Populus Strategy & Insights: Το Βαρόμετρο της Βόρειας Ελλάδας
Δύο χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ, το πρώτο Βαρόμετρο της Populus για τη Βόρεια Ελλάδα αποκαλύπτει τις τάσεις και στάσεις της κοινής γνώμης, σε μια σειρά από κρίσιμα κοινωνικά και πολιτικά θέματα.
Ανησυχία και αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα της πανδημίας, μαζί με προβληματισμό και άγχος για την κατάσταση της χώρας, ιδίως στην οικονομία, αλλά και αισιοδοξία και ελπίδα είναι τα ανάμεικτα συναισθήματα των πολιτών, όπως αυτά καταγράφονται στα ευρήματα της έρευνας.
Ειδικότερα, τα συναισθήματα που κυριαρχούν είναι: αβεβαιότητα (36%), άγχος (29%), αισιοδοξία (26%), ελπίδα (26%), απογοήτευση (22%), θυμός (20%), απαισιοδοξία (16%), φόβος (14%), ηρεμία (10%), αποφασιστικότητα (9%), μοναξιά (7%), σιγουριά (6%), συμπόνια (5%), ανικανότητα (4%), ενθουσιασμό (4%) και χρησιμότητα (3%).
Παράλληλα, οι πολίτες της Β. Ελλάδας εμφανίζονται μοιρασμένοι στο ερώτημα αν η χώρα βαδίζει προς τη σωστή κατεύθυνση, με το 38% να απαντά θετικά και το 43% αρνητικά, ενώ ως τα κυριότερα προβλήματα εντοπίζουν την ανεργία, την ανάπτυξη και τους χαμηλούς μισθούς.
Περισσότερο απαισιόδοξοι και απογοητευμένοι εμφανίζονται οι νέοι. Το 53% των 17-34 πιστεύουν ότι η χώρα κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση – το μεγαλύτερο ποσοστό από κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα, ενώ το 72% δηλώνουν λίγο ή καθόλου ικανοποιημένοι από την κυβέρνηση, καθώς και από την αξιωματική αντιπολίτευση (73%).
Για την επόμενη μέρα της πανδημίας και τη διαχείριση των προβλημάτων που δημιούργησε, οι πολίτες εμπιστεύονται περισσότερο την επιστημονική κοινότητα (74%), την επιχειρηματικότητα και τον ιδιωτικό τομέα (53%), ενώ την κυβέρνηση εμπιστεύεται ένας στους δυο (51%), όσοι και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Την αξιωματική αντιπολίτευση, ωστόσο, εμπιστεύονται μόλις 2 στους δέκα πολίτες (21%).
Ενώ οι τομείς στους οποίους θεωρούν ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην επόμενη διετία μετά την πανδημία, είναι: η απασχόληση και η καταπολέμηση της ανεργίας (31%), η Υγεία (27%), η Παιδεία και η Κατάρτιση (15%), η στήριξη της επιχειρηματικότητας και των ιδιωτικών επενδύσεων (12%).
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των πολιτών, 48% (61% στους νέους) προτιμούν το διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους, ακολουθούν τα δημόσια και ιδιωτικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα με 27%, οι εφημερίδες με 13%, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με 10% και τα τοπικά μέσα ενημέρωσης (έντυπα και ηλεκτρονικά) με 9%.
Σε ό,τι αφορά την αποτίμηση των βασικών πρωταγωνιστών της πολιτικής ζωής της χώρας, πολύ και αρκετά ικανοποιημένοι από την κυβέρνηση εμφανίζονται οι τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (41%), ενώ λίγο έως καθόλου δηλώνει το 59%. Στον αντίποδα, μόλις το 17% απαντούν ότι είναι ικανοποιημένοι από τον ΣΥΡΙΖΑ, με τη μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων (81%) να εμφανίζεται λίγο ή και καθόλου ικανοποιημένοι από την αξιωματική αντιπολίτευση.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στην πρόθεση ψήφου με τη ΝΔ να καταγράφει ποσοστό 31%, έναντι 16% του ΣΥΡΙΖΑ (διαφορά 15 ποσοστιαίες μονάδες), ενώ η ψαλίδα ανάμεσα στα δύο κόμματα ανοίγει ακόμα περισσότερο στην εκτίμηση εκλογικής επιρροής, όπου η ΝΔ αγγίζει το 42% και η αξιωματική αντιπολίτευση στο 24%.
Όσον αφορά τα πρόσωπα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συγκεντρώνει το 44% των θετικών και μάλλον θετικών γνωμών, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας, μόλις το 22%, με το 55% να τον αξιολογεί αρνητικά ή μάλλον αρνητικά.
Το δεύτερο μέρος της έρευνας εστιάζει στις τέσσερις περιφέρειες (Ήπειρο, Δυτική Μακεδονία, Κεντρική Μακεδονία και Ανατολική Μακεδονία – Θράκη) και θα παρουσιαστεί στη Μακεδονία της Κυριακής, 18/07/2021.
Δείτε την παρουσίαση εδώ: