ΤΕΚΑ: Πότε θα ξεκινήσει η υποβολή ΑΠΔ για την καταβολή εισφορών
Το νεοσύστατο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης βρίσκεται σε φάση ελέγχου και δοκιμών
Στις αρχές Μαρτίου εκτιμάται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΤΕΚΑ, ότι θα μπορεί να ξεκινήσει από τις επιχειρήσεις η διαδικασία υποβολής Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) με τις εισφορές που θα πρέπει να καταβληθούν.
Το νεοσύστατο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης, βρίσκεται σε φάση ελέγχου και δοκιμών, ώστε όλα να είναι έτοιμα για να ξεκινήσει από τον επόμενο μήνα πια, η υποβολή των πρώτων ΑΠΔ από τις επιχειρήσεις. Έτσι θα παρέλθει η αρχική καταληκτική ημερομηνία της 28ης Φεβρουαρίου,
που βάσει νόμου θα έπρεπε να υποβληθούν οι πρώτες ΑΠΔ.
Στο περιθώριο του 3ου ετήσιου συνεδρίου για την Επαγγελματική Ασφάλιση, που ολοκληρώθηκε χθες Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου, η ΓΓ Κοινωνικής Ασφάλισης, Παυλίνα Καρασιώτου και προσωρινή πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΚΑ, εκτίμησε ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα υπάρξει η απαραίτητη πρόοδος στις τεχνικές υπηρεσίες του νέου Ταμείου, ώστε να μπουν σε αντίστοιχο ρυθμό και τα λογιστήρια των επιχειρήσεων, που σε αυτή τη φάση ταλαιπωρούνται.
Από την δεύτερη μέρα του Συνεδρίου, αναδείχτηκε ο ρόλος που θα διαδραματίσει το ΤΕΚΑ, στον τομέα των επενδύσεων, αλλά και της απόδοσης που θα έχουν σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Τονίστηκε ότι το πετυχημένο μοντέλο των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ), που ισχύει εδώ και 20 χρόνια, αποτελεί το βασικό «μπούσουλα» για να ακολουθήσει ανάλογη πορεία και το ΤΕΚΑ. Όμως, επισημάνθηκε αρμοδίως ότι σε κάθε περίπτωση το σκέλος της Κοινωνικής Ασφάλισης που καλύπτει το νέο Ταμείο, είναι διασφαλισμένο.
Στο συνέδριο ξεχωριστή ομιλία πραγματοποίησε ο υφυπουργός Εργασίας, Πάνος Τσακλόγλου, ο οποίος επισήμανε ότι «για τον κόσμο της εργασίας, τα επαγγελματικά ταμεία είναι πια ένας σημαντικός θεσμός. Και είναι ανάγκη ο θεσμός αυτός να εδράζεται σε αρχές και να λειτουργεί με προδιαγεγραμμένους κανόνες. Να προσφέρει υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης κοινωνικής αξίας υπηρεσίες και να εμπεδώνει κλίμα εμπιστοσύνης στους ασφαλισμένους».