«Η Μουριά» των Εξαρχείων εκπέμπει SOS: ένας αιώνας ιστορίας κινδυνεύει να χαθεί
Το ιστορικό καφενείο «Η Μουριά» στα Άνω Εξάρχεια, που λειτουργεί από το 1915 στη συμβολή των οδών Καλλιδρομίου και Χαριλάου Τρικούπη, βρίσκεται αντιμέτωπο με τον κίνδυνο αλλαγής χρήσης, καθώς ο χώρος όπου στεγάζεται ενδέχεται να μετατραπεί σε φαρμακείο.
Ο σημερινός ιδιοκτήτης, Χρήστος Βάνας, ο οποίος βρίσκεται πίσω από τον πάγκο από το 1982, ζητά να διασωθεί το καφενείο και να αναγνωριστεί ως κομμάτι της σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης. Όπως τονίζει, η «Μουριά» δεν αποτελεί απλώς επαγγελματικό χώρο, αλλά αναπόσπαστο μέρος της ζωής του και της καθημερινότητας της γειτονιάς.

Το εμβληματικό παραδοσιακό καφενείο “Η ΜΟΥΡΙΑ”

Το εμβληματικό παραδοσιακό καφενείο “Η ΜΟΥΡΙΑ”

Το εμβληματικό παραδοσιακό καφενείο “Η ΜΟΥΡΙΑ”
Η πιθανότητα να κλείσει έχει προκαλέσει έντονη κινητοποίηση κατοίκων και θαμώνων. Ήδη περίπου 7.500 άνθρωποι έχουν υπογράψει αίτημα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, ζητώντας να χαρακτηριστεί ο χώρος νεότερο μνημείο και να διατηρηθεί η χρήση του ως παραδοσιακό καφενείο.
Για τους κατοίκους των Εξαρχείων, η «Μουριά» είναι σημείο συνάντησης, χώρος μνήμης και κοινωνικής επαφής, που συνδέει διαφορετικές γενιές και εποχές. Από τις πολιτικές συγκεντρώσεις παλαιότερων δεκαετιών μέχρι τις καθημερινές παρέες των κατοίκων, το καφενείο έχει αποτελέσει σταθερό σημείο αναφοράς για τη γειτονιά. Η απώλεια της «Μουριάς» θα σημάνει και την απώλεια ενός ζωντανού κομματιού της ταυτότητας των Εξαρχείων…

Το εμβληματικό παραδοσιακό καφενείο “Η ΜΟΥΡΙΑ”
(Φωτογραφίες ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
- 8 λεπτά πριν ΑΣΕΠ: Μόνιμοι διορισμοί για πτυχιούχους ΑΕΙ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
- 13 λεπτά πριν Κεραμέως: «Να γίνει επιτέλους πράξη η αρχή να αμείβεσαι με βάση τη δουλειά σου και την αξία σου»
- 19 λεπτά πριν ΥΠΑΙΘΑ: Προκηρύσσονται θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού

















