Θεσσαλονίκη: Αρρώστησε από ανισακίαση μετά από σούσι
Στη Θεσσαλονίκη καταγράφηκε το πρώτο επίσημο περιστατικό τροφικής δηλητηρίασης από το παράσιτο ανισάκις, όταν ένας 22χρονος παρουσίασε σοβαρή αδιαθεσία μετά την κατανάλωση σούσι. Ο νεαρός διακομίστηκε άμεσα στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, όπου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση· κατά τη διαδικασία εντοπίστηκε ότι τα συμπτώματά του οφείλονταν σε μόλυνση από το εντερικό παράσιτο.
Ο 22χρονος, τακτικός καταναλωτής σούσι, εμφάνισε λίγη ώρα μετά το γεύμα του έντονη ναυτία, κοιλιακό πόνο και εμετό. Στο νοσοκομείο, οι γιατροί αρχικά εξέτασαν το ενδεχόμενο νεοπλασίας, όμως το χειρουργείο αποκάλυψε την παρουσία του ανισάκις.
Τι είναι η ανισακίαση
Η ανισακίαση (ή ανισακίδωση) προκαλείται από παράσιτο που ζει σε ωμά ή ανεπαρκώς μαγειρεμένα ψάρια. Εκδηλώνεται συνήθως με οξύ κοιλιακό άλγος, διάρροια, ναυτία και εμετό, και μπορεί να εξελιχθεί σε σοβαρή κατάσταση αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως.
Μετά την επέμβαση, στον ασθενή χορηγήθηκε κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή και πλέον νοσηλεύεται σε σταθερή κατάσταση, εκτός κινδύνου. Το περιστατικό υπογραμμίζει τη σημασία της αυστηρής τήρησης υγειονομικών κανόνων και της σωστής επεξεργασίας των ωμών ψαριών που χρησιμοποιούνται στο σούσι.
Οι ειδικοί τονίζουν πως ο σωστός χειρισμός, η κατάλληλη κατάψυξη ή το επαρκές μαγείρεμα των ψαριών είναι απαραίτητα βήματα για την εξουδετέρωση παρασίτων, ενώ η ενημέρωση καταναλωτών και επαγγελματιών εστίασης είναι καθοριστική για την αποφυγή ανάλογων περιστατικών.
- 24 λεπτά πριν Κτηματολόγιο: Όταν ο πολίτης πληρώνει για λάθη που δεν έκανε – Τι ισχύει για τις διορθώσεις ακινήτων
- 34 λεπτά πριν Μουντιάλ 2026: Ξύπνησαν τον Μέσι για να του κάνουν δώρα για τα γενέθλιά του (video)
- 39 λεπτά πριν Συναγερμός στο Λουτράκι για φωτιά κοντά σε κατοικίες
















