Νέο κύμα ακρίβειας με «αυξήσεις-φωτιά» έως 7% σε βασικά αγαθά
Αναλυτική λίστα με τα προϊόντα που ακριβαίνουν
«Αυξήσεις-φωτιά» αναμένεται να παρουσιάσουν αρκετά βασικά αγαθά που θα τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, οι οποίες θα επιβαρύνουν περαιτέρω τον οικονομικό προϋπολογισμό των ήδη επιβαρυμένων ελληνικών νοικοκυριών και θα πλήξουν το «καλάθι της νοικοκυράς».
Αναλυτικότερα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα αυξηθούν οι τιμές σε 35 (!) κατηγορίες τροφίμων ευρείας κατανάλωσης, όπως γάλα, αλλαντικά, λάδι, ζυμαρικά και ζάχαρη.
Η νέα λίστα της ακρίβειας, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η «R», περιλαμβάνει ανατιμήσεις στους φρέσκους χυμούς (έως 16%),
στα κατεψυγμένα ψάρια (15%),
στα χαρτικά (έως 12%),
στα τυριά (έως 13%),
στις κονσέρβες (9%-13%),
στα μπισκότα (6%-12%),
στις μπάρες δημητριακών (10%),
στις σοκολάτες (3%-12%),
στο ξίδι (10%),
στο ρύζι (10%),
στα κρουασάν (10%),
στα ποτά (έως 10%),
στο γάλα εβαπορέ (9%),
στα ζυμαρικά (έως 9%),
στα καθαριστικά σπιτιού (έως 9%),
στο σαπούνι (έως 9%),
στα είδη προσωπικής υγιεινής (έως 9%),
στις μαρμελάδες (έως 9%),
στο γιαούρτι (8%),
στις οδοντόκρεμες (έως 8%),
στον ελληνικό καφέ (6%),
στα φασόλια (6%),
στα αλλαντικά (3%-6%),
στις φακές (5%-6%),
στο ελαιόλαδο (5%),
στις ελιές (5%),
στο φρέσκο γάλα (5%),
στις μαργαρίνες (5%),
στο βούτυρο (έως 5%),
στο κρέας (3%-5%),
στον χαλβά (4%),
στις έτοιμες σαλάτες (3,5%),
στις ζωοτροφές (2,5%) και
στη ζάχαρη (2%).
Ωστόσο, πρόκειται για ανατιμήσεις που έχουν γίνει από μεμονωμένες εταιρείες και δεν αφορούν στο σύνολο των επιχειρήσεων που παράγουν ή εμπορεύονται τα συγκεκριμένα προϊόντα.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η κυριακάτικη εφημερίδα, τον τελευταίο χρόνο, δηλαδή από τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν και ξέσπασε η ενεργειακή κρίση, έχουν ακριβύνει, σε ποσοστό που φτάνει ακόμη και το 50%, σχεδόν όλα τα προϊόντα που διατίθενται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με ορισμένα από αυτά να έχουν ανατιμηθεί δύο και τρεις φορές μέσα στο τελευταίο έτος.
Το μπαράζ των ανατιμήσεων αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα, καθώς, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς τροφίμων, τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται οι βιομηχανίες και οι εμπορικές επιχειρήσεις να αποστείλουν νέους ανατιμημένους τιμοκαταλόγους στα σούπερ μάρκετ.