Διορισμός Τώρα
Αιτήσεις Τώρα
Σύνδεση
Διορισμός Τώρα
Αιτήσεις Τώρα
Σύνδεση
    Ροή ειδήσεων
    Όλες οι κατηγορίες
  • Σημαντικά
  • ΑΣΕΠ
    • ΑΣΕΠ Προσλήψεις
    • Προκήρυξη 3ΓΒ/2023
    • Προσλήψεις σε Νοσοκομεία
    • ΑΣΕΠ Προκηρύξεις
    • ΑΣΕΠ Διορισμοί
  • Επικαιρότητα
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Οικονομία
    • Διεθνή
    • Lifestyle
    • Αθλητικά
  • Ιδιωτικός Τομέας
    • Θέσεις εργασίας
    • Εργασιακά Νέα
    • Εργασία στο Εξωτερικό
    • Ιδιωτική ασφάλιση
  • Επιδόματα – Κατάρτιση
    • Επιδόματα
    • Επίδομα Παιδιού
    • ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ Κατάρτιση
  • Συντάξεις
  • Εκπαίδευση
    • Εκπαιδευτικά νέα
    • Μεταπτυχιακά
    • Υποτροφίες
  • Επιχειρείν
    • Επιχειρήσεις
    • Εταιρικά Νέα
    • Προγράμματα
    • Αγροτικά νέα
  • Απόψεις
Αρχική σελίδα / Απόψεις
Απόψεις

Θέατρο Λυκαβηττού: Δεύτερη… ζωή με πολλά θολά σημεία

Ερωτήματα για την επαναλειτουργία και τη διαχείριση του εμβληματικού χώρου πολιτισμού της Αθήνας.

Θέατρο Λυκαβηττού: Δεύτερη… ζωή με πολλά θολά σημεία
Ομάδα Workenter
20/09/2023 | 17:30
Αθήνα Λυκαβηττός πολιτισμός
Θέατρο Λυκαβηττού: Δεύτερη… ζωή με πολλά θολά σημεία

Της Ακτίνας Σταθάκη*

Με αφορμή τα εγκαίνια του θεάτρου του Λυκαβηττού και κάποιες ενστάσεις που διατυπώθηκαν σχετικά με την επαναλειτουργία του -που εστιάζουν κυρίως στον καλλιτεχνικό προγραμματισμό- τις ανακοινώσεις του προγραμματισμού άλλων εμβληματικών χώρων πολιτισμού της Αθήνας που διαχειρίζεται ο Δήμος Αθηναίων μέσω της Τεχνόπολης και του ΟΠΑΝΔΑ αλλά και με την ευκαιρία της ανακοίνωσης του προγράμματος του συνδυασμού «Αθήνα Ψηλά» του Κώστα Μπακογιάννη και τις αναφορές του στον πολιτισμό, θεωρώ ότι εγείρονται τα εξής ερωτήματα σε σχέση με τη λειτουργία και διαχείριση των χώρων αυτών:

Ποιοι είναι υπεύθυνοι για τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό, με τι κριτήρια και διαδικασίες επιλέγονται και με τι κριτήρια προγραμματίζουν; Ένας δήμος σαν αυτόν της Αθήνας δεν θα έπρεπε να αποτελέσει παράδειγμα καθιερώνοντας διαφανείς και ανοιχτές διαδικασίες επιλογές υπευθύνων καλλιτεχνικού προγραμματισμού για τα μεγάλα θέατρα και χώρους που διαχειρίζεται;
Αντιστοίχως, υπάρχουν διαφανείς, ανοιχτές διαδικασίες υποβολής έργου από καλλιτέχνες ώστε να μπορούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι δημιουργοί της Αθήνας να έχουν την ευκαιρία να υποβάλλουν τα έργα τους, να κριθούν, να συμμετάσχουν; και αν υπάρχουν πώς γνωστοποιούνται ώστε να αγγίξουν το ευρύτερο δυνατό κοινό καλλιτεχνών; Δεν θα έπρεπε ένας δήμος του μεγέθους της Αθήνας να έχει σταθερές διαδικασίες ανοιχτών προσκλήσεων με σταθερά χρονοδιαγράμματα που να γίνονται ευρέως γνωστές στους ενδιαφερόμενους;

Οι χώροι των οποίων η επανέναρξη διαφημίζεται, έχουν επαρκείς υποδομές (πχ για το Λυκαβηττό διαβάσαμε ότι ξεκίνησε τη λειτουργία του χωρίς παροχή ρεύματος, με γεννήτριες), είναι επαρκώς στελεχωμένοι, προσφέρουν θέσεις εργασίας, τι ποιότητας και με τι συνθήκες; Στην περίπτωση ανάληψης έργων από εξωτερικούς συνεργάτες, με τι κριτήρια επιλέγονται αυτοί και τηρούνται οι τυπικές διαδικασίες διαγωνισμών;

Πόσο είναι το κόστος των παραγωγών στους διάφορους χώρους και πόσα είναι τα έσοδα απο τα εισιτήρια; Αντισταθμίζονται τα κόστη παραγωγής, έστω και μερικώς, από τις πωλήσεις εισιτηρίων; (και εδώ αναφέρομαι στις πωλήσεις εισιτηρίων όχι ως κριτήριο εμπορικής επιτυχίας αλλά ως δείκτη ανταπόκρισης του κοινού της Αθήνας). Ποιά είναι τα δημογραφικά στοιχεία όσων παρακολουθούν τις εκδηλώσεις του δήμου, σε ποιό βαθμό ο πολιτισμός που προσφέρει αυτή τη στιγμή ο Δήμος αφορά τους κατοίκους της Αθήνας και τις πολλές διαφορετικές κοινότητες της πόλης; σε ποιούς απευθύνεται;
Οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί με την πολιτιστική παραγωγή γνωρίζει ότι τα παραπάνω αποτελούν στοιχειώδη ερωτήματα για τη χάραξη μιας σοβαρής πολιτιστικής στρατηγικής για οποιοδήποτε οργανισμό όσο μεγάλο ή μικρό. Σε επίπεδο δήμου, οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα μας έδιναν στοιχεία για την χάραξη σοβαρής και μακρόπνοης πολιτιστικής πολιτικής με σωστή και διαφανή χρήση των δημόσιων πόρων.

Δουλειά της δημοτικής αρχής δεν είναι να κάνει τον καλλιτεχνικό διευθυντή και παραγωγό αλλά να παρέχει τις σωστές συνθήκες ώστε αυτοί που παράγουν πολιτισμό να μπορούν να ανθίσουν. Είναι απαραίτητη η ανασυγκρότηση του πεδίου του πολιτισμού στο Δήμο Αθηναίων με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζει διαφανείς, ανοιχτές διαδικασίες και ευκαιρίες με απευθείας εμπλοκή των ίδιων των δημιουργών στα διαφορετικά στάδια λήψεων αποφάσεων.

*Η Ακτίνα Σταθάκη είναι Πολιτιστική παραγωγός και υπεύθυνη καλλιτεχνικού προγραμματισμού. Στις ερχόμενες δημοτικές εκλογές κατέρχεται υποψήφια δημοτική σύμβουλος με την Ανοιχτή Πόλη.

Αναδημοσίευση από το kosmodromio.gr

Διαβάστε επίσης:

Θέατρο Λυκαβηττού: Ανοίγει μετά από 15 χρόνια

Σχετικά άρθρα

Οι ανατιμήσεις στον κλάδο τροφίμων στην Ελλάδα - Αισχροκέρδεια και τρόποι αντιμετώπισης
Οι ανατιμήσεις στον κλάδο τροφίμων στην Ελλάδα - Αισχροκέρδεια και τρόποι αντιμετώπισης
Πεθαίνω σαν χώρα
Πεθαίνω σαν χώρα
To ballgame του Λάρι Μπερντ
To ballgame του Λάρι Μπερντ
Περισσότερες ειδήσεις
Χώρα υπό διάλυση
Χώρα υπό διάλυση
23/08/2023 | 14:37
Νερό και φωτιά: Πώς (και) ο υπερτουρισμός έκαψε τη Χαβάη
Νερό και φωτιά: Πώς (και) ο υπερτουρισμός έκαψε τη Χαβάη
19/08/2023 | 12:44
Κυριάκος Μητσοτάκης: Εμπαιγμός
17/08/2023 | 10:52
Η αρχή του τέλους της Μεγάλης Παραίτησης
09/08/2023 | 16:25
Τα τρόφιμα ως όπλο στον πόλεμο της Ουκρανίας
31/07/2023 | 19:30
Κατερίνα Σακελλαροπούλου: Αδράνεια
Κατερίνα Σακελλαροπούλου: Αδράνεια
27/07/2023 | 19:30
Πέδρο Σάντσεθ: Νικητής
Πέδρο Σάντσεθ: Νικητής
25/07/2023 | 21:50
Κυριάκος Μητσοτάκης: Εκκενώσεις
Κυριάκος Μητσοτάκης: Εκκενώσεις
20/07/2023 | 09:40
Πλανήτης - «καμίνι»: Οι ατέλειωτοι καύσωνες και η κλιματική κρίση
Πλανήτης - «καμίνι»: Οι ατέλειωτοι καύσωνες και η κλιματική κρίση
17/07/2023 | 11:56
Ταυτότητα
Μενού
  • Ειδήσεις ΑΣΕΠ
  • Εργασία TV
  • Επικαιρότητα
  • Ιδιωτικός Τομέας
  • Επιδόματα – Κατάρτιση
  • Εκπαίδευση
  • Επιχειρείν
Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
  • Όροι χρήσης
  • Πoλιτική Cookies
  • Cookies Banner
  • Προσωπικά Δεδομένα
  • Διαφήμιση
Εγγραφείτε στο newsletter
Μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας.
Όρους χρήσης και την Πολιτική απορρήτου
Subscription Form
Όρους χρήσης και την Πολιτική απορρήτου
© Aπαγορεύεται χωρίς γραπτή άδεια της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «GATEWORK ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ», η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή με οποιοδήποτε μέσο ή τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλως πως, τμηματικά ή περιληπτικά στο πρωτότυπο ή σε μετάφραση, κατά παράφραση ή διασκευή, κάθε είδους υλικού που περιλαμβάνεται στην ιστοσελίδα www.workenter.gr.
© GATEWORK ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ
© Copyright 2023 Με επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος.