Ξεχάστε τη μόνιμη μείωση τιμής - Αυξήσεις σε 4.000 προϊόντα από 1η Ιουνίου
Αγοράζουμε ακριβότερα έως 361% τα απορρυπαντικά και έως 213% το βρεφικό γάλα σε σχέση με την Ε.Ε - Έρχονται και οι αυξήσεις στον καφέ
Προσωρινή αποδεικνύεται τελικά η «µόνιµη µείωση τιµής» στα ράφια των σούπερ μάρκετ καθώς οι τιμές σε 4.000 προϊόντα στη λίστα παίρνουν ξανά την άνοδο από 1η Ιουνίου.
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραυτόπουλος, δεν θα υπάρξει σταθεροποίηση γιατί την 1η Ιουνίου ξεκινάνε οι νέες τιμές των 4.000 προϊόντων που ήταν στη μόνιμη μείωση της τιμής.
«Επανέρχονται επομένως οι τιμές στην προτέρα κατάσταση», ξεκαθάρισε για την περίπτωση σταθεροποίησης των τιμών. Όπως εξήγησε μιλώντας στον ρ/σ Παραπολιτικά 90,1, θα αυξηθούν από 5 έως 10% τα 4.000 προϊόντα που, όπως υποσχόταν το υπουργείο Ανάπτυξης, θα βρίσκονταν σε μόνιμη μείωση τιμής.
Δείτε επίσης: Παράταση στα Πόθεν Έσχες
«Σύμφωνα με τη Eurostat και ξένους οίκους αυτό το οποίο μας μας είπαν είναι ότι θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 και του 2025 οι αυξήσεις των τιμών των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης», σημείωσε ο κ. Ραυτόπουλος.
Μάλιστα, όπως έδειξε η έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού μετά τη χαρτογράφηση που έκανε είναι ότι οι Έλληνες αγοράζουμε έως 361% τα απορρυπαντικά και έως 213% το βρεφικό γάλα ακριβότερα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.
Δεν είναι μόνο η μόνιμη μείωση τιμής – «Πικρός» ο καφές από τον Ιούνιο
Μεγάλες αυξήσεις έρχονται και στον καφέ από τον Ιούνιο τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπου οι πολυεθνικές ρίχνουν το φταίξιμο στις διεθνείς τιμές ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε Βιετνάμ και Βραζιλία, όσο και στην κατανάλωση εκτός σπιτιού.
Στην εστίαση, στο τέλος Ιουνίου εκπνέει η περίοδος ισχύος του μειωμένου συντελεστή 13% ΦΠΑ.
στον καφέ που αγοράζουν οι καταναλωτές από ράφια των σούπερ μάρκετ, εξαιτίας του ανοδικού ράλι στη διεθνή τιμή του ενώ σε ό,τι αφορά την κατανάλωση εκτός σπιτιού, στο τέλος Ιουνίου εκπνέει η περίοδος ισχύος του μειωμένου συντελεστή 13% ΦΠΑ, στην εστίαση. Εφόσον δεν δοθεί νέα παράταση, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της αγοράς, η επαναφορά του καφέ στο 24% ΦΠΑ, θα σημαίνει, πρόσθετη αύξηση 11 μονάδων, οι οποίες θα «περάσουν» στη λιανική τιμή και κατά συνέπεια στον καταναλωτή, καθώς οι επιχειρήσεις εστίασης δηλώνουν πως αδυνατούν να απορροφήσουν και νέα επιβάρυνση.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα και εφόσον η κατάσταση συνεχιστεί, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Τάσος Γιάγκογλου, αναμένονται ανατιμήσεις στην αγορά του καφέ που πωλείται στα σούπερ μάρκετ, από 5% έως 15%, ανάλογα με τις τιμές στις οποίες θα αγοράσει το προϊόν κάθε εταιρεία. Σύμφωνα με τον ίδιο, έως τώρα οι εταιρείες του κλάδου, έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων, ενώ οι τελευταίες αυξήσεις έχουν γίνει το 2022.
Αξίζει να σημειωθεί, πως η κατανάλωση καφέ στη χώρα μας έχει αυξηθεί κατά 4% – 5% μετά την πανδημία.
Δείτε επίσης: Ξέφυγαν οι τιμές: 15 ευρώ για μια χωριάτικη
Αποφεύγει τη συζήτηση για μείωση στον ΦΠΑ η κυβέρνηση
Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση μέσω του οικονομικού επιτελείου αποφεύγει την οποιαδήποτε συζήτηση για την παράταση του μέτρου του μειωμένου ΦΠΑ.
Ο υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, σε πρόσφατες δηλώσεις του ήταν κατηγορηματικός πως δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες φοροελαφρύνσεις.
Ο υπουργός υπενθύμισε πως στις 21 Ιουνίου οριστικοποιούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι της Ελλάδας από την Κομισιόν για την επόμενη τετραετία κι ως εκ τούτου θα πρέπει το οικονομικό επιτελείο να περιμένει έως τότε για να πάρει την οποιαδήποτε απόφαση για παράταση του μειωμένου ΦΠΑ στις δύο εναπομείνασες κατηγορίες, ΦΠΑ και ταξί.
Σε ό,τι αφορά στο αίτημα των βιομηχάνων να μειωθεί ο ΦΠΑ σε μια σειρά από καταναλωτικά είδη, ο υπουργός απάντησε ότι οι βιομήχανοι δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι θα περάσει η μείωση στους καταναλωτές, όπως δεν μπορούσαν να εγγυηθούν όταν γινόντουσαν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις για την αύξηση του κατώτατου μισθού ότι δεν θα γίνουν και απολύσεις.
Ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι πρόκειται περί μίας συζήτησης για ένα μέτρο το οποίο δεν έχει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα καθώς ακόμα και αν περάσει δεν πρόκειται να κάνει την τεράστια διαφορά στην τσέπη του καταναλωτή.