Καραμανλής: Ξεκινούν εντός του 2021 η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό και του Ε65
Αυτοί είναι οι 15 σταθμοί που περιλαμβάνει - Αρχίζει και η σύνδεση Ανατολικής, Δυτικής Ελλάδας
Αρχίζουν εντός του 2021 δύο μεγάλα έργα, μετά την υπογραφή των συμβάσεων για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και για τον αυτοκινητόδρομο Ε65, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Η σύμβαση για τη Γραμμή 4 υπεγράφη τη Δευτέρα και σήμερα υπογράφεται και η σύμβαση για τον Ε65. Το γεγονός ότι υπογράφεται μία σύμβαση σημαίνει ότι ξεκινάει ένα έργο, επισήμανε ο κ. Καραμανλής μιλώντας στον ΣΚΑΙ.
Ο αρμόδιος υπουργός σημείωσε ότι το χρονοδιάγραμμα για τη Γραμμή 4 του Μετρό είναι εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες μέσα στο καλοκαίρι και ολοκλήρωση του έργου μέσα σε οκτώ χρόνια. Αλλά και ο Ε65 ξεκινάει μέσα στο 2021 και ο χρόνος υλοποίησης του είναι τρία χρόνια. Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ο Ε65 χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Σημείωσε επίσης ότι η Γραμμή 4 του Μετρό, η οποία σχεδιάστηκε το 2005 και δημοπρατήθηκε το 2017, αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων ετών, το οποίο θα δώσει λύσεις στην καθημερινότητα των πολιτών.
Η νέα σύμβαση που υπεγράφη χτες παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, είναι προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας. Είναι ενδεικτικό ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για έργο Μετρό (εκτός από τον πρόσφατο της γραμμής 4 του μετρό) έγινε στα τέλη του 2006 και αφορούσε την επέκταση προς Πειραιά.
Ειδικότερα, οι 15 νέοι σταθμοί της γραμμής 4 του Μετρό θα είναι οι εξής:
- Άλσος Βεΐκου: Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τράλλεων και αποτελεί τερματικό σταθμό.
- Γαλάτσι: Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας.Ελικώνος: Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από το λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου- παιδική
- χαρά
- Κυψέλη: Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.
- Δικαστήρια: Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.
- Αλεξάνδρας: Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη.
- Εξάρχεια: Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη.
- Ακαδημία: Ο σταθμός “Ακαδημία” χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα, στην περιοχή των κτιρίων της “Τριλογίας”, μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων. Είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό “Πανεπιστήμιο” στην Γραμμή 2.
- Κολωνάκι: Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη
- Ευαγγελισμός: Ο σταθμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και σε γωνία περίπου 60 μοιρών με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.
- Καισαριανή: Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου και μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.
- Πανεπιστημιούπολη: Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στο Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του Πανεπιστημιακού χώρου.
- Ιλίσια: Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια.
- Ζωγράφου: Ο σταθμός κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Κατασκευάζεται με την μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα.
- Γουδή: Ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας.
Επίσης θα κατασκευαστεί ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
Τέλος θα κατασκευαστούν τέλος δύο επισταθμοί γραμμής πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφόρο Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη), για την εναπόθεση των νέων συρμών, τον καθαρισμό και τη συντήρησή τους.
Συνεχίζεται η χρήση μάσκας στα ΜΜΜ
Με αφορμή την κατάργηση της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας σε εξωτερικούς χώρους από σήμερα το πρωί, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Στους κλειστούς χώρους και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να φοράμε όλοι μάσκα» και τόνισε ότι χρειάζεται προσοχή αυτή τη μεταβατική περίοδο. Σημείωσε ότι η Αστυνομία συνεχίζει τους ελέγχους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εκτιμώντας ότι η χρήση της μάσκας από τους επιβάτες είναι σχεδόν καθολική.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι έχει γίνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Καταρχάς για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια γίνονται προσλήψεις περίπου 600 ατόμων προσωπικού πεδίου (οδηγούς στα λεωφορεία και τεχνίτες στο Μετρό, ειδικότητες δηλαδή όπου υπήρχαν ελλείψεις). Και δεύτερον, έχει αυξηθεί ο στόλος των λεωφορείων και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη έχει διπλασιαστεί (από 230 λεωφορεία που παρέλαβε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 400) και στην Αθήνα έχει αυξηθεί κατά 50% (από λιγότερα από 900 λεωφορεία, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 1.300).
«Δεν λέω ότι η κατάσταση δεν μπορεί να γίνει καλύτερη και για αυτό προχωράμε», τόνισε.