Καλάθι του νοικοκυριού: Γιατί εξαιρέθηκαν βασικά είδη διατροφής από τη λίστα
Κάθε πότε θα αλλάζουν τα προϊόντα
Για τη μη περίληψη βασικών προϊόντων διατροφής στο καλάθι του νοικοκυριού καθώς και τους λόγους εξαίρεσης από τη λίστα των σούπερ μάρκετ μίλησε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, Λευτέρης Κιοσές.
Σύμφωνα με τον κ. Κιοσέ, «κάθε κατηγορία έχει διαφορετική εξήγηση γιατί δεν έχει συμπεριληφθεί στο καλάθι» ενώ όπως είπε φέρνοντας ως παράδειγμα τα οπωροκηπευτικά, αυτά έχουν εξαιρεθεί από το καλάθι γιατί υπάρχουν δύο προβλήματα.
Κιοσές: Οι συνταξιούχοι δεν πίνουν… εσπρέσο
Όπως είπε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών μιλώντας στο Mega, οι τιμές τους αλλάζουν καθημερινά ενώ χαρακτήρισε τις τιμές των οπωροκηπευτικών “χρηματιστήριο” καθώς «καθορίζονται από τον καιρό και είναι δύσκολο να τις παρακολουθήσει κανείς».
«Το κύριο κανάλι της διάθεσης των οπωροκηπευτικών δεν είναι το σούπερ μάρκετ. Ο λόγος που απορρίφθηκαν σε αυτή τη φάση τουλάχιστον είναι επειδή το συγκεκριμένο καλάθι απευθύνεται στο σούπερ μάρκετ» τόνισε στη συνέχεια για την εξαίρεση.
Επίσης, είπε ότι το μοσχάρι δεν συμπεριλήφθηκε στο καλάθι διότι δεν γινόταν να συμπεριληφθούν όλα τα κρέατα. Συμπεριλήφθηκαν τα κρέατα που είναι τα πιο βασικά και που είναι πιο οικονομικά κατά βάση όπως είναι το κοτόπουλο και το χοιρινό συμπλήρωσε. Επίσης ρωτήθηκε γιατί από το καλάθι εξαιρέθηκε ο εσπρέσο και συμπεριλήφθηκε μόνο ο ελληνικός και ο στιγμιαίος καφές. Επειδή διαπιστώθηκε ότι οι ευπαθείς ομάδες όπως οι συνταξιούχοι καταναλώνουν περισσότερο ελληνικό και στιγμιαίο καφέ παρά εσπρέσο, απάντησε.
«Συγκράτηση και όχι μείωση στις τιμές»
Ο κ. Κιοσές στη συνέχεια ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξουν μειώσεις στις τιμών των προϊόντων που θα συμπεριληφθούν στο καλάθι της νοικοκυράς, αλλά συγκράτηση.
«Μείωση δεν θα δούμε. Ο στόχος είναι να δούμε συγκράτηση στην πραγματικότητα. Μείωση να δούμε σε αυτή την οικονομική συγκυρία είναι πρακτικά αδύνατο» σημείωσε χαρακτηριστικά και εκτίμησε ότι μόλις τεθεί σε εφαρμογή αυτό το καλάθι, κάθε εβδομάδα θα υπάρχει διαφορετική τιμή στα προϊόντα. Ο στόχος του υπουργείου είναι η αύξηση αυτής της κατηγορίας να είναι μικρότερη σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, πρόσθεσε.
Μεταξύ άλλων ρωτήθηκε εάν θα υπάρχει αναρτημένος στα σούπερ μάρκετ ο κατάλογος των προϊόντων που θα συμπεριλαμβάνονται στο “καλάθι της νοικοκυράς”. «Είμαστε ακόμα σε συζήτηση με το πώς μπορεί να ενοποιηθεί αυτό. Θα πρέπει να δοθούν και διάφορες εγκρίσεις νομικού περιεχομένου. Θα πρέπει να υπάρχει κάπως μια σήμανση» τόνισε.
Ακόμη είπε σχετικά με τα προϊόντα που έχουν επιλεγεί για το καλάθι πως «δεν μπορούν να μπουν τα πάντα, οπότε πρέπει να γίνει μια επιλογή. Γιατί και οι επιχειρήσεις έχουν αναλάβει κόστη όπως από την ενέργεια ». «Οι πιο δημοφιλείς κωδικοί έχουν επιλεγεί για το καλάθι» πρόσθεσε.
Κάθε πότε θα αλλάζει το καλάθι της νοικοκυράς
Τέλος ρωτήθηκε εάν θα αλλάζει το καλάθι αυτό κάθε 15 ημέρες. «Οι κωδικοί που θα μπουν μέσα από τις επιχειρήσεις θα αλλάζουν κάθε 15 ημέρες. Οι κατηγορίες των προϊόντων έχουν προκύψει από το αρμόδιο υπουργείο. Πιστεύω ότι το καλάθι δεν θα αλλάζει κάθε 15 ημέρες γιατί το αρμόδιο υπουργείο έχει σκοπό να παρακολουθεί την πορεία των τιμών. Οπότε εκτιμώ ότι τουλάχιστον για κανένα τρίμηνο δεν θα έχουμε σημαντικές αλλαγές» απάντησε.