Οικονομία
Γνωρίζετε τα δικαιώματά σας απέναντι σε εισπρακτικές;
Πώς θα βρείτετην ...ησυχία σας!

22/01/2025 | 20:00

Οι εισπρακτικές εταιρείες και τα δικηγορικά γραφεία που αναλαμβάνουν την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών οφείλουν να συμμορφώνονται με συγκεκριμένες νομικές διατάξεις, όπως ορίζονται στον Ν.3758/2009 και τις τροποποιήσεις του. Ωστόσο, παρατηρούνται συχνές παραβιάσεις αυτών των διατάξεων. Είναι κρίσιμο οι καταναλωτές να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους για να προστατεύονται αποτελεσματικά.
Υποχρεώσεις Εισπρακτικών Εταιρειών
- Επιτρέπεται μία κλήση ανά δύο ημέρες, μόνο κατά τις εργάσιμες ημέρες μεταξύ 9:00 και 20:00.
- Ο αριθμός τηλεφώνου πρέπει να είναι εμφανής, χωρίς απόκρυψη.
- Ο εκπρόσωπος οφείλει να δηλώνει το ονοματεπώνυμό του, την ιδιότητά του, την επωνυμία της εταιρείας, τον αριθμό μητρώου και τον σκοπό της επικοινωνίας.
- Οι κλήσεις καταγράφονται και τα δεδομένα διατηρούνται για ένα έτος, με δυνατότητα καταστροφής τους μετά, εκτός αν ζητηθεί η διατήρησή τους από