Σχολεία: Πρώτο κουδούνι με σύσταση για μάσκα και στοχευμένα τεστ
Πλεύρης: "Έχουμε φύγει από τα τεστ όπως τα είχαμε ζήσει ως τώρα" - Αύριο (30/8) η συνεδρίαση της Επιτροπής για το άνοιγμα των σχολείων
Αύριο θα πραγματοποιηθεί τελικά η συνεδρίαση της Επιτροπής των ειδικών για τον κορονοϊό για τα σχολεία, όπως προανήγγειλε το πρωί μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Μega ο υπουργός Υγείας Θ. Πλεύρης.
«Έχουμε δύο εβδομάδες ακόμα να ανοίξουν τα σχολεία. Είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας. Η λογική, η οποία έχουμε είναι ότι στα πλαίσια που προσπαθούμε να μην έχουμε μέτρα τα οποία δεν χρειάζονται ή μέτρα υποχρεωτικότητας, αυτό να είναι και το μοντέλο στα σχολεία. Οπότε κατά βάση θέλουμε τα σχολεία να είναι πολύ κοντά στην κανονικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Θεωρούμε ότι πια έχουμε φύγει από τα τεστ όπως τα είχαμε ζήσει ως τώρα, που ήταν τα συνεχόμενα τεστ, είπε ο Θ. Πλεύρης προσθέτοντας: «Πρέπει να είναι στοχευμένα και στα σχολεία, καθώς δεν έχουνε το νόημα, το οποίο είχανε την προηγούμενη περίοδο. Η μάσκα αντίστοιχα συνολικά -δεν λέω μόνο για τα σχολεία- περισσότερο θέλουμε να έχει μία κατεύθυνση σύστασης, εκτός από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα νοσοκομεία που έχουμε πει ξεκάθαρα ότι εκεί πέρα υπάρχει υποχρεωτικότητα».
Η πανδημία βέβαια είναι ένα δυναμικό φαινόμενο, οπότε αν χρειαστεί θα προσαρμοζόμαστε, διευκρίνισε, επισημαίνοντας πως σε γενικές γραμμές «δεν θέλουμε να επανέλθει η υποχρεωτικότητα στη μάσκα, αλλά θα δούμε την πορεία πως πηγαίνει και τι μας έδειξε το καλοκαίρι. Γιατί με αυτό το γνώμονα λειτουργούμε».
Ο υπουργός Υγείας είπε επίσης πως είχαμε κρούσματα αντίστοιχα με τα κρούσματα που υπήρχαν τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο, αλλά ωστόσο αυτά δεν μεταφράστηκαν σε νοσηλείες σε εντατικές.
«Είχαμε νοσηλείες μόνο σε απλές κλίνες, άρα αυτό μας δείχνει ότι πλέον επειδή έχουμε εμβολιασμένο πληθυσμό, έχουμε άλλες μεταλλάξεις, έχουμε αντιϊικά φάρμακα, έχουμε αντίστοιχα και καλύτερα θεραπευτικά πρωτόκολλα, γνωρίζουμε σιγά-σιγά τον κορονοϊό, αντιστοίχως μπορούμε να μην πάμε σε μέτρα», κατέληξε, επισημαίνοντας πως η βούληση είναι να μην έχουμε παραπάνω μέτρα από αυτά που βλέπουμε σήμερα. «Από κει και πέρα αν χρειαστεί να πάρουμε, αυτά θα είναι ήπια και τα σχολεία δεν αποτελούν εξαίρεση. Θέλουμε και τα παιδιά που θα γυρίσουν στα σχολεία να βρίσκονται πολύ κοντά στην κανονικότητα».
Με αλλαγές ξεκινά στις 12 Σεπτεμβρίου η σχολική χρονιά
Με σημαντικές καινοτομίες, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, αρχίζει φέτος η σχολική χρονιά για την οποία το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει στις 12 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα:
α) σχεδόν 8.600 νέοι, μόνιμοι διορισμοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή. Συνολικά υλοποιήθηκαν 25.000 μόνιμοι διορισμοί μέσα σε 2 χρόνια, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση.
β) Επέκταση ολοήμερου σχολείου:
– Το ολοήμερο επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.
γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.
ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Παράλληλα, έχουν υλοποιηθεί οι εξής μεταρρυθμίσεις:
– Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.
– Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.
– Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.
– Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
– 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: συνεχίζονται και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.
– Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
– Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.
– Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
– Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: ένα πραγματικό ψηφιακό άλμα, σε εκπαίδευση, διαδικασίες και δράσεις.
– Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.
– Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.
– Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.
– Για μία συμπεριληπτική εκπαίδευση:
– διορίστηκαν περί τις 6.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ στην ιστορία της χώρας, και δημιουργήσαμε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία.
– εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.