Πολλαπλό Βιβλίο στα Σχολεία από το 2026: Όλες οι αλλαγές
Από τον Σεπτέμβριο του 2025, οι μαθητές θα γνωρίσουν το νέο σύστημα σε ηλεκτρονική μορφή


Η εκπαιδευτική πραγματικότητα αλλάζει ριζικά από το σχολικό έτος 2026-2027, με το Υπουργείο Παιδείας να φέρνει τον θεσμό του πολλαπλού βιβλίου στην ελληνική σχολική καθημερινότητα.
Από τον Σεπτέμβριο του 2025, οι μαθητές θα γνωρίσουν το νέο σύστημα σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ από το επόμενο έτος η εφαρμογή θα επεκταθεί και στο έντυπο υλικό.
Τι φέρνει το πολλαπλό βιβλίο;
- Δημιουργείται Μητρώο Διδακτικών Πακέτων, όπου κάθε μάθημα συνοδεύεται από πολλαπλές εγκεκριμένες εκδόσεις.
- Οι εκπαιδευτικοί αποκτούν πρόσβαση σε ψηφιακή βιβλιοθήκη, από την οποία επιλέγουν το υλικό που ταιριάζει στις ανάγκες της τάξης τους.
- Κάθε πακέτο περιλαμβάνει βιβλίο μαθητή, τετράδιο εργασιών και πλούσιο ψηφιακό υλικό.
- Οι μαθητές ενθαρρύνονται να αξιοποιούν πολλαπλές πηγές, αναπτύσσοντας κριτική σκέψη και δεξιότητες σύνθεσης.
Υλοποίηση και επιμόρφωση
- Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα ενημερωθούν εντός του πρώτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου 2025.
- Οι αναπληρωτές θα λάβουν καθοδήγηση με την ανάληψη καθηκόντων.
- Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έχει ήδη κινητοποιήσει 117 Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, ενώ 30.000 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε επιμορφωτικά σεμινάρια.
Τα στατιστικά της νέας εποχής
- Υποβλήθηκαν 636 προτάσεις από 73 συγγραφικές ομάδες.
- Εγκρίθηκαν 593 προτάσεις για διδασκαλία.
- Σε 17 μαθήματα δεν κατατέθηκαν προτάσεις, ενώ 25 μαθήματα έλαβαν μόνο μία.
- Συνολικά προβλέπονται 187 τίτλοι βιβλίων, καλύπτοντας την εκπαίδευση από νηπιαγωγείο έως Α΄ Λυκείου.
Η «πολλαπλότητα» υπό εξέταση
Όπως παρατηρεί ο καθηγητής Παιδαγωγικής Γιώργος Μαυρογιώργος, το νέο σύστημα ενδέχεται να παραπέμπει περισσότερο σε παραλλαγές του ίδιου περιεχομένου.
Η δυνατότητα επιλογής ενός από πέντε εγκεκριμένα εγχειρίδια ενδέχεται να ενισχύσει την ποικιλία στην παρουσίαση, όχι όμως απαραίτητα και στη διδακτική ουσία.
Ωστόσο, για πρώτη φορά οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνδυάσουν εγκεκριμένα ψηφιακά βιβλία, ανοίγοντας δρόμους για ευέλικτη και εξατομικευμένη διδασκαλία.