Ξεκινά η εγκατάσταση 1 εκατομμυρίου έξυπνων μετρητών
Η νέα εποχή της ενέργειας στην Ελλάδα ξεκινά με μια συμφωνία-ορόσημο: η Nova αναλαμβάνει, μετά από διεθνή διαγωνισμό του ΔΕΔΔΗΕ, τη διασύνδεση 1.000.000 έξυπνων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο του είδους στη χώρα, που σηματοδοτεί το πρώτο μεγάλο βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ενεργειακών υποδομών.
Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ για την αντικατάσταση 7,7 εκατομμυρίων συμβατικών μετρητών με «έξυπνες» συσκευές, δημιουργώντας ένα ενεργειακό δίκτυο που θα αυτοπαρακολουθείται, θα εντοπίζει βλάβες σε πραγματικό χρόνο και θα συμβάλλει στην πράσινη ανάπτυξη και τη μείωση της ενεργειακής σπατάλης.
Η τεχνολογία πίσω από την “έξυπνη” ενέργεια
Οι τεχνολογίες NB-IoT (Narrowband Internet of Things) και LTE-M (Long Term Evolution for Machines), που αξιοποιεί η Nova, επιτρέπουν τη συνεχή και ασφαλή μετάδοση δεδομένων κατανάλωσης.
Κάθε έξυπνος μετρητής θα στέλνει 96 μετρήσεις ημερησίως – μία κάθε 15 λεπτά – προσφέροντας στους καταναλωτές πλήρη εικόνα της κατανάλωσής τους, ενώ ο ΔΕΔΔΗΕ θα μπορεί να εντοπίζει άμεσα ρευματοκλοπές ή διακοπές χωρίς καθυστερήσεις.
Η Nova θα παρέχει MFF2 eUICC κάρτες SIM και ένα IoT Management Portal, που επιτρέπει την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο, ειδοποιήσεις για βλάβες και απομακρυσμένες αναβαθμίσεις των μετρητών χωρίς την ανάγκη επιτόπιας παρουσίας συνεργείων.
Ένα ασφαλές, επεκτάσιμο και «πράσινο» δίκτυο
Το δίκτυο NB-IoT/LTE-M της Nova προσφέρει διπλή κάλυψη – ακόμα και σε υπόγειες εγκαταστάσεις – και εξασφαλίζει κρυπτογραφημένη μετάδοση με υψηλή διαθεσιμότητα.
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι επεκτάσιμο σε δίκτυα 5G και να μπορεί να υποστηρίξει εφαρμογές Internet of Things (IoT) σε όλο το ενεργειακό φάσμα.
Ο Δημήτρης Μάγκος, Executive Director B2B της Nova, δήλωσε:
«Με το έργο αυτό, η Nova θέτει νέα πρότυπα στον τομέα των έξυπνων μετρήσεων, επιταχύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Δημιουργούμε ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα υπηρεσιών που προσφέρει λειτουργικά και περιβαλλοντικά οφέλη για όλους».
Ο ΔΕΔΔΗΕ στη νέα εποχή των “έξυπνων” δικτύων
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Τάσος Μάνος, τόνισε τη σημασία του έργου:
«Με την ψηφιοποίηση των γραμμών και των υποσταθμών, το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ γίνεται το μεγαλύτερο σύστημα συνδεδεμένων συσκευών στην Ελλάδα. Με τη συνεργασία μας με τη Nova διασφαλίζουμε ασφαλή επικοινωνία και αξιόπιστη λειτουργία, προσφέροντας ταχύτερη εξυπηρέτηση και πιο “έξυπνες” υπηρεσίες στους πολίτες».
Η εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών θα επιτρέψει πιο ακριβείς χρεώσεις, ενεργειακή εξοικονόμηση και πράσινη μετάβαση, καθιστώντας την Ελλάδα πρωτοπόρο στην περιοχή στον τομέα των έξυπνων ενεργειακών δικτύων.
- 6 λεπτά πριν Προσλήψεις σε Δήμους: Θέσεις εργασίας για 22 ειδικότητες με 12 προκηρύξεις – Δείτε όλες τις προθεσμίες
- 1 ώρα πριν ΟΠΕΚΑ 2026: Ποιοι δικαιούνται 700 και 1.000 ευρώ – Οι προϋποθέσεις
- 1 ώρα πριν Οι ενδείξεις ότι το κλιματιστικό χρειάζεται άμεσο έλεγχο από τεχνικό











