Το «ψηφιακό πρόσωπο» του ΕΦΚΑ - 7 δράσεις
Στόχος η εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου
Το νέο του «ψηφιακό πρόσωπο» παρουσίασε χθες ο ΕΦΚΑ σε διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσε ο ISSA European Network (IEN). Αντικείμενο της συζήτησης ήταν ο ψηφιακός μετασχηματισμό των φορέων κοινωνικής ασφάλισης κρατών που αποτελούν μέλη της Διεθνούς Ένωσης Κοινωνικής Ασφάλισης στην Ευρώπη. Στόχος ο κάθε πολίτης να μπορεί να απολαμβάνει εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου και να αισθάνεται το Κράτος και το Δημόσιο σύμμαχό του.
Την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Α’ Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ, Δρ. Αλέξανδρος Βαρβέρης. Έγινε ειδική αναφορά στην ψηφιακή μετάβαση του Φορέα, που επιταχύνθηκε με αφορμή την ανάγκη εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης λόγω της προστασίας των πολιτών από την πανδημία. Ειδικότερα, αναλύθηκαν οι εξής επτά ξεχωριστές δράσεις:
- Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες στους πολίτες
Με 50 νέες διαδικτυακές υπηρεσίες που έχουν δημιουργηθεί και είναι διαθέσιμες μέσω web, εκ των οποίων δεκαπέντε (15) είναι διαθέσιμες και μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ) αλλά και μέσω του myEFKALive (Υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης για πολίτες) οι συναλλασσόμενοι εξυπηρετούνται άμεσα από οποιαδήποτε τοποθεσία, χωρίς φυσική παρουσία, αναμονή και ταλαιπωρία.
- Λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου (1555)
Το νέο τηλεφωνικό κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών 1555 προσφέρει άμεση, έγκυρη και φιλική εξυπηρέτηση στους πολίτες, οι οποίοι μπορούν να καλούν χωρίς χρέωση, 24 ώρες το 24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο, με ελάχιστο χρόνο αναμονής, λαμβάνοντας προσωποποιημένη και εξατομικευμένη πληροφόρηση.
- Διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με πληροφοριακά συστήματα άλλων Φορέων του Δημόσιου Τομέα
Η διασύνδεση αυτή έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την έγκυρη, άμεση και ενημερωμένη παροχή πληροφοριών μεταξύ Φορέων του Δημόσιου τομέα, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η ελαχιστοποίηση της απαίτησης των πολιτών να παρέχουν δικαιολογητικά.
- Ηλεκτρονική Ανταλλαγή Πληροφοριών Κοινωνικής Ασφάλισης (EESSI)
Συνδέοντας ηλεκτρονικά περίπου 5.000 ιδρύματα κοινωνικής ασφάλισης των 27 κρατών μελών της ΕΕ, συμπεριλαβανομένων της Ισλανδίας, του Λιχτενστάιν, της Νορβηγία, της Ελβετία και του Ηνωμένου Βασιλείου επιταχύνεται και απλοποιείται με ασφαλή τρόπο η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης.
- Αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών
Τόσο η αντικατάσταση της παλαιάς τεχνολογικής υποδομής με υπερσύγχρονους υπολογιστές όσο και η αναβάθμιση των δικτύων παρέχουν πλέον την καλύτερη ψηφιακή εμπειρία προς τους πολίτες.
- Ανάπτυξη συστημάτων και εφαρμογών, υπηρεσίες ψηφιοποίησης, παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την υποστήριξη της άμεσης απονομής συντάξεων σε όλους τους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ
Με τη μείωση της γραφειοκρατίας και του δαιδαλώδους θεσμικού πλαισίου, καθώς και των χειρόγραφων διαδικασιών, η σύνταξη θα φθάσει να αποτελεί μία ολιγόλεπτη διαδικασία για τον πολίτη.
- Ωρίμανση έργων πληροφορικής για υποβολή πρότασης χρηματοδότησης μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων
Η Ψηφιοποίηση της Ασφαλιστικής Ιστορίας του e-ΕΦΚΑ, των κεντρικών αρχείων ασφαλιστικών φορέων που συγχωνεύτηκαν στον Φορέα, αλλά και η σάρωση, αναγνώριση/καταχώρηση και τοποθέτηση των στοιχείων ασφαλιστικού ιστορικού θα συμβάλλουν στη γρήγορη απονομή των συντάξεων και κάθε άλλου ασφαλιστικού αιτήματος.
Σημειώνεται ότι, ο e-EΦΚΑ απευθύνεται σε 8.081.000 ασφαλισμένους και 2.932.000 συνταξιούχους.