Τρόμος: Παραλίγο νέα "Τέμπη" στη Θεσσαλονίκη 16 μήνες μετά την τραγωδία
Η μοιραία σύγκρουση που αποφεύχθηκε τον περασμένο Μάιο - Απάντηση του ΟΣΕ
Μια νέα τραγωδία με την σύγκρουση δύο τραίνων στη Θεσσαλονίκη, 16 μήνες μόλις μετά την απίστευτη τραγωδία στα Τέμπη, φέρεται πως αποφεύχθηκε τον Μάιο του 2024. Το εσωτερικό έγγραφο, που μαρτυράει τα προβλήματα στις σιδηροδρομικές γραμμές.
Ο ΟΣΕ από την πλευρά του επιβεβαιώνει εν μέρει το περιστατικό και το γεγονός πως δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση. Υποστηρίζει ωστόσο ότι δεν υπήρξε «παραλίγο ατύχημα», αλλά ότι τα τρένα είχαν απόσταση ασφαλείας.
Παραλίγο νέα “Τέμπη” στη Θεσσαλονίκη: Τι αναφέρει το εσωτερικό έγγραφο
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, το περιστατικό συνέβη έξω από τη Θεσσαλονίκη. Στο δημοσίευμα σημειώνεται πως η σύγκρουση μεταξύ ενός επιβατικού τρένου ιντερσίτι και μιας εμπορικής αμαξοστοιχία, η οποία πιθανότατα μετέφερε πυρομαχικά, αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή.
Όπως προκύπτει από το εσωτερικό έγγραφο, στο περιστατικό ενεπλάκησαν η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι 50 από Αθήνα και η τοπική εμπορική 64931. Τα δύο τρένα θα συγκρούονταν εάν η δεύτερη δεν προέβαινε «σε ακαριαία πέδη» στον πολυσύχναστο σιδηροδρομικό κόμβο ΤΧ1. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ήταν «η εντολή των σταθμαρχών στο εμπορικό για φρενάρισμα που έσωσε την κατάσταση».
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της Ελλάδας, στον οποίο συναντώνται όλες οι γραμμές που φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, προς Ειδομένη-Βόρεια Μακεδονία και προς Προμαχώνα-Αλεξανδρούπολη, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται κοντά στους χώρους διαλογής των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με τρένο.
Σε κάθε περίπτωση το περιστατικό αποκαλύπτει πως παρά την τραγωδία στα Τέμπη η τηλεδιοίκηση και πάλι δεν λειτουργούσε.
Τι απάντησε ο ΟΣΕ
Σημειώνεται πως από το έγγραφο του ΟΣΕ, προκύπτει πως πρωταγωνιστές της παραλίγο σύγκρουσης ήταν οι σταθμάρχες του Οργανισμού και οι μηχανοδηγοί των δύο τρένων που βρέθηκαν σε απόσταση αναπνοής. Το συγκεκριμένο περιστατικό κοινοποιήθηκε μάλιστα δύο μέρες αργότερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και έγινε αμέσως γνωστό στο σωματείο των μηχανοδηγών, οι οποίοι το έλαβαν υπ’ όψιν για τα δύο εξώδικα, στις 14 και τις 18 Ιουνίου 2024, που έστειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).
Ο ΟΣΕ από την πλευρά του επιβεβαιώνει εν μέρει το περιστατικό, ισχυριζόμενος ωστόσο πως η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως, όπως αναφέρει, δεν τέθηκε ποτέ στην πραγματικότητα ζήτημα σύγκρουσης.
«Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1 λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ. Το ΤΧ1 καλύπτεται από 2 Σταθμάρχες και κλειδούχο», αναφέρει μεταξύ άλλων.
«Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει “Παρολίγο νέα φονική σύγκρουση” όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας καθώς δεν υπήρχε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή και η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως δεν τέθηκε ΠΟΤΕ ζήτημα σύγκρουσης τρένων», τονίζει χαρακτηριστικά ο ΟΣΕ στην ανακοίνωσή του και συμπληρώνει:
«Υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης πορίσματος, και το περιστατικό έχει αναγγελθεί επίσημα με τηλεγράφημα από τον ΟΣΕ στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την ΡΑΣ όπως προβλέπεται από την σχετική διαδικασία. Τέλος υπάρχουν οι συνομιλίες αλλά και οπτικό υλικό που εξετάζεται στην διαδικασία έκδοσης πορίσματος. Επιγραμματικά, στο ΤΧ1 το IC50 πέρασε πρώτο και το εμπορικό πέρασε αρκετά λεπτά αργότερα.
Σε κάθε περίπτωση για άλλη μια φορά τονίζεται η ανάγκη της πιστής εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και η τήρηση των Πρωτοκόλλων ραδιοεπικοινωνίας, όπως ορθώς τονίζεται σε σχετικές υποδείξεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της ΡΑΣ, η τήρηση του οποίου διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία των τρένων».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: