Επικαιρότητα
Χατζηδάκης: Οι 12 παρεμβάσεις για την εξυπηρέτηση του πολίτη
Η αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί πρώτη προτεραιότητα
O υπουργός Εργασίας ξεκαθάρισε ότι η αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.
15/04/2022 | 12:28
O υπουργός Εργασίας ξεκαθάρισε ότι η αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.
Μια ντουζίνα μέτρα, έξι που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί και άλλα τόσα που προγραμματίζονται για το αμέσως επόμενο διάστημα και τα οποία σχετίζονται με την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη από τις υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας, γνωστοποίησε ο Κωστής Χατζηδάκης.
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα, παρουσία και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο υπουργός Εργασίας ξεκαθάρισε ότι η αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.
Τα μέτρα που ήδη εφαρμόζονται είναι:
- Ψηφιακές υπηρεσίες: Σήμερα λειτουργούν 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Πάνω από 260 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 2,5 χρόνια.
- ΚΕΠ: Διασύνδεση ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ με τα ΚΕΠ. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια πάνω από 3,8 εκατ. συναλλαγές.
- Ηλεκτρονικά ραντεβού: Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που «επιβλήθηκε» την περίοδο της πανδημίας. Τα ηλεκτρονικά ραντεβού μονιμοποιήθηκαν αμέσως μετά και θεωρείται ότι ήταν ένα παράπλευρο όφελος.
- Myefkalive & myoaedlive: Υπήρξε αναβάθμιση των ιστοσελίδων αλλά και δημιουργία νέων εναλλακτικών μορφών επικοινωνίας. Myefkalive και myoaedlive είναι οι πρώτες δύο υπηρεσίες που πραγματοποιούνται μέσω βιντεοκλήσης χωρίς να χρειάζεται να μεταβεί ο ασφαλισμένος από το σπίτι του. Αφορούν κυρίως όσους ζουν σε απομακρυσμένες και κυρίως από νησιωτικές περιοχές.
- Δικηγόροι και λογιστές: Υπάρχουν 458 πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα μπορούν να εκδίδουν συντάξεις σε 90 μέρες, ίσως και νωρίτερα. Συνολικά, έως τώρα οι ανωτέρω πιστοποιημένοι επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα, έχουν αναλάβει πάνω από 850 συνταξιοδοτικές υποθέσεις και μετά θα αρχίσουν να εκδίδονται.
- Τηλεφωνικό κέντρο 1555: Πρόκειται για το ενιαίο κέντρο που δημιουργήθηκε με ΣΔΙΤ και το οποίο απαντάει σε ερωτήματα ασφαλισμένων σχετικά με όλες τις υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας.
Τα έξι μέτρα που θα «τρέξουν» το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα είναι τα εξής:
- Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ με τα ΚΕΠ. Στόχος είναι να αυξηθούν και άλλο οι συναλλαγές.
- Επέκταση του προγράμματος myefkalive σε όλη την Ελλάδα και δημιουργία αντίστοιχης υπηρεσίας και στον ΟΠΕΚΑ.
- Διεύρυνση κατηγοριών συντάξεων που θα μπορούν δικηγόροι και λογιστές να αναλάβουν. Αναμένονται σχετικές υπουργικές αποφάσεις.
- Ολοκλήρωση διαγωνισμών επέκτασης 1555 για 30 μήνες ακόμα.
- Δημιουργία «ψηφιακού δωμάτιου» επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ. Πρόκειται για έναν νέο ψηφιακό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ τους ΕΦΚΑ και των εν δυνάμει συνταξιούχων, προκειμένου και με αυτόν τον τρόπο να λύνονται θέματα και να μειωθεί ο χρόνος απονομής συντάξεων. Τέλη Απριλίου και αρχές Μαϊου θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις.
- Όλες οι υπηρεσίες ΕΦΚΑ, ΟΠΕΚΑ και ΟΑΕΔ να γίνονται μόνο ηλεκτρονικά. Ο ΟΑΕΔ έχει ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες του σε ποσοστό άνω του 90% και ο ΕΦΚΑ άνω του 60%.