Πτώση F-4 Phantom: Σοκαριστική μαρτυρία από τον κυβερνήτη του πρώτου αεροσκάφους
«Είδα μία έκρηξη, μία φωτιά στη θάλασσα»
Χωρίς αποτέλεσμα είναι οι έως τώρα έρευνες για τον εντοπισμό του σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, κυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο έπεσε χθες ανοιχτά της Ανδραβίδας.
Τα αίτια της τραγωδίας με την πτώση του Phantom F-4, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο του συγκυβερνήτη του μαχητικού αεροσκάφους, υποσμηναγού (Ι) Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά. Οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας συνεχίζουν τις εξονυχιστικές έρευνες προκειμένου να εντοπίσουν συντρίμμια του Phantom, ενώ στο μικροσκόπιο έχουν μπει και οι μαρτυρίες του πιλότου του άλλου μαχητικού που πετούσε μαζί με το μοιραίο αεροσκάφος.
«Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα»
Σύμφωνα με τα όσα μέτεδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR, ο κυβερνήτης του F-4 Phantom (ήταν το νο1) είδε με τα μάτια του τη συντριβή του μοιραίου μαχητικού.
«Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής κι ενώ πετούσαμε σε ύψος 300 ποδών περίπου, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα», δήλωσε ο πιλότος του 1ου αεροσκάφους στους συναδέλφους του μόλις προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο Κώστας Συμεωνίδης.
Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη
Συνεχίζονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή του Αμβρακικού για την ανεύρεση του 31χρονου Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη μετά την πτώση του μοιραίου F-4 Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας.
Πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος που συμμετέχουν στις έρευνες, βρίσκονται στο λιμάνι του Κατακόλου και σαρώνουν την περιοχή, μαζί με ένα αεροσκάφος C-130, ελικόπτερο Super Puma και ένα S-70.
Κατά την διάρκεια της νύχτας, το C-130 έριχνε φωτοβολίδες για να φωτίσει την περιοχή των ερευνών, βοηθώντας τα πλωτά μέσα του Λιμενικού αλλά και ελικόπτερα σούπερ Πούμα, τα οποία εναλλάσσονταν όλο το βράδυ σκανάροντας όλη την περιοχή.
Νωρίτερα σήμερα πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στον Αγιο Νικόλαο Κατακόλου, στην μνήμη του 29χρονου συγκυβερνήτη του Phantom, υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, που έχασε τη ζωή του χθες στη μοιραία πτώση του μαχητικού.
Επιχειρώντας να ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας, ο αντιπτέραρχος Ιωάννης Αναστασάκης, σημειώνει πως γι’ αυτές τις πτήσεις, εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις. «Τόσο επικίνδυνες είναι». Προσθέτει δε πως αν πάει κάτι στραβά ο χρόνος αντίδρασης είναι πολύ περιορισμένος, ενώ αναφέρεται και στις συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή υπό τις οποίες ο πιλότος «μπορεί να μπερδέψει τον ορίζοντα, τον ουρανό και τη γη και να αποπροσανατολιστεί».
«Σε ύψος 100 μ. δεν έχεις χρόνο αντίδρασης αν κάτι πάει στραβά»
Τονίζοντας ότι η «ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία», ο αντιπτέραρχος διευκρίνισε ότι οι εκπαιδευτικές πτήσεις με όπως αυτή του Φάντομ, γίνονται σε χαμηλό ύψος.
«Τα 300 πόδια είναι περίπου 100 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας» είπε επισημαίνοντας ότι είναι επικίνδυνο διότι δεν έχεις χρόνο αντίδρασης αν κάτι πάει στραβά, είτε από χειρισμό είτε από βλάβη του αεροσκάφους, είτε από τις καιρικές συνθήκες, είτε από ένα πουλί που θα χτυπήσει την καλύπτρα σε κάποιο σημείο του στις πτέρυγες του αεροπλάνου.
«Ο χρόνος αντίδρασης είναι πάρα πολύ περιορισμένος όταν συμβαίνει κάτι ξαφνικό» σημείωσε ο κ. Αναστασάκης.
Οι συνθήκες που μπορεί να μπέρδεψαν τον πιλότο
Όπως δήλωσε, την ώρα της συντριβής του μαχητικού αεροσκάφους χθες στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας είχε αχλή και η θάλασσα γυάλιζε».
Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο, ο πιλότος, κάτω από αυτές τις συνθήκες, μπορεί να μπερδέψει τον ορίζοντα, τον ουρανό και τη γη και να αποπροσανατολιστεί.
«Όταν πετάς πολύ χαμηλά και κάνεις τακτικές στροφές με αρκετά G είναι δύσκολο και σαν χειρισμός και αν εκεί σου συμβεί μία βλάβη που σε ένα μεγαλύτερο ύψος θα την αντιμετώπιζες, σε ένα χαμηλό ύψος, τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο δύσκολα», πρόσθεσε.