Πλαφόν στα καύσιμα έως 30 Ιουνίου: Οργή πρατηριούχων για τις επιπτώσεις σε επιχειρήσεις και καταναλωτές
Προειδοποιούν για κλείσιμο επιχειρήσεων και αύξηση παραβατικότητας


Την έντονη δυσαρέσκεια των πρατηριούχων καυσίμων έχει προκαλέσει η απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης να επεκτείνει έως τις 30 Ιουνίου το ισχύον πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους στα καύσιμα, το οποίο παραμένει σε εφαρμογή από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
Δείτε επίσης: Κοινωνικός Τουρισμός: Ποιοι κινδυνεύουν να χάσουν την αίτηση λόγω… Taxisnet
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Πρατηριούχων Αττικής, Νίκο Παπαγεωργίου, η παράταση του μέτρου απειλεί άμεσα τη βιωσιμότητα χιλιάδων επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρών πρατηρίων σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές.
«Τρία χρόνια με ανεπαρκή κέρδη – Ο κλάδος πιέζεται»
Όπως εξήγησε σε δηλώσεις του στο Action 24, το πλαφόν επιβλήθηκε από τις πρώτες ημέρες της ρωσικής εισβολής και παραμένει σε ισχύ με την ίδια λογική: «Κερδίζαμε πριν τον πόλεμο, πρέπει να κερδίζουμε το ίδιο και σήμερα – μόνο που τα κόστη έχουν εκτοξευθεί», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Παπαγεωργίου επισήμανε πως πολλά πρατήρια λειτουργούν με οριακά ή ανύπαρκτα κέρδη εδώ και σχεδόν 3,5 χρόνια, ενώ ταυτόχρονα καλούνται να διαχειριστούν:
- Αυξημένο εργοδοτικό κόστος
- Ανατιμήσεις σε ενοίκια και ενέργεια
- Συρρίκνωση του περιθωρίου επιβίωσης
«Είμαστε ανταγωνιστικός κλάδος – Μην μας συγκρίνετε με σούπερ μάρκετ»
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου υπογράμμισε ότι ο κλάδος των πρατηριούχων δεν μπορεί να εξομοιώνεται με άλλους τομείς του λιανεμπορίου:
«Τα ποσοστά κέρδους στα καύσιμα κυμαίνονται στο 2%-4%, πολύ χαμηλότερα από εκείνα των σούπερ μάρκετ. Αν δεν μπορούμε να κερδίσουμε ούτε αυτά, πώς να αντέξουμε;»
Παράλληλα, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για ενδεχόμενη αύξηση της παραβατικότητας, δηλώνοντας:
«Όταν μια επιχείρηση δεν έχει περιθώριο κέρδους, θα αναζητήσει άλλους τρόπους για να επιβιώσει – και αυτό μπορεί να στραφεί τελικά ενάντια στους ίδιους τους καταναλωτές.»
Η παράταση του πλαφόν στα καύσιμα εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την ισορροπία μεταξύ προστασίας του καταναλωτή και βιωσιμότητας των επιχειρήσεων, με τους βενζινοπώλες να ζητούν άμεση επανεξέταση του μέτρου.