Νέος κανονισμός προσωπικών δεδομένων: Τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες
Προσοχή: Κίνδυνος ''τσουχτερών'' προστίμων
Την επόμενη Παρασκευή (25/5), τίθεται σε λειτουργία ο νέος Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR).
Ο νέος κανονισμός αφορά στα προσωπικά δεδομένα πελατών, χρηστών (εταιρικών portals) και εργαζομένων.
Οι εταιρείες που επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα (τεχνολογίας, τράπεζες, ασφαλιστικές, υγείας, λιανεμπορίου κ.α.), οφείλουν:
- Να παρέχουν σαφείς πληροφορίες για ποιους σκοπούς τα χρησιμοποιούν
- Για πόσο χρονικό διάστημα τα αποθηκεύουν
- Σε ποιους άλλους τα κοινοποιούν
- Αν τα δεδομένα θα διαβιβασθούν εκτός της Ε.Ε.
- Να παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας των υπεύθυνων για την επεξεργασία και προστασία των δεδομένων
Επισημαίνεται ότι οι νέοι κανόνες για την προστασία της ιδιωτικότητας θα προβλέπουν βαριές ποινές για τις εταιρείες που θα τους παραβιάσουν.
Το πρόστιμο μπορεί να φθάσει το 4% των ετήσιων εσόδων μιας εταιρείας, δηλαδή περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην περίπτωση του Facebook.
Οι ίδιοι κανόνες για την προστασία των δεδομένων των πολιτών και καταναλωτών θα ισχύουν για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ε.Ε., όπου και εάν βρίσκεται η έδρα τους.
Δείτε ΕΔΩ την ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.