Σαρώνουν οι έλεγχοι σε μετρό και λεωφορεία – Τα νέα πρόστιμα που φέρνει το υπουργείο

Σαρώνουν οι έλεγχοι σε μετρό και λεωφορεία – Τα νέα πρόστιμα που φέρνει το υπουργείο

Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του workenter.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Σε αυστηρότερο πλαίσιο ελέγχων και κυρώσεων περνούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντείνει τη μάχη κατά της εισιτηριοδιαφυγής σε λεωφορεία, τρόλεϊ και μετρό.

Το νέο σύστημα προβλέπει περισσότερους ελέγχους, αυξημένη επιτήρηση και σταθερό πρόστιμο 100 ευρώ για όσους μετακινούνται χωρίς έγκυρο εισιτήριο ή κάρτα.

Εκτοξεύθηκαν οι επικυρώσεις εισιτηρίων

Τα στοιχεία του πρώτου τετραμήνου του 2026 δείχνουν ήδη σημαντική αλλαγή στη συμπεριφορά των επιβατών.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του ΟΑΣΑ, οι επικυρώσεις εισιτηρίων και καρτών ξεπέρασαν τα 113,5 εκατομμύρια, σημειώνοντας αισθητή αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2025.

Η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφηκε στα λεωφορεία, όπου οι επικυρώσεις αυξήθηκαν περίπου κατά 25%, φτάνοντας τα 34,7 εκατομμύρια από 27,8 εκατομμύρια πέρυσι.

Αυξημένη ήταν η κίνηση και στο μετρό, με τις επικυρώσεις να αγγίζουν τα 78,9 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας άνοδο άνω του 9%.

Σχεδόν διπλάσιοι έλεγχοι

Την ίδια ώρα, οι έλεγχοι εισιτηρίων έχουν αυξηθεί θεαματικά.

Μόνο στο πρώτο τετράμηνο του 2026 πραγματοποιήθηκαν περισσότεροι από 3,48 εκατομμύρια έλεγχοι, αριθμός σχεδόν διπλάσιος σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι έλεγχοι γίνονται πλέον πιο συχνά:

  • μέσα σε λεωφορεία και συρμούς
  • σε αποβάθρες σταθμών
  • σε γραμμές υψηλής παραβατικότητας

Παράλληλα, εφαρμόζονται νέα επιχειρησιακά μοντέλα εντοπισμού περιοχών με αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή.

Το νέο πρόστιμο των 100 ευρώ

Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά το νέο ενιαίο πρόστιμο.

Μέχρι σήμερα, το πρόστιμο υπολογιζόταν ως πολλαπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου και κυμαινόταν περίπου στα 72 ευρώ.

Με το νέο πλαίσιο, θεσπίζεται σταθερό πρόστιμο 100 ευρώ για όσους μετακινούνται χωρίς εισιτήριο ή κάρτα, ανεξάρτητα από το μέσο μεταφοράς.

Για επιβάτες που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο αλλά δεν διαθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά ή δεν έχουν πραγματοποιήσει επικύρωση, το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 50 ευρώ.

Η ρύθμιση περιλαμβάνεται στον νόμο 5290/2026, ο οποίος έχει ήδη δημοσιευθεί σε ΦΕΚ.

Πότε ξεκινά η εφαρμογή

Το νέο καθεστώς θα τεθεί σε εφαρμογή δύο μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου.

Καθώς το ΦΕΚ δημοσιεύθηκε στις 30 Μαρτίου 2026, τα νέα πρόστιμα αναμένεται να ενεργοποιηθούν πλήρως στα τέλη Μαΐου.

Ο στόχος του υπουργείου

Μέσω του νέου πλαισίου, το υπουργείο επιδιώκει:

  • να περιορίσει δραστικά την εισιτηριοδιαφυγή
  • να αυξήσει τα έσοδα των συγκοινωνιών
  • να μειώσει τις οικονομικές απώλειες των φορέων μεταφοράς

Το σχέδιο συνδέεται και με τον ευρύτερο εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που περιλαμβάνει νέους συρμούς, ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης και αναβάθμιση υπηρεσιών.

Κυβερνητικές πηγές εκτιμούν ότι η σημαντική αύξηση στις επικυρώσεις δείχνει πως οι πολίτες προσαρμόζονται ήδη στο νέο, πιο αυστηρό πλαίσιο ελέγχων.

Τελευταία Νέα
Ακολουθήστε το workenter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για εργασία, προσλήψεις, ΑΣΕΠ, προκηρύξεις και επιδόματα
Ακολούθησε το workenter.gr στο Facebook ...για να μη χάνεις είδηση!
Daily Review

Ενημερώσου Πρώτος

ΜΗΤ: 232509

Αποστολή δελτίων τύπου: enimerosi@workenter.gr

Designed by Sinc.

Developed by Whiskey

© Copyright 2026 workenter.gr