Παίρνει, τώρα, σταθμάρχες ο ΟΣΕ
Με διαδικασίες... άρον - άρον
Λίγες ώρες μετά την τραγική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη η διοίκηση του ΟΣΕ έκρινε σκόπιμο -για προφανείς λόγους- να δημοσιεύσει στη “Διαύγεια” Πρακτικά του διοικητικού συμβουλίου του για την πρόσληψη 73 ατόμων στην ειδικότητα του σταθμάρχη.
Η δημοσίευση στη “Διαύγεια” έγινε την 1η Μαρτίου, στις 9:23 το πρωί, δηλαδή δέκα ώρες μετά το δραματικό συμβάν. Δείτε:
Δείτε παρακάτω τους όρους πρόσληψης των σταθμαρχών… εξωτερικών συνεργατών!
Το workenter.gr επικοινώνησε με το γραφείο του απερχόμενου προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ. Η πηγή, τα στοιχεία της οποίας διαθέτουμε, επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμη.
Θέσαμε μια σειρά ερωτημάτων: Γιατί εξωτερικοί συνεργάτες; Με τι εκπαίδευση οι νέοι σταθμάρχες; Από ποια δεξαμενή – αγορά η πρόσληψή τους; Οι απαντήσεις που λάβαμε αρκούντως απογοητευτικές…
“Το μόνο που ζητά ο ΟΣΕ για την πρόσληψη των νέων σταθμαρχών είναι απολυτήριο Λυκείου και Αγγλικά. Και την βεβαίωση ότι δεν έχουν ξεπεράσει τα 42 χρόνια”.
Θα εκπαιδευτούν από έξι έως δώδεκα μήνες, υποστηρίζει ο ΟΣΕ και θα περάσουν από “γραπτές και προφορικές” εξετάσεις. Θα υπογράψουν 6μηνη σύμβαση και αν ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της δουλειάς θα ανανεώσουν για άλλους έξι μήνες και μετά θα μονιμοποιηθούν.
Ερώτηση: Γιατί δεν κάνει σταθμάρχες ο ΟΣΕ από το υπάρχον έμπειρο προσωπικό;
Απάντηση: “Γιατί όλο το προσωπικό είναι 720 άτομα με συνεχώς μειούμενους ρυθμούς”.
Η διαπίστωση είναι προφανής, άνθρωποι χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία θα τοποθετηθούν ξανά σε καίριες θέσεις σταθμαρχών στα πιο νευραλγικά συγκοινωνιακά σημεία όλης της χώρας.
Ο τρόπος που επιμένει να στελεχώνεται ο ΟΣΕ παραμένει ο ίδιος. Αποσπασματικός, σπασμωδικός, χωρίς σοβαρό σχέδιο για την ασφάλεια του οδικού δικτύου και δίχως επαρκές και εξειδικευμένο προσωπικό. Και δυστυχώς, επιμένει παρά το βάρος της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών, να μην κατανοεί ότι το “πάμε” δεν βγαίνει πάντα “κι όπου βγει”.