Forthnet: Συνεχίζει να πρωτοπορεί και να δημιουργεί εμπορικές καινοτομίες που αλλάζουν την αγορά!
Όραμα, αποστολή, αξίες
Η Forthnet, η εταιρεία που έφερε το Internet και τη συνδρομητική τηλεόραση στη χώρα μας, βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Tόσο λόγω της… ανθεκτικότητας που έχει επιδείξει σε όλη την περίοδο της οικονομικής ύφεσης, λειτουργώντας σε μια ιδιαίτερα δύσκολη και ιδιαίτερη αγορά, όσο και για την ικανότητα της να διαφοροποιείται παρουσιάζοντας καινοτόμες λύσεις στο χώρο των συνδυαστικών υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας και επικοινωνίας.
Όραμα, αποστολή, αξίες
Με όραμα της να δημιουργήσει το μέλλον της ψυχαγωγίας και της επικοινωνίας και αποστολή της να αποτελεί τον πρώτο πάροχο αξιόπιστων και ανταγωνιστικών συνδυαστικών υπηρεσιών στη συγκεκριμένη αγορά, η Forthnet λειτουργεί με «πυξίδα» τις αξίες της ομαδικότητας και της αποτελεσματικότητας, ενώ παράλληλα προσαρμόζεται συνεχώς στις εξωτερικές συνθήκες, βάζοντας πάντα στο επίκεντρο τον πελάτη και παρουσιάζοντας συνεχείς καινοτομίες.
Δείτε το video
Το who is who της Forthnet
Η Forthnet, «γεννήθηκε» πριν από 24 χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης μέσα από έναν ερευνητικό ακαδημαϊκό φορέα, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) και αποτελεί το πρώτο επιτυχημένο παράδειγμα ακαδημαϊκού “Spin Off” στην Ελλάδα. Παρέχοντας καταρχάς αξιόπιστες υπηρεσίες πρόσβασης στο Internet, εισήλθε στην συνέχεια στις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας όταν το θεσμικό πλαίσιο, στα τέλη της δεκαετίας του 1990, επέτρεψε την απελευθέρωση της αγοράς τηλεπικοινωνιών. Η εταιρεία μετά από μια πορεία δυναμικής ανάπτυξης εισήλθε στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2000, αντλώντας τα απαραίτητα κεφάλαια που της επέτρεψαν σταδιακά να αναπτύξει ένα σύγχρονο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο κορμού βασισμένο σε οπτικές ίνες.
Το 2007, η Forthnet παρουσίασε πρώτη στην αγορά συνδυαστική υπηρεσία σταθερής τηλεφωνίας και Internet σε ένα κοινό λογαριασμό, καθιερώνοντας τον όρο 2play. Η εταιρεία το 2008 μετά από μια επιτυχημένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προχώρησε στην εξαγορά της Nova, της πρώτης πλατφόρμας συνδρομητικής τηλεόρασης που λειτούργησε στην χώρα. Έτσι, από το 2009 ξεκίνησε την διάθεση συνδυαστικών υπηρεσιών ψυχαγωγίας και επικοινωνίας, ενώ το 2012 λάνσαρε την υπηρεσία Nova 3play προσφέροντας σταθερή τηλεφωνία, Internet και συνδρομητική τηλεόραση σε ένα λογαριασμό, διευρύνοντας έτσι την αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης. Από το 2016 η εταιρεία υιοθέτησε το brand Nova για όλες τις υπηρεσίες της, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, είτε αφορούν ιδιώτες, είτε επιχειρήσεις, προσφέροντας πλέον στους καταναλωτές μια ενιαία εμπειρία κάτω από ένα πολύ ισχυρό brand name.
Game Changer η είσοδος στην κινητή τηλεφωνία
Η Forthnet, επιδιώκοντας να προσφέρει πλήρη κάλυψη των αναγκών της ελληνικής οικογένειας σε υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας ετοιμάζεται να εισέλθει το 2020 και στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας ως MVNO (Mobile Virtual Network Operator).
Η είσοδος της Forthnet στην κινητή τηλεφωνία θεωρείται κίνηση Game Changer και έγινε εφικτή μετά από πολυετή διαδικασία που κατέληξε σε προσφυγή της εταιρείας στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που ως αρμόδια ρυθμιστική αρχή και μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθόρισε ένα ελάχιστο πλαίσιο τιμών παροχής χονδρικής .
