Διδακτορικά προγράμματα του τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών
Ερευνητικές περιοχές, προϋποθέσεις, δικαιολογητικά και προθεσμία
34 θέσεις για συμμετοχή σε διδακτορικά προγράμματα διαθέτει το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.
Το διδακτορικό Ππόγραμμα στις Επιστήμες Αγωγής έχει σκοπό να προετοιμάσει μεταπτυχιακούς φοιτητές σε ερευνητές, ηγέτες και παιδαγωγούς, των οποίων η εργασία συμβάλει στην εις βάθος κατανόηση της επιστημονικής περιοχής των Επιστημών της Αγωγής, στην παραγωγή νέας γνώσης σε εννοιολογικό και μεθοδολογικό επίπεδο και εν γένει στην πρόοδο της επιστημονικής έρευνας, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης των μαθητών και των οικογενειών τους.
Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα προετοιμάζει τους υποψήφιους διδακτορικούς φοιτητές να λειτουργήσουν ως καταλύτες στον χώρο της εργασίας τους παρέχοντάς τους γερά ερευνητικά θεμέλια και επαγγελματικές δεξιότητες, τα οποία είναι απαραίτητα στον μεταβαλλόμενο χώρο της εκπαίδευσης.
Επιβλέποντες, θέσεις και ερευνητικές περιοχές:
Ερευνητική Σύμβουλος: Δρ. Αγνή Στυλιανού-Γεωργίου (stylianou.a@unic.ac.cy)
- 1 – «Ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης 21ου αιώνα σε διεπιστημονικά περιβάλλοντα μάθησης»
- 1 – «Δημιουργικός διδακτικός σχεδιασμός: Εστιάζοντας στη διερευνητική μάθηση»
- 1 – «Αξιοποιώντας πολυτροπικά κείμενα για την ανάπτυξη της μεταγνωστικής ικανότητας»
- 1 – «Ατομικές διαφορές και διαθεματική μάθηση σε Makerspaces»
Ερευνητικός Σύμβουλος: Καθ. Αλέξης Πέτρου (petrou.a@unic.ac.cy)
- 1 – «Διδάσκοντας Φιλοσοφία και μαθαίνοντας να φιλοσοφούμε στην προδημοτική και δημοτική εκπαίδευση (Φιλοσοφία για/με παιδιά) – Οι περιπτώσεις της Κύπρου και της Ελλάδας»
- 1 – «Η φιλοσοφία του Rudolph Steiner και η εκπαίδευση Waldorf – Αναλυτικά προγράμματα, και εφαρμογές»
- 1 – «Φιλοσοφία της φροντίδας και του εαυτού στην ειδική εκπαίδευση»
Ερευνητική Σύμβουλος: Καθ. Έλενα Παπαναστασίου (papanastasiou.e@unic.ac.cy)
- 1 – «Αξιοποίηση των Process Data στην Αξιολόγηση και στην Έρευνα»
- 1 – «Η επίδραση του τρόπου βαθμολόγησης γραπτών στα ψυχομετρικά χαρακτηριστικά δοκιμίων, και στον τρόπο απάντησης των γραπτών»
- 1 – «Αξιοποιώντας δεδομένα από τη διεθνή έρευνα TIMSS για τον εντοπισμό και βελτίωση προβλημάτων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα»
Ερευνητικός Σύμβουλος: Δρ. Αιμίλιος Α. Σολωμού (solomou.e@unic.ac.cy)
- 1 – «Η διδασκαλία της Ιστορίας και η χρήση της Τεχνολογίας: προοπτικές και προκλήσεις»
- 1 – «Η χρήση των σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
- 1 – «Ιστορικές πηγές και διδασκαλία της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
Ερευνητική Σύμβουλος: Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου (hadjisoteriou@unic.ac.cy)
- 1 – «Μαθητική ηγεσία και διαμεσολάβηση για την προώθηση της διαπολιτισμικής ανάπτυξης του σχολείου»
- 1 – «Γραμματισμός στα μέσα και την πληροφορία (Media Literacy) για την προώθηση της διαπολιτισμικότητας»
Ερευνητική Σύμβουλος: Δρ. Αγγέλα Χατζηπαντελή (hadjipanteli.a@unic.ac.cy)
- 1 – «H τέχνη του δράματος στην εκπαίδευση και η ανάπτυξη των αρετών»
- 1 – «Το θεατρικό παιχνίδι ως διδακτικό εργαλείο και η παιδαγωγική του αξία»
- 1 – «Θεατρική αγωγή και καλλιτεχνία του δασκάλου: Αξιοποίηση ποιητικών, κοινωνικών και ηθικών αρετών»
