Πολιτική
Νέος ΚΟΚ: Στην Ολομέλεια την Τρίτη – «Κλειδί» η πρόληψη, όχι μόνο τα πρόστιμα
Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής


Την Τρίτη 10 Ιουνίου εισάγεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια το νέο νομοσχέδιο για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής. Η κυβέρνηση επιμένει πως πρόκειται για μια «ρεαλιστική και αυστηρή» μεταρρύθμιση, ενώ κόμματα της Αντιπολίτευσης ζητούν ουσιαστική ενίσχυση της πρόληψης, της παιδείας και των υποδομών.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε ότι ο ΚΟΚ «δεν είναι ευχολόγιο, αλλά ένα αυστηρό ρυθμιστικό εργαλείο» και υπερασπίστηκε τη χρήση ηλεκτρονικής παρακολούθησης. Αντίθετα, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ επέκριναν το σχέδιο ως «τιμοκατάλογο προστίμων», χωρίς επαρκή εκπαιδευτική και προληπτική διάσταση.
Κατηγορία Ρύθμισης | Περιγραφή Αλλαγής |
---|---|
Νέες Ποινές & Πρόστιμα | Εισάγεται αυστηρότερο και «αναλογικό» πλαίσιο προστίμων για παραβάσεις |
Έννοια «υποτροπής» | Αν κάποιος επαναλάβει παράβαση, ενεργοποιούνται αυστηρότερες κυρώσεις |
Ηλεκτρονικός Έλεγχος | Επανέρχονται κάμερες και ηλεκτρονικά μέσα παρακολούθησης οδικής συμπεριφοράς |
Λεωφορειολωρίδες | Επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο σε ηλεκτρικά ΤΑΞΙ – αντιδράσεις για εξαιρέσεις |
Αυτοκινούμενα τροχόσπιτα | Θεωρούνται πλέον ΙΧ και όχι φορτηγά για τη διέλευση από τα διόδια |
Όρια επιβίβασης σε ΤΑΞΙ | Εισάγεται όριο 30 δευτερολέπτων για στάση σε λεωφορειολωρίδες |
Παρατάσεις σε Μητρώα Έργων | Εξάμηνη παράταση για εγγραφές σε Μητρώα Συντελεστών Παραγωγής Τεχνικών Έργων |
Μείωση ορίων ταχύτητας (εισήγηση) | ΠΑΣΟΚ & ΣΥΡΙΖΑ προτείνουν μείωση σε περιοχές με σχολεία, πάρκα, αθλητικές εγκαταστάσεις |
Μάθημα οδικής παιδείας | Πολλά κόμματα ζητούν θεσμοθέτηση μαθήματος οδικής συμπεριφοράς στα σχολεία |
Οδική ασφάλεια & υποδομές | Έμφαση στις παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ και την Πάτρα-Πύργος για μείωση δυστυχημάτων |