Έτσι θα γίνει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών - Σε ΦΕΚ τα κριτήρια του υπ. Παιδείας
Από μη ικανοποιητικό έως εξαιρετικό το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο με υπογραφή Κεραμέως
Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και οι βαθμίδες με τα κριτήρια που θα περιλαμβάνει.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση που φέρει την υπογραφή της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και της αρμόδιας υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη, ρυθμίζει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, το έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα από τα αρμόδια όργανα αξιολόγησης και όσον αφορά στα αντικείμενα αξιολόγησης. Στην εν λόγω κλίμακα το έργο τους διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό ή μη ικανοποιητικό.
Με τη χρήση περιγραφικής κλίμακας αξιολόγησης αξιοποιούνται επίθετα ή φράσεις για να περιγραφούν οι προδιαγραφές, ποιότητας και αποτελεσματικότητας, των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά στις παραμέτρους του επιτελούμενου παιδαγωγικού, διδακτικού ή υποστηρικτικού έργου. Οι προβλεπόμενες τέσσερις αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προδιαγραφών των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών παραμέτρων.
Η βαθμίδα του μη ικανοποιητικού δηλώνει τη σχετική απουσία των επιθυμητών προδιαγραφών και οι επόμενες βαθμίδες δηλώνουν τη σταδιακή ανάπτυξή τους μέχρι και τον υψηλότερο βαθμό για τον μαθησιακό και τον αναπτυξιακό τομέα ανά συγκεκριμένη μαθητική ηλικία και, λαμβανομένου υπόψη κάθε φορά του υφιστάμενου κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου, καταγράφεται η σταδιακή, ανοδική πορεία, με διαρκή προσπάθεια και κατάλληλη στήριξη, των αξιολογούμενων και η σταδιακή προαγωγή, βελτίωση και τελικά υλοποίηση ενός αξιόλογου, από την άποψη της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας, εκπαιδευτικού ή υποστηρικτικού έργου.
Πεδία και κριτήρια της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών
Τα πεδία, στα οποία εστιάζει η περιγραφική αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, είναι:
Α. το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού
Β. η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει οδηγία και κωδικούς στους Διευθυντές Εκπαίδευσης ώστε να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Μάλιστα οι νέοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, που τοποθετήθηκαν μέχρι στιγμής, έχουν παρακολουθήσει εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ακολουθήσει η έκδοση της σχετικής διοικητικής πράξης τοποθέτησης και η ανάληψη υπηρεσίας τους.
Αναλυτικά η ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας
«Τοποθετούνται οι πρώτοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης που θα ξεκινήσουν την ατομική αξιολόγηση Προχωρούν οι διαδικασίες κρίσης στελεχών εκπαίδευσης, με τις πρώτες τοποθετήσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης σε Γ’ και Δ’ Περιφερειακά Συμβούλια. Οι νέοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης καλούνται να παρακολουθήσουν εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα αύριο Πέμπτη, 26-1-2023 και ώρα 15:30. Ο σχετικός σύνδεσμος θα τους αποσταλεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Θα ακολουθήσει η έκδοση της σχετικής διοικητικής πράξης τοποθέτησης και η ανάληψη υπηρεσίας την ερχόμενη εβδομάδα. Οι νέοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα εκκινήσουν άμεσα και κατά προτεραιότητα την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα των νεοδιόριστων, καθώς η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησής τους. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης από τα υπόλοιπα Συμβούλια, καθώς και των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι κρίσεις και τοποθετήσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης από τον Ιούλιο του 2022. Βήμα βήμα ολοκληρώνονται όλες οι κρίσεις των στελεχών εκπαίδευσης που καλούνται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση και στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος».
Δείτε ολόκληρη την απόφαση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: