Ηλεκτρονικά ο φάκελος παροχών αναπηρίας
Μειώνεται η ταλαιπωρία μετακινήσεων για τα ΑμΕΑ - Πλήρης "οδηγός" για γιατρούς και δικαιούχους (pdf)
Ξεκίνησε η νέα πιλοτική διαδικασία αξιολόγησης της αναπηρίας και απονομής της προνοιακής παροχής για τα άτομα με αναπηρία που διαμένουν μόνιμα στην Περιφέρεια Αττικής, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΗΔΙΚΑ.
Με την νέα μεθοδολογία, (εφαρμογές ηλεκτρονικής υγείας), απλουστεύεται η πιστοποίηση αναπηρίας και οι δικαιούχοι αποκτούν πρόσβαση σε προνοιακά επιδόματα ή και άλλες παροχές και απαλλαγές.
Σύμφωνα με την ΗΔΙΚΑ, ιδιαίτερα κρίσιμος σε όλο αυτό το εγχείρημα είναι ο ρόλος του θεράποντος ιατρού, ο οποίος έχει την ευθύνη εισαγωγής ιατρικών δεδομένων στον ηλεκτρονικό φάκελο του ασθενούς.
Η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσει ο θεράπων ιατρός σε περίπτωση ατόμου που διαμένει στην Αττική είναι η εξής:
- O ενδιαφερόμενος υποβάλλει την αίτησή του μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας των Κέντρων Κοινότητας των Δήμων της Αττικής και της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΟΠΕΚΑ
- Δημιουργείται στη πλατφόρμα του ΟΠΕΚΑ φάκελος αναπηρίας, αποδίδεται στον αιτούντα κωδικός εισόδου στο Πληροφοριακό Σύστημα των ΚΕΠΑ και αυτός παραπέμπεται στον θεράποντα γιατρό της κύριας πάθησης.
- Στη συνέχεια, όταν ο ασθενής επισκέπτεται τον ιατρό, ο θεράπων ιατρός ενημερώνει τον ηλεκτρονικό (και όχι τον έντυπο) Γενικό Εισηγητικό Φάκελο για την κύρια πάθηση του ασθενούς μέσα από το νέο σύστημα
Ο ορισμός για την ημέρα και ώρα εξέτασης του ατόμου με αναπηρία από την Υγειονομική Επιτροπή των ΚΕΠΑ θα γίνεται επίσης ηλεκτρονικά, μέσω του ΟΠΣ των ΚΕΠΑ.
Όπως αναφέρει Δελτίο Τύπου της ΗΔΙΚΑ, «από την διαδικασία σημαντικά είναι τα οφέλη τόσο για τα άτομα με αναπηρίες τα οποία αποφεύγουν την ταλαιπωρία των πολλαπλών μετακινήσεων και δε χρειάζεται πλέον να μεταφέρουν έντυπα και να προ-καταθέτουν τα έγγραφα στα ΚΕΠΑ, όσο και για τις επιτροπές ΚΕΠΑ όπου οι εισηγητικοί φάκελοι θα είναι άμεσα διαθέσιμοι».
Δείτε τις οδηγίες της ΗΔΙΚΑ για τον ηλεκτρονικό φάκελο παροχών αναπηρίας (αφορά γιατρούς και ιδιώτες):