Ερευνητική Σύμβουλος: Δρ. Ελισάβετ Πίτρη (pitri.e@unic.ac.cy)
- 1 – «Εικαστική έκφραση, οπτικός γραμματισμός και διαμόρφωση ταυτότητας στον 21ο αιώνα»
- 1 – «Εκπαιδευτική διαχείριση/ αμφισβήτηση/ενίσχυση εικαστικών εμπειριών στο σπίτι, στα σχολεία και στις κοινότητες»
- 1 – «Μορφές και πλαίσια εικαστικών παιχνιδιών για ενίσχυση της δημιουργικής σκέψης του ατόμου»
- 1 – «Στάδια και χαρακτηριστικά της δημιουργικής εικαστικής διαδικασίας στην εκπαίδευση»
Ερευνητική Σύμβουλος: Δρ. Χριστιάνα Καρούσιου (karousiou.c@unic.ac.cy)
- 1 – «Η χρήση της συνεργατικής έρευνας δράσης μέσα από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας ως μορφή επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών»
- 1 – «Εικονική κοινότητα μάθησης και πρακτικής ως μορφή επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών σε θέματα βιωσιμότητας»
Ερευνητική Σύμβουλος: Δρ. Μαρία Ευαγόρου (evagorou.m@unic.ac.cy)
- 1 – «Διδασκαλία αμφιλεγόμενων θεμάτων και δεξιότητες επιχειρηματολογίας»
- 1 – «Εκπαίδευση σε θέματα STEAM»
Ερευνητική Σύμβουλος: Δρ. Λευκή Κουρέα (kourea.l@unic.ac.cy)
- 1 – «Σχολική παραβατικότητα και τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισή της»
- 1 – «Ανάπτυξη αναγνωστικής ευχέρειας και κατανόησης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες μάθησης»
- 1 – «Διερεύνηση της σχέσης μάθησης και συμπεριφοράς για μαθητές υψηλού ρίσκου για σχολική αποτυχία»
Ερευνητική Σύμβουλος: Δρ. Μαρίνα Ροδοσθένους-Μπαλάφα (rodosthenous.m@unic.ac.cy)
- 1 θέση σε ερευνητικές περιοχές που αφορούν τη Λογοτεχνία ενηλίκων, εφήβων και παιδιών. Η έρευνα μπορεί να είναι αποκλειστικά σε ζητήματα θεματικής ενός ή περισσότερων λογοτεχνικών έργων ή/και σε θέματα διδακτικής της Λογοτεχνίας
Ερευνητικός Σύμβουλος: Καθ. Ιωάννης Σαλβαράς (salvaras.i@unic.ac.cy)
- 1 – «Μετασχηματίζουσα μάθηση στην εκπαίδευση ενηλίκων: ανάδειξη βέλτιστων πρακτικών»
Ερευνητικός Σύμβουλος: Καθ. Δημήτρης Στασινός (stasinos.d@unic.ac.cy)
- 1 – «(Ειδικές) μαθησιακές δυσκολίες και πολύγλωσσα σχολικά περιβάλλοντα»
- 2 – «Εφαρμογές της νέας τεχνολογίας (software) στην Ειδική Εκπαίδευση»
Βασική προϋπόθεση για εισδοχή στο διδακτορικό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σε επίπεδο Master από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο και το πιστοποιητικό καλής γνώσης Αγγλικών.
Ο κατάλογος με τα δικαιολογητικά συμμετοχής περιλαμβάνει:
- Συμπληρωμένη αίτηση
- Βιογραφικό σημείωμα
- Επικυρωμένο ακριβές αντίγραφο των πτυχίων
- Επίσημο αποδεικτικό σπουδών στο οποίο να παρουσιάζονται όλα τα μαθήματα προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου με τις αντίστοιχες επιδόσεις
- Ερευνητική πρόταση (μέχρι 5.000 λέξεις) που θα προσδιορίζει το ερευνητικό πρόβλημα, θα παρουσιάζει αναδίφηση της σχετικής βιβλιογραφίας και θα εξηγεί την ερευνητική μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί
- Αποδεικτικό καλής γνώσης Αγγλικών
- Δυο συστατικές επιστολές από Καθηγητές Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ή Ερευνητικών Κέντρων, οι οποίες υποβάλλονται σε σφραγισμένο φάκελο ή αποστέλλονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (christodoulou.a@unic.ac.cy)
Η διάρκεια των προγραμμάτων ορίζεται σε τρία έτη.
Η γλώσσα εκμάθησης και εκπόνησης διδακτορικής διατριβής είναι η Ελληνική.
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων έως την Παρασκευή 30 Απριλίου 2021.