Ψηφιακά ΚΕΠΑ: Τέλος η ταλαιπωρία για επιδόματα και πιστοποίηση αναπηρίας
Καταργούνται παράβολα και οι ξεχωριστές επισκέψεις στην επιτροπή για τις παροχές
Για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα των ΚΕΠΑ μέσω της οποίας πιστοποιείται πλέον η αναπηρία ενώ παράλληλα διευκολύνεται η χορήγηση επιδομάτων, παροχών και συντάξεων μίλησε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΕΦΚΑ, Όμηρος Τσάπαλος.
Σύμφωνα με τον κ. Τσάπαλο, μέσω της σχετικής πλατφόρμας που λειτουργεί από τα μέσα Σεπτεμβρίου χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, ο πολίτης μπορεί να λάβει επίδομα ή μία σύνταξη αναπηρίας απολύτως ηλεκτρονικά, ενώ μπορεί να κάνει τόσο την αίτηση όσο και να παρακολουθεί την πορεία της και στο τέλος να παραλάβει την απόφαση.
«Ουσιαστικά μέσα από αυτή την πλατφόρμα που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την εθνική πύλη αναπηρίας όπως την έχουμε ονομάσει, μπορεί ένας συμπολίτης μας ο οποίος αντιμετωπίζει ζητήματα αναπηρίας και χρειάζεται την πιστοποίηση κάθε λίγο και λιγάκι για να μπορεί να παίρνει ένα επίδομα ή μία σύνταξη αναπηρίας, μπορεί να το κάνει απολύτως ηλεκτρονικά, ψηφιακά και την αίτηση και την παρακολούθηση της αίτησης και την παραλαβή της απόφασης», σημείωσε ο κ. Τσάπαλος μιλώντας στην ΕΡΤ.
Πάνω από 15.000 αιτήσεις στα ψηφιακά Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας
«Το μόνο πράγμα που χρειάζεται να κάνει ο πολίτης, όπως παλιά, να πάει δηλαδή σε κάποιον φυσικό χώρο των ΚΕΠΑ, είναι κατά την ημέρα της εξέτασής του από γιατρό, αυτό δεν μπορεί να το αποφύγουμε. Αυτή είναι η διαδικασία η τωρινή, η οποία αντικατέστησε τρεις με τέσσερις επισκέψεις στα υποκαταστήματα των ΚΕΠΑ, αντικατέστησε μία πολύμηνη ταλαιπωρία για ανθρώπους που στην πλειονότητά τους αντιμετωπίζουν και κινητικά προβλήματα, να αναγκάζονται να πηγαίνουν κάθε λίγο και λιγάκι να καταθέτουν χαρτιά, να παραλαμβάνουν χαρτιά, να μεταφέρουν τους ιατρικούς τους φακέλους που περιλαμβάνουν προσωπικά δεδομένα τα οποία θα μπορούσαν ανά πάσα στιγμή να διαρρεύσουν…», διευκρίνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΕΦΚΑ.
Ερωτηθείς εάν υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας των ΚΕΠΑ, ο κ. Τσάπαλος, είπε ότι «έχει τεθεί σε λειτουργία από τις 16 Σεπτεμβρίου το νέο ψηφιακό αυτό σύστημα και σοβαρά προβλήματα δεν έχουν αντιμετωπιστεί, όποια προβλήματα υπάρχουν αντιμετωπίζονται άμεσα, δηλαδή αυθημερόν. Έχουν υποβληθεί πάνω από 15.000 αιτήσεις ηλεκτρονικά μπορούν οι πολίτες να συνεχίσουν να πηγαίνουν στα καταστήματα των ΚΕΠΑ, στα ΚΕΠ ή στα κέντρα Κοινωνικής Ασφάλισης των δήμων, να τους βοηθούν οι υπάλληλοι εκεί για να κάνουν επί τόπου την ηλεκτρονική αίτηση, αν και είναι μία πάρα πολύ εύκολη διαδικασία για οποιονδήποτε να την κάνει μέσα από τον υπολογιστή του».
Τέλος τα παράβολα και οι επισκέψεις στην επιτροπή
Στα πρόσθετα οφέλη της νέα υπηρεσίας συναριθμεί την κατάργηση του παραβόλου των 46 ευρώ για κάθε μία από τις επισκέψεις στην επιτροπή και τη δημιουργία της Ενιαίας Ιατρικής Γνωμάτευσης, βάσει της οποίας, κάθε φορά που ένας ασφαλισμένος στο παρελθόν ήθελε να πάρει μία ή δύο η τρεις παροχές από το κράτος, «για παράδειγμα ένα επίδομα αναπηρίας και παράλληλά μία απαλλαγή από την πληρωμή εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, έπρεπε να περάσει δύο φορές ξεχωριστά επιτροπές για αυτό δύο ξεχωριστές διαδικασίες δηλαδή τέσσερις συν τέσσερις επισκέψεις στα ΚΕΠΑ για κάθε μία από τις παροχές. Τώρα αυτό καταργείται και λέμε το εξής απλό . Θα έρχεται μία φορά ο πολίτης να περνά από επιτροπές ΚΕΠΑ και αυτή η μία φορά θα βγάζει μία ενιαία ιατρική γνωμάτευση που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μία σειρά από παροχές του κράτους», κατέληξε ο κ. Τσάπαλος.