Νέες ταυτότητες: Τι θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο
Δείτε τι δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη
Ξεκινάει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η διαδικασία έκδοσης νέας ταυτότητες για τους πολίτες, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νότης Μηταράκης.
Ο αρμόδιος υπουργός μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε πως η αρχή, θα πραγματοποιείται μια μέρα μετά την παρουσίασή τους στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
“Στόχος μας είναι να τις παρουσιάσουμε στο κοινό στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αρχές Σεπτεμβρίου“, ήταν τα λόγια του υπουργού.
Μάλιστα, τόνισε πως από τον Ιανουάριο του 2024, θα αρχίσει και η έκδοση νέων διαβατηρίων, με αυξημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Νέες ταυτότητες: Η ημερομηνία λήξης και η επανέκδοσή τους
Αναφορικά με τις παλιές ταυτότητες ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη δήλωσε: «Έχουν διάρκεια 10 χρόνια και ως ταξιδιωτικό έγγραφο. Πλέον αυτό θα φαίνεται και επίσημα πάνω στην ταυτότητα. Η λογική θα είναι στο μέλλον με μια κοινή αίτηση να επανεκδίδεις ταυτότητα και διαβατήριο ανά 10 χρόνια».
«Δεν υπάρχει πρόθεση να αλλάξει το κόστος έκδοσης της νέας ταυτότητας, ούτε το κόστος διαβατηρίου» συμπλήρωσε.
Στο πίσω μέρος της νέας ταυτότητας, θα βρίσκεται πλέον και η Ζώνη Μηχανικής Ανάγνωσης (Machine Readable Zone) με το ενσωματωμένο τσιπ.
Νέες ταυτότητες: Τα δικαιολογητικά που θα χρειαστούν οι πολίτες
Για την έκδοση νέας ταυτότητες, οι πολίτες θα χρειαστεί να υποβάλλουν μια λίστα από δικαιολογητικά:
α) Μία φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO. Η φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου usb stick) τηρώντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Εφόσον, ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr, η εν λόγω φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης.
β) Υπεύθυνη δήλωση για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», των απαραίτητων για την έκδοση του δελτίου στοιχείων δημοτολογίου.
γ) Αίτηση έκδοσης αντικατάστασης.
δ) Το παλαιό δελτίο ταυτότητας σε περιπτώσεις αντικατάστασης, πλην των περιπτώσεων απώλειας και κλοπής.
ε) Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου έκδοσης αντικατάστασης του δελτίου, καθώς και ταχυδρομικής αποστολής των δικαιολογητικών και του δελτίου, προς και από την Υπηρεσία εκτύπωσης προσωποποίησης. Σε περιπτώσεις απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος θα καταβάλλεται και επιπλέον παράβολο.
στ) Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων του αιτούντος (επώνυμο, όνομα, όνομα πατρός και όνομα μητρός), με λατινικούς χαρακτήρες, εφόσον επιθυμεί αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική προς τούτο υπεύθυνη δήλωση.
ζ) Βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία αναγράφεται η ομάδα αίματος και το RHESUS, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί την αναγραφή ομάδας αίματος.
η) Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες απώλειας ή φθοράς, για τις περιπτώσεις έκδοσης αντικατάστασης του δελτίου λόγω απώλειας ή φθοράς, αντίστοιχα.
θ) Απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη, όταν πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση.