«Πόλεμος» Κομισιόν - Κίνας για Temu και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αγωγή της Κίνας στον ΠΟΕ για τους δασμούς της Ευρώπης στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα
Εμπορικός “πόλεμος” έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Κίνα για την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Temu αλλά και τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άρχισε έρευνα κατά της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Temu, η οποία θεωρείται ύποπτη ότι δεν λαμβάνει επαρκή μέτρα κατά της πώλησης παράνομων και εν δυνάμει επικίνδυνων προϊόντων.
Επίσης, η Επιτροπή υιοθέτησε προχθές Τρίτη κανονισμό που επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, κατηγορώντας τις κατασκευάστριές τους για αθέμιτο ανταγωνισμό. Η Κίνα «απάντησε» με αγωγή ενώπιον του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Η ευρωπαϊκή έρευνα για το Temu
«Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι τα προϊόντα που πωλούνται στην πλατφόρμα Temu τηρούν τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν θέτουν σε κίνδυνο τους καταναλωτές», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ευρωπαία επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Δεν έχει τεθεί προθεσμία για την ολοκλήρωση της έρευνας. Εάν το Temu κριθεί ένοχο για παραβάσεις, το πρόστιμο που μπορεί να του επιβληθεί είναι μέχρι το 6% του κύκλου εργασιών του, σύμφωνα με την νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).
Το Temu γνωρίζει μεγάλη διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω της στρατηγικής των εξαιρετικά χαμηλών τιμών. Προτείνει μία τεράστια επιλογή προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές: ρούχα, παιχνίδια, διακόσμηση, εργαλεία, γκάτζετ…
Το Temu συγκεντρώνει 75 εκατομμύρια χρήστες μηνιαίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεπερνώντας το όριο των 45 εκατομμυρίων χρηστών που υποχρεώνει τις πλατφόρμες να υπαχθούν στο ενισχυμένο ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ.
Το Temu δεσμεύθηκε να συνεργασθεί στενά με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η έρευνα της Κομισιόν εκκινεί έπειτα από σειρά προειδοποιήσεων και γραπτών υπομνημάτων προς την πλατφόρμα.
Οι δασμοί στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε χθες Τρίτη κανονισμό που επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, κατηγορώντας τις κατασκευάστριές τους για αθέμιτο ανταγωνισμό.
Οι δασμοί, που κυμαίνονται από 7,8% έως 35,3% ανάλογα με τη μάρκα, έρχονται να προστεθούν στην υφιστάμενη εισφορά 10% και εισπράττονται από την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου.
Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσίασε εκρηκτική ανάπτυξη στην ΕΕ, αυξανόμενο από το επίπεδο κάτω του 2% το 2020 στο 14% το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τους αριθμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Εκτιμάμε τον ανταγωνισμό, όμως αυτός πρέπει να είναι βασισμένος σε ισότιμους όρους», σχολίασε ο ευρωπαίος επίτροπος Εμπορίου Βάλντις Ντομπρόβσκις, για τον οποίο τα ευρωπαϊκά μέτρα είναι «αναλογικά» και «στοχευμένα».
Από την πλευρά του, το Πεκίνο έχει καταγγείλει επανειλημμένα τη στροφή της Ε.Ε. στον «προστατευτισμό»!
Η Κίνα κατέθεσε αγωγή κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώπιον του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) σχετικά με τους υψηλούς δασμούς που έχει επιβάλει στα ηλεκτρικά της οχήματα