Τέλη κυκλοφορίας: Ανοίγει νωρίτερα η πλατφόρμα για πληρωμή με τον μήνα
Στο "τραπέζι" φθηνότερα ασφάλιστρα για ειδικές κατηγορίες - Τι εξετάζεται
Δείτε πώς και πότε θα πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας καθώς και πώς αυτό επηρεάζει το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας των οχημάτων.
Νωρίτερα από άλλες φορές πρόκειται να μπει σε λειτουργία η πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας με πληρωμή ανά μήνα.
Καθώς το τρέχον έτος είναι εκλογικό, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στο υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να θέσουν σε λειτουργία την εν λόγω πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας από τις αρχές Απριλίου. Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι θα εξυπηρετηθούν έγκαιρα περίπου 120.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν θέσει σε ακινησία τα οχήματά τους αλλά και όσοι τα θέσουν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, οπότε λήγει και η σχετική προθεσμία.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η σχετική νομοθετική διάταξη- που θα δίνει και φέτος την δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. να πληρώσουν αναλογικά τέλη μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτά βρίσκονται σε κυκλοφορία και όχι για το σύνολο της χρονιάς- βρίσκεται υπό κατάρτιση, προκειμένου να προωθηθεί εγκαίρως για ψήφιση.
Έως τις 28/2 η προθεσμία για ακινησία ή πληρωμή
Υπενθυμίζεται πως η καταβολή των τελών κυκλοφορίας του 2023, όσο και η θέση των οχημάτων σε εκούσια ακινησία, έχει λάβει παράταση μέχρι τις 28/2, με το ΥΠΟΙΚ να εφιστά την προσοχή στους υπόχρεους για υψηλά πρόστιμα.
Σε περίπτωση που οι υπόχρεοι δεν πληρώσουν τις οφειλές τους μέχρι την καταληκτική ημερομηνία, θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής ανεβαίνει στα 30.000 ευρώ και ταυτόχρονα, αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης.
Όπως και πέρυσι, τα ειδοποιητήρια θα φέρουν κωδικό πληρωμής σε τράπεζα, αλλά και QR Code, για την εξυπηρέτηση των πληρωμών σε φυσικό κατάστημα τράπεζας ή μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής του ποσού με φυσική επίσκεψη στα ΕΛΤΑ.
Η αίτηση για ακινησία
Για να θέσετε το όχημα σε ψηφιακή ακινησία, ακολουθείτε την εξής διαδικασία:
-
- Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης και πιο συγκεκριμένα στην εφαρμογή myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.
- Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία. Καταχωρείτε τον Τ.Κ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.
- Δηλώνετε υπεύθυνα το χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.
- Υποβάλετε την αίτησή σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημα σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
- Σε περίπτωση που χώρος στάθμευσης του οχήματος κατά την «ψηφιακή ακινησία», λόγω του γεγονότος ότι ήταν ενοικιασμένος, είναι διαφορετικός θα πρέπει να προμηθευτείτε πινακίδα προσωρινής άδειας κυκλοφορίας (Μ), προκειμένου να γίνει η μεταφορά του οχήματος στο νέο χώρο.
- Εάν συμπληρώσετε λάθος τα στοιχεία στάθμευσης του οχήματος στην αίτηση ψηφιακής ακινησίας έχετε τη δυνατότητα εντός της ίδιας ημέρας, να διορθώσετε τη διεύθυνση στάθμευσης. Σε επόμενο χρόνο θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. σας.
- Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ.
Σημειώνεται πως στην περίπτωση που το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000€. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.
Τέλη κυκλοφορίας και πότε δηλώνεται η ακινησία
Η ακινησία του οχήματος δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις εξής περιπτώσεις:
- Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος.
- Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό.
- Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί.
- Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.
- Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή.
- Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση.
- Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας.
- Πλειστηριασμού του οχήματος.
- Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου.
- Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).
Συμόρφωση στον ΚΟΚ και φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα για νέους – Τι εξετάζεται
Στο τραπέζι της κυβέρνησης βρίσκεται ο “κόφτης” στα τροχαία ατυχήματα με μπόνους μικρότερα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένα ασφάλιστρα.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ “η πρόταση που έχει πέσει στο κυβερνητικό τραπέζι προβλέπει οικονομικά κίνητρα για τους νέους οδηγούς ηλικίας έως 38 ετών με στόχο τη συμμόρφωσή τους στους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την αποφυγή σοβαρών ακόμη και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Η υπό εξέταση ιδέα στηρίζεται στους τρεις πυλώνες:
- Πρώτον, μείωση των ασφαλίστρων για νέους με συνεπή οδηγική συμπεριφορά. Η μείωση των ασφαλίστρων θα συνδέεται με επαναπροσδιορισμό των ορίων και των κινδύνων κάλυψης σε συνδυασμό με άντληση περισσότερων στοιχείων σχετικά με την οδική συμπεριφορά, τα ατυχήματα και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά.
- Δεύτερον, δημιουργία δεδομένων για τα στοιχεία των οδηγών και σύνδεση με την ΑΑΔΕ.
- Τρίτον, κίνητρα για αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων και περιορισμός εσόδων από τέλη και ανασφάλιστα οχήματα μέσω διασύνδεσης συστημάτων ΑΑΔΕ και ασφαλιστικών εταιρειών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιδέα έχει συζητηθεί από κυβερνητικά στελέχη με εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και υπάρχουν συζητήσεις για αναπροσαρμογή του πλαισίου σχετικά με τα όρια κάλυψης και τους κινδύνους και για την εφαρμογή διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής για τους νέους οδηγούς.