Σε τροχιά ανάπτυξης ο ΟΣΕ
Nέα δεδομένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Nέα δεδομένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο που αναμένεται να φανούν το επόμενο διάστημα στο επιβατικό κοινό δημιουργεί ο ΟΣΕ προωθώντας σειρά δράσεων και έργων, με στόχο την αύξηση της αξιοπιστίας του μέσου, την βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής και την αύξηση της χωρητικότητάς του.
Ένα από τα σημαντικά έργο που βρίσκεται στη φάση δημοπράτησης είναι ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Δυτικής Αττικής. Πρόκειται για μια νέα γραμμή, προαστιακού σιδηροδρόμου, μήκους 36 χλμ., που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα διασχίζει τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα, με επτά νέους σταθμούς που θα αλλάξουν τη μεταφορική εικόνα της Δυτικής Αττικής.
Η συμβασιοποίηση του έργου εκτιμάται για το φθινόπωρο του 2023 και η ολοκλήρωσή της επέκτασης προβλέπεται για το τέλος του 2025. Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει ένα πλήρες δίκτυο με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση.
Η επέκταση θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης (RRF) θα ανέρχονται σε 80,57 εκατ. ευρώ επί συνόλου 110 εκατ. ευρώ.
Ένα δεύτερο πολύ σημαντικό έργο για το σιδηρόδρομο δίκτυο είναι το πρώτο ΣΔΙΤ για την ανάταξη και συντήρηση του. Πρόκειται για τον οριζόντιο άξονα της Βορείου Ελλάδος δηλαδή το δίκτυο από το Στρυμόνα ως την Αλεξανδρούπολη και από το Πλατύ ως τη Φλώρινα, συνολικού μήκους περίπου 450 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το 30% περίπου αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και αναβάθμισης, ενώ το υπόλοιπο αφορά τη συντήρηση σε βάθος εικοσαετίας. Η συμβασιοποίησή του προβλέπεται έως τα τέλη του 2023, ώστε ο ανάδοχος να μπορεί να αναλάβει στις αρχές του 2024.
Η λειτουργία και ανάταξη του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, όπως έχει αναφέρει σε συνέντευξη του ο πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Σπ. Πατέρας, έχει λάβει πολύ σημαντικές διαστάσεις την τελευταία περίοδο, δεδομένης της σπουδαιότητας των «διαδρόμων αλληλεγγύης», δηλαδή των διευρωπαϊκών εξόδων της χώρας, εξαιτίας των πρόσφατων γεωπολιτικών εξελίξεων.