Με βάση πρόσφατες έρευνες και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η χώρα μας είναι από τις πιο ακριβές στα mobile data με ή χωρίς φόρους. Αυτό καταδεικνύει ότι στην χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός στις τηλεπικοινωνίες, όπως εύστοχα πιστοποιούν και οι πρόσφατες Κυβερνητικές παραινέσεις για την αγορά της κινητής τηλεφωνίας. Για το 2020, η αγορά αναμένει η αρμόδια ρυθμιστική αρχή, η ΕΕΤΤ, να ενεργοποιήσει τις αρμοδιότητες της ως αρχή ανταγωνισμού για τις τηλεπικοινωνίες και να επαναξιολογήσει τόσο τις τιμές λιανικής όσο και τις τιμές χονδρικής.
«Τροχοπέδη» η υπερ-φορολόγηση και «πειρατεία»
Δύο πολύ σημαντικά ζητήματα που αποτελούν «αγκάθι» για τη Forthnet, αλλά και όλους τους παρόχους στον κλάδο της ψυχαγωγίας είναι η υπερφορολόγηση και η «πειρατεία». Ο κλάδος έχει δεχτεί σημαντική πίεση από τα βαριά φορολογικά μέτρα στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση (φόρος 10% στις υπηρεσίες Pay TV ενώ ο ίδιος φόρος επιβαρύνεται και με ΦΠΑ 24% και ειδική εισφορά 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ).
Την ίδια στιγμή οι Pay TV πλατφόρμες περιεχομένου από το εξωτερικό δεν έχουν αντίστοιχες επιβαρύνσεις και έχουν δημιουργηθεί επαχθέστατες συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Παράλληλα, η αντιμετώπιση παραβατικών δραστηριοτήτων, όπως η παράνομη διακίνηση οπτικοακουστικού περιεχομένου, η διακίνηση ή/και ιδιωτική χρήση παρανόμων λογισμικών και εξοπλισμών αποκωδικοποίησης αποτελεί ένα διαρκές πρόβλημα για τους παρόχους συνδρομητικών ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών δικαιωμάτων τόσο αθλητικών διοργανώσεων, όσο και κινηματογραφικών ταινιών. Η σημαντικότερη συνέπεια του φαινομένου της πειρατείας είναι η τεράστια ζημία που προκαλείται, τόσο στις εταιρείες συνδρομητικών ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών, όσο και στο Ελληνικό Δημόσιο και κατ’ επέκταση στην ίδια την ελληνική κοινωνία και στους Έλληνες φορολογουμένους.
Εταιρικές εξελίξεις
Ένα νέο κεφάλαιο αναμένεται να ξεκινήσει στην ιστορία της Forthnet, καθώς στις αρχές του 2020 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία των τεσσάρων δανειστριών τραπεζών για την μεταβίβαση των δανείων της εταιρείας, καθώς και ενός μέρους του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχουν. Η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει στην εταιρεία να κινηθεί χωρίς την εμπλοκή των τραπεζών στις στρατηγικές της αποφάσεις.
Υπενθυμίζουμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Forthnet προχώρησε το καλοκαίρι του 2016 στην έκδοση ενός Μετατρέψιμου Ομολογιακού Δανείου που κάλυψαν οι δανείστριες τράπεζες αποκτώντας έτσι τον εν δυνάμει έλεγχο του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Από τον Νοέμβριο του 2017 οι δανείστριες τράπεζες, μέσω της Nomura που είχαν επιλέξει ως σύμβουλο τους, ξεκίνησαν την επίσημη διαδικασία για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή για τα ανοίγματα τους στην εταιρεία. Το φθινόπωρο του 2019 έλαβαν πρόταση της Alter Ego Mass Media ΑΕ την οποία και αξιολογούν.
Κοινωνικό αποτύπωμα
Η Forthnet καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας της έχει αποδείξει ότι λειτουργεί ως ένας υπεύθυνος κοινωνικός εταίρος εφαρμόζοντας ολοκληρωμένα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που εστιάζονται σε πέντε άξονες:
Ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμού
- Υποστήριξη του γυναικείου αθλητισμού και ειδικά του γυναικείου ποδοσφαίρου
- Στήριξη φορέων προστασίας των παιδιών που βρίσκονται σε ανάγκη
- Ενίσχυση της πολιτιστικής δημιουργίας και ιδιαίτερα του κινηματογράφου και του θεάτρου
- Στήριξη της εκπαίδευσης
- Φροντίδα για το περιβάλλον
Παράλληλα, η εταιρεία αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας αλλά και ένα από τους μεγαλύτερους χρηματοδότες των κρατικών ταμείων μέσω της συνεπούς καταβολής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων.