Προσχολική αγωγή: Τι είναι η άρση της πολυδιάσπασης
Ο όρος που χρησιμοποίησε ο Κυριάκος Πιερρακάκης
Στην μέθοδο προσχολικής αγωγής και στα Νηπιαγωγεία, εστίασε στις προγραμματικές του δηλώσεις ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.
ΔΕΙΤΕ: “Πανελλήνιες 2023: Τι θα ισχύσει με τις μετεγγραφές – Δείτε την αντιστοιχία“
Τι σημαίνει ο όρος περί “άρσης της πολυδιάσπασης”, που χρησιμοποίησε ο αρμόδιος υπουργός.
Για το θέμα αυτό ερωτήθηκε σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Real FM. Τι σημαίνει για τα παιδιά, τους γονείς και τους εργαζόμενους ότι η προσχολική αγωγή, βρεφονηπιακοί σταθμοί, παιδικοί σταθμοί, φεύγουν από το Υπουργείο Εργασίας και έρχονται στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Παιδείας.
Προσχολική Αγωγή: Τα λεγόμενά του εν μέσω προγραμματικών δηλώσεων
Κατά την διάρκεια των προγραμματικών του δηλώσεων, ο κ. Πιερρακάκης, τόνισε τα εξής:
“Το όραμα μιας προσχολικής αγωγής μέχρι το 6ο έτος της ηλικίας, αντιμετωπίζεται με ενιαίο τρόπο στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Σύμφωνα με έρευνες, η επένδυση στην προσχολική αγωγή είναι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει μια κοινωνία σε σχέση με κάθε άλλη εκπαιδευτική βαθμίδα. Στην Ελλάδα συναντάμε μέχρι σήμερα κατακερματισμό αυτών των αρμοδιοτήτων. Η Κυβέρνηση επιλέγει την άρση της πολυδιάσπασης αυτής, υπό το Υπουργείο Παιδείας ώστε να δοθεί στην προσχολική αγωγή ενιαία κατεύθυνση. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος, η αύξηση της συμμετοχής στην προσχολική αγωγή και υπογραμμίζουμε και την έγκαιρη ανίχνευση αναπτυξιακών προκλήσεων στα παιδιά με στόχο την έγκαιρη παρέμβαση”.
Προσχολική Αγωγή: Οι δηλώσεις του στο Real FM
Στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, ο υπουργός παιδείας δήλωσε:
“Αυτό που με ρωτάτε είναι αυτό που ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Αντιμετωπίζεται η προσχολική αγωγή συνολικά, το Νηπιαγωγείο μαζί με τους παιδικούς σταθμούς ενιαία το 0 έως 6. Αυτό δεν συνέβαινε εδώ. Αυτή είναι μια θεσμική μεταβολή την οποία έχουμε ανακοινώσει πως θέλουμε να κάνουμε. Στην πράξη αυτό θάχει διαφορές, μια διαφορά θα είναι πως θα πρέπει να υπάρχει ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών και υπάρχουν πράγματα στα οποία καλό θα είναι να μην έχουμε επικαλύψεις, δηλαδή τι θέλει κανείς να πετύχει για παράδειγμα σ ένα παιδικό σταθμό σ ένα μικρό παιδί το οποίο ξεκινάει στα 3 για παράδειγμα. Να μπορέσεις να πιάσεις αναπτυξιακές προκλήσεις, να μπορέσεις να τις ανιχνεύσεις έγκαιρα και να παρέμβεις μ έναν τρόπο που αν η παρέμβαση αυτή γίνει στην κατάλληλη ηλικία μπορεί να έχει τη μέγιστη δυνατή επίδραση. Η προσχολική αγωγή σύμφωνα με όλες τις μελέτες που έχουμε στα χέρια μας είναι ο χρόνος κατά τον οποίο η επένδυση κάθε κράτους πιάνει τα μέγιστα και άρα πρέπει να επενδύσουμε πάρα πολλά στην προσχολική αγωγή”.
Και συνέχισε, αναφορικά με το ποιοι αναμένεται να εμπλακούν:
“Όλοι πρέπει να παίζουν το ρόλο τους. Θέλεις και τον ειδικό για να μπορεί να αντιληφθεί την αναπτυξιακή πρόκληση, θέλεις και τον εκπαιδευτικό και τον νηπιαγωγό που βλέπει το παιδί και ζει μαζί του κάθε μέρα. Ολοι μαζί παίζουν το ρόλο τους”.