Πιλοτική αλλαγή στα μπλόκα: Τι γίνεται αν βγεις θετικός στο αλκοτέστ

Πιλοτική αλλαγή στα μπλόκα: Τι γίνεται αν βγεις θετικός στο αλκοτέστ
Πώς γλιτώνεις την κατάσχεση του οχήματος αν έχεις συνοδηγό (Φωτογραφία αρχείου)

Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του workenter.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Αλλαγές στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι οδηγοί με χαμηλά επίπεδα αλκοόλ φέρνει το νέο σχέδιο της κυβέρνησης, επιχειρώντας να εξισορροπήσει την οδική ασφάλεια με την αποφυγή περιττής ταλαιπωρίας για τους πολίτες. Το μέτρο αναμένεται να επηρεάσει άμεσα τους ελέγχους της Τροχαίας, εισάγοντας για πρώτη φορά μια πιο ευέλικτη διαδικασία.

Τέλος στη δέσμευση οχημάτων για χαμηλό αλκοόλ

Σημαντική αλλαγή αφορά τους οδηγούς που εντοπίζονται με χαμηλές τιμές αλκοόλ, συγκεκριμένα μεταξύ 0,20 και 0,40 g/l.

Στις περιπτώσεις αυτές, η Τροχαία δεν θα προχωρά πλέον αυτόματα στη δέσμευση του οχήματος, όπως ισχύει μέχρι σήμερα, αλλά θα δίνεται εναλλακτική λύση μέσω συνοδηγού.

Πώς θα λειτουργεί ο «μεσεγγυούχος» συνοδηγός

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας στο ΕΡΤnews, περιέγραψε τη νέα διαδικασία:

«Σχεδιάζουμε, επειδή πράγματι κάποιοι ταλαιπωρούνται, όταν στον έλεγχο αλκοτέστ η ένδειξη είναι μεταξύ 0,20 και 0,40, η Τροχαία να μην κάνει δέσμευση του αυτοκινήτου, αλλά να υπάρχει κάποιος «μεσεγγυούχος». Δηλαδή, να μπορεί ο συνοδηγός, εφόσον το αλκοτέστ δείξει ότι δεν είναι υπό την επήρεια αλκοόλ, τότε να πάρει με δική του ευθύνη το αυτοκίνητο και να το μεταφέρει, όπου επιθυμεί για 12 ώρες. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις θα ισχύει πάλι η κατάσχεση και η κράτηση».

Η ρύθμιση αυτή αφορά αποκλειστικά τις χαμηλές ενδείξεις, ενώ για υψηλότερα επίπεδα αλκοόλ δεν αλλάζει το ισχύον καθεστώς.

Τι ισχύει για τις πιο σοβαρές παραβάσεις

Για οδηγούς με υψηλότερες συγκεντρώσεις αλκοόλ, εξακολουθούν να εφαρμόζονται αυστηρά μέτρα, όπως προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα:

  • Για επίπεδα από 0,50 έως 0,80 g/l στο αίμα ή από 0,25 έως 0,40 στον εκπνεόμενο αέρα, επιβάλλεται πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες

  • Για επίπεδα από 0,80 έως 1,10 g/l στο αίμα ή από 0,40 έως 0,60 στον εκπνεόμενο αέρα, το πρόστιμο ανέρχεται σε 700 ευρώ και το δίπλωμα αφαιρείται για 90 ημέρες

  • Για συγκέντρωση άνω του 1,10 g/l στο αίμα ή άνω των 0,60 στον εκπνεόμενο αέρα, προβλέπονται:

    • Ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο μηνών

    • Χρηματικό πρόστιμο 1.200 ευρώ

    • Αφαίρεση άδειας οδήγησης για έξι μήνες

    • Δέσμευση στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος έως έξι μήνες

Η νέα ομάδα «ΚΟΜΒΟΣ» για το κυκλοφοριακό

Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας νέας πιλοτικής ομάδας με την ονομασία ΚΟΜΒΟΣ.

Η συγκεκριμένη μονάδα θα έχει ως αποστολή την άμεση αντιμετώπιση κυκλοφοριακών προβλημάτων στο λεκανοπέδιο της Αττικής, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των οδηγών.

Η πρωτοβουλία αυτή είχε ήδη προαναγγελθεί σε δηλώσεις του υπουργού στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1.

Πότε αναμένεται η εφαρμογή

Οι νέες ρυθμίσεις για τους ελέγχους αλκοτέστ αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή το προσεχές διάστημα.

Στόχος είναι να διαμορφωθεί ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο για τις περιπτώσεις χαμηλών ενδείξεων αλκοόλ, χωρίς να επηρεάζεται η αποτρεπτική λειτουργία των ελέγχων και το επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Τελευταία Νέα
Ακολουθήστε το workenter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για εργασία, προσλήψεις, ΑΣΕΠ, προκηρύξεις και επιδόματα
Ακολούθησε το workenter.gr στο Facebook ...για να μη χάνεις είδηση!
Daily Review

Ενημερώσου Πρώτος

ΜΗΤ: 232509

Αποστολή δελτίων τύπου: enimerosi@workenter.gr

Designed by Sinc.

Developed by Whiskey

© Copyright 2026 workenter.gr