για καλύτερη σύγκριση τιμών»
Για τον τρόπο που πρέπει να γίνονται οι προσφορές 1+1 προϊόντων στα σούπερ μάρκετ μίλησε εκ νέου σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
«Πρέπει δίπλα πάντα – και αυτό είναι κάτι το οποίο θέλουμε να επιβάλουμε- να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία. Θα πρέπει να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία ώστε να υπάρχει σύγκριση μεταξύ του μονού προϊόντος και της πολυσυσκευασίας η οποία είναι σε προσφορά για να μπορεί να βλέπει ο καταναλωτής ότι αυτό το οποίο του προσφέρεται είναι με έκπτωση» σημείωσε ο κ. Σκρέκας.
Ξεκαθάρισε πως οι προσφορές 1+1 δεν θα καταργηθούν. «Δεν έχει πει ποτέ κανείς και δεν υπάρχει καμία δήλωση από κανέναν κυβερνητικό παράγοντα, που να λέει ότι θα καταργηθεί
το 1+1. Εμείς θέλουμε και καταπολεμούμε τις παραπλανητικές προσφορές και εκπτώσεις και ενόψει της Black Friday ήδη έχουμε χιλιάδες τιμοληψίες προϊόντων για να δούμε αν οι εταιρείες, οι αλυσίδες ή τα καταστήματα θα προχωρήσουν σε παραπλανητικές συμπεριφορές, σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές για να κοροϊδέψουν τον καταναλωτή. Εμείς φυσικά και θέλουμε προσφορές και θέλουμε τα προϊόντα να προσφέρονται σε καλύτερες τιμές αλλά δεν θα επιτρέψουμε τις παραπλανητικές προσφορές» είπε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό “Παραπολιτικά”.
Για τα πρόστιμα
Επιπλέον ρωτήθηκε εάν εισπράττονται τα πρόστιμα. « Τα πρόστιμα του καλοκαιριού στις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών εισπράχτηκαν εντός 20ημέρου για να έχουν
και μια έκπτωση που προβλεπόταν σε εκείνου του είδους τα πρόστιμα, και δεν έχουν δυνατότητα να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη. Αν δηλαδή πληρώσουν το πρόστιμο εντός 20 ημερών εκείνες
οι αλυσίδες για να τύχουν της ευεργετικής εκπτώσεως τότε δεν έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στα δικαστήρια. Εκείνα τα πρόστιμα αφορούσαν τις παραπλανητικές εκπτώσεις. Χθες στη Βουλή κατέθεσα το διπλότυπο είσπραξης προστίμου 1 εκατομμυρίου ευρώ» σημείωσε.
Και ανέφερε πως « τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλουμε για τα προϊόντα τα οποία εντοπίζονται να έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους φέτος από ότι το 2021 είναι το διπλάσιο του προσδοκώμενου οφέλους. Άρα όταν εμείς επιβάλλουμε 600 χιλιάδες πρόστιμο η εταιρεία αν πούλαγε με το αυξημένο κόστος θα είχε 300 χιλιάδες όφελος, εμείς το διπλασιάζουμε και επιβάλλουμε για παράδειγμα 600 χιλιάδες. Άρα αυτό είναι αποτρεπτικό να το επαναλάβει »
« Έχουμε συνεχόμενες τιμοληψίες, δηλαδή συλλέγουμε τις τιμές των προϊόντων κατά τη διάρκεια του χρόνου και έτσι όταν εντοπίζεται μια προσφορά ή μια έκπτωση ερχόμαστε και βλέπουμε ποια ήταν η τιμή με την οποία πωλούνταν το προϊόν πριν ξεκινήσουν οι εκπτώσεις ποια είναι η τιμή μετά και αν δούμε ότι υπάρχει μια ψεύτική έκπτωση τότε επιβάλλουμε πρόστιμα»είπε μεταξύ άλλων.