Κεραμέως: «Η Ελλάδα δεν χρειάζεται τέταρτη Νομική – Ο υγιής ανταγωνισμός έρχεται από τα μη κρατικά ΑΕΙ»

Κεραμέως: «Η Ελλάδα δεν χρειάζεται τέταρτη Νομική – Ο υγιής ανταγωνισμός έρχεται από τα μη κρατικά ΑΕΙ»

Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του workenter.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Σε έντονο κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση της Βουλής, με αφορμή την τοποθέτηση της Νίκης Κεραμέως σχετικά με τη δημιουργία νέας Νομικής Σχολής και τη λειτουργία των μη κρατικών πανεπιστημίων.

Η υπουργός Εργασίας και πρώην υπουργός Παιδείας υπερασπίστηκε με σταθερότητα τη θέση της, τονίζοντας ότι η χώρα δεν χρειάζεται άλλη Νομική Σχολή, αλλά χρειάζεται υγιή ανταγωνισμό και δικαίωμα επιλογής στην ανώτατη εκπαίδευση.

Η αντιπαράθεση στη Βουλή

Η συζήτηση άναψε όταν ο Νάσος Ηλιόπουλος από τη Νέα Αριστερά υπενθύμισε τη δήλωση της Κεραμέως από το 2020, όταν είχε απορρίψει τη δημιουργία τέταρτης Νομικής Σχολής στην Πάτρα, επικαλούμενη τον μεγάλο αριθμό ανέργων δικηγόρων.

Ο βουλευτής κατηγόρησε τη σημερινή υπουργό για «αντίφαση» στις θέσεις της, λέγοντας πως τότε αντιτάχθηκε στη δημιουργία νέας δημόσιας σχολής, ενώ σήμερα στηρίζει τα μη κρατικά ΑΕΙ.

«Κυρία υπουργέ, τότε λέγατε ότι δεν χρειάζεται άλλη Νομική λόγω της ανεργίας. Τώρα όμως στηρίζετε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τι άλλαξε;» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ηλιόπουλος, προκαλώντας ένταση στην αίθουσα.

Η απάντηση Κεραμέως: «Πιστεύω στο ακέραιο όσα είχα πει»

Η Νίκη Κεραμέως πήρε τον λόγο και απάντησε με σαφήνεια: «Πιστεύω στο ακέραιο όσα είχα πει τότε. Η Ελλάδα δεν χρειάζεται τέταρτη Νομική. Υπάρχει όμως μια ουσιώδης διαφορά: η νέα Νομική της Πάτρας θα δημιουργούνταν με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, ενώ τα μη κρατικά πανεπιστήμια δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό».

Η υπουργός υπογράμμισε ότι στόχος είναι η ορθή αξιοποίηση των δημόσιων πόρων και η αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών, μέσα από ένα πλαίσιο συνεργασίας και ανταγωνισμού ανάμεσα σε δημόσια και μη κρατικά ιδρύματα.

«Δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση, αλλά για δικαίωμα επιλογής»

Η κ. Κεραμέως υπερασπίστηκε το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τα μη κρατικά ΑΕΙ, εξηγώντας πως δεν σηματοδοτεί ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, αλλά διεύρυνση των επιλογών για τους φοιτητές και ενίσχυση της αριστείας στα δημόσια πανεπιστήμια.

«Με τον νέο νόμο δίνουμε στους νέους τη δυνατότητα να επιλέγουν. Δημιουργούμε υγιή ανταγωνισμό, ο οποίος θα ωφελήσει πρώτα τα δημόσια πανεπιστήμια και τελικά τους ίδιους τους φοιτητές», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Νέος γύρος αντιδράσεων

Η τοποθέτηση της υπουργού προκάλεσε νέο κύκλο αντιδράσεων από τα έδρανα της αντιπολίτευσης. Η Θεανώ Φωτίου ρώτησε αν «οι φοιτητές δεν θα πληρώνουν», ενώ ο Νάσος Ηλιόπουλος σχολίασε ειρωνικά «Ιδιωτική;».

Με ψύχραιμο αλλά αποφασιστικό τόνο, η Νίκη Κεραμέως απάντησε: «Δεν μιλάμε για επιβάρυνση των πολιτών, αλλά για δυνατότητα επιλογής και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού χάρτη της χώρας. Οι δημόσιοι πόροι πρέπει να αξιοποιούνται με σεβασμό και όραμα».

Συμπέρασμα

Η δήλωση της Νίκης Κεραμέως επιβεβαιώνει τη σταθερή γραμμή της κυβέρνησης υπέρ του πλουραλισμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων στην Παιδεία και τη βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.

Η συζήτηση για τη λειτουργία των μη κρατικών ΑΕΙ παραμένει στο επίκεντρο του πολιτικού διαλόγου, ανοίγοντας έναν νέο γύρο προβληματισμού για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Τελευταία Νέα
Ακολουθήστε το workenter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για εργασία, προσλήψεις, ΑΣΕΠ, προκηρύξεις και επιδόματα
Ακολούθησε το workenter.gr στο Facebook ...για να μη χάνεις είδηση!
Daily Review

Ενημερώσου Πρώτος

ΜΗΤ: 232509

Αποστολή δελτίων τύπου: enimerosi@workenter.gr

Designed by Sinc.

Developed by Whiskey

© Copyright 2026 workenter.gr