ΑΠΘ: Υποτροφίες στη μνήμη των νεκρών φοιτητών στα Τέμπη
Σε κλίμα οδύνης οι ανακοινώσεις
Τη θεσμοθέτηση προγράμματος υποτροφιών στη μνήμη των δώδεκα φοιτητών του που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη προωθεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
O κοσμήτορας της Νομικής Σχολής στο ΑΠΘ, Παναγιώτης Γκλαβίνης, σε ανακοίνωση του τονίζει: «Eμείς ως ανώτατη εκπαίδευση – προσωπικά είμαι και αντιπρόεδρος στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών – θα αναλάβουμε υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, να θεσμοθετήσουμε ένα πρόγραμμα υποτροφιών προκειμένου να διατηρηθεί, η μνήμη των παιδιών αυτών μεταξύ των συναδέλφων τους.
Συγκεκριμένα το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο θα προτείνει στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) τη θέσπιση δώδεκα υποτροφιών, ισάριθμων με τους φοιτητές που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ενισχύοντας οικονομικά πιο αδύναμους οικονομικά φοιτητές.
«Το αίτημα εκ μέρους του ΑΠΘ θα είναι να δοθούν δώδεκα υποτροφίες, όσα και τα παιδιά που χάθηκαν. Ανεξάρτητα από ποια σχολή προέρχονταν, καθώς όλα είναι παιδιά του ΑΠΘ», ανέφερε ο αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, καθηγητής του Τμήματος Γεωπονίας, Δημήτρης Κωβαίος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm».
Βαρύ το κλίμα στα αμφιθέατρα
Για τη κατάσταση που επικρατεί στο Πανεπιστήμιο ο κ. Κωβαίος σημείωσε, “τα μαθήματα γίνονται με ιδιαίτερη δυσκολία στα αμφιθέατρα των Σχολών καθώς το κλίμα παραμένει πολύ βαρύ”.
Τόνισε επίσης πως “με πρωτοβουλία του πανεπιστημίου παρέχονται δωρεάν υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης από το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (τηλ 2310 999888) σε φοιτητές, προσωπικό αλλά και στις οικογένειες των θυμάτων και των τραυματιών του δυστυχήματος στα Τέμπη. Αρκετοί φοιτητές έχουν ζητήσει έως τώρα ψυχολογική υποστήριξη. Πολλά παιδιά δεν ήταν μέσα στο τρένο όμως ήταν φίλοι με τους φοιτητές που χάθηκαν. Άλλα επέβαιναν στο τρένο και είτε τραυματίστηκαν ελαφρά, είτε καθόλου, ωστόσο χρειάζονται υποστήριξη”.
“Και για εμάς τους καθηγητές, όμως, είναι χρήσιμο, γιατί αυτά τα παιδιά τα είχαμε κάθε μέρα στα μαθήματα, με τους προβληματισμούς, τις διαφωνίες, τις αντιθέσεις μας και είναι μεγάλο το κενό».