Power Pass: Ανακοινώθηκε παράταση έως τις 5 Ιουλίου
Η προθεσμία έληγε τέλος Ιουνίου
Μέχρι τις 5 Ιουλίου παρατείνεται η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων σε ό,τι αφορά την επιδότηση ρεύματος (Power Pass). Υπενθυμίζεται, ότι η προθεσμία για τις αιτήσεις επιδότησης ηλεκτρικού ρεύματος έληγε στις 30 Ιουνίου.
Την ανακοίνωση έκανε, μέσω Twitter, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, στην οποία αναφέρει πως η προθεσμία δίνεται, λόγω συνεχούς ροής αιτήσεων και προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες.
Αναλυτικά, η ανάρτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου:
«Λόγω συνεχούς ροής αιτήσεων, και προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες, δίνεται παράταση ως τις 5 Ιουλίου για την υποβολή αιτήσεων ενίσχυσης για την αντιμετώπιση της αύξησης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος (power pass) στη σχετική πλατφόρμα. Η προθεσμία έληγε στις 30 Ιουνίου».
Να θυμίσουμε πως, αίτηση μπορούν να υποβάλλουν πλέον όλοι οι πολίτες ανεξαρτήτως ΑΦΜ.
H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση.
Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Η οικονομική ενίσχυση αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022.
Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας και, ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών, μπορεί να ανέλθει έως και στο ποσό των 600 ευρώ.
Δικαιούχος του Power Pass είναι κάθε πολίτης που:
είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδος,
το καθαρό οικογενειακό του εισόδημα μετά την αφαίρεση των φόρων δεν ξεπερνά τις 45.000 €, με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2020,
διαθέτει ΑΦΜ ο οποίος δεν έχει δηλωθεί ήδη ως εξαρτώμενο μέλος σε αίτηση που έχει υποβληθεί από άλλο πρόσωπο και
επιβαρύνθηκε με συνολική αύξηση μεγαλύτερη των 30 € στους λογαριασμούς ρεύματος που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022.
Βήμα προς βήμα η διαδικασία υποβολής αίτησης
Κατά την υποβολή της αίτησης θα χρειαστείτε:
τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet
να επιλέξετε το ΑΦΜ για το οποίο θέλετε να κάνετε την αίτηση, από μια σχετική λίστα με τα εξαρτώμενα μέλη, τα οποία έχουν συμπεριληφθεί στη δήλωση του ΑΦΜ που έχει κάνει login και έχουν δηλωθεί με το ΑΦΜ τους
να ελέγξετε τα στοιχεία της Κύριας κατοικίας (Διεύθυνση, Αριθμός, ΤΚ, Αριθμός Παροχής), σύμφωνα με την πιο πρόσφατη φορολογική δήλωση
να συμπληρώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας και ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
να συμπληρώσετε το IBAN του προσωπικού τραπεζικού σας λογαριασμού ή λογαριασμού, που είστε συνδικαιούχος
να επιβεβαιώσετε την τράπεζα κατάθεσης
Ολόκληρη η διαδικασία:
- Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.
- Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.
- Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί:
- είτε να τα επιβεβαιώσει,
- είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας «Δήλωση Κύριας Κατοικίας για Power Pass» (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia), η οποία έχει υλοποιηθεί από την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.
- Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε ο πολίτης να συμπληρώσει το e-mail του, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός του λογαριασμός.
- Πατώντας «Υποβολή», ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.
Κατά τη διάρκεια περιόδου υποβολής των αιτήσεων, το φυσικό πρόσωπο θα μπορεί να συνδεθεί στο PowerPass, να κάνει τις κατάλληλες διορθώσεις στην πληροφορία της αίτησης, καθώς και να δηλώσει τη διεύθυνση κατοικίας για ένα μήνα ή ένα σύνολο μηνών για την κύρια κατοικία του ή την κατοικία των εξαρτώμενων τέκνων του που σπουδάζουν στο εσωτερικό, από την πλατφόρμα Δήλωσης Κύριας Κατοικίας για Powerpass.
Μετά την εκκαθάριση της αίτησης, το φυσικό πρόσωπο θα έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί στο PowerPass και να ενημερωθεί για την κατάσταση της αίτησης (αν εγκρίθηκε ή απορρίφθηκε), όπως και για το χρηματικό ποσό που καταλογίστηκε τελικά.
Η υποβολή των αιτήσεων θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τα ψηφία του ΑΦΜ, με το οποίο θα κάνει το κάθε φυσικό πρόσωπο login στο PowerPass, καθώς και με βάση το σχετικό πρόγραμμα υποβολών, που θα ανακτάται, για τη διευκόλυνση των πολιτών.
Για όσες ημέρες παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, θα διενεργείται προέλεγχος και θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις στους πολίτες για τυχόν διορθώσεις (μη υπαρκτή παροχή, λανθασμένη κατηγορία λογαριασμού κ.λπ.). Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.
Διευκρινίζεται ότι οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση τόσο για την κύρια κατοικία τους, όσο και για τη φοιτητική στέγη προστατευόμενων μελών που φοιτούν στην Ελλάδα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.
Επιπλέον, για όσους είναι υπόχρεοι να υποβάλουν πρώτη φορά φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, είναι απαραίτητη η υποβολή της φορολογικής δήλωσης πριν από την αίτηση για το Power Pass. Σε αυτή την περίπτωση, θα λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα, μετά την αφαίρεση των φόρων, του φορολογικού έτους 2021.
Πότε οι πληρωμές
Η πληρωμή των δικαιούχων θα πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση της υποβολής και εξέτασης των αιτήσεων και το ποσό της ενίσχυσης θα πιστωθεί στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην αίτηση.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών η καταβολή των χρημάτων θα γίνει σταδιακά από τις αρχές Ιουλίου ανάλογα με το χρόνο υποβολής της αίτησης και την ορθότητα των στοιχείων.
Ο δικαιούχος θα λάβει αυτοματοποιημένο μήνυμα στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει στην αίτηση για τη λήψη της ενίσχυσης, με το ποσό της ενίσχυσης που του καταβλήθηκε ή θα ενημερωθεί σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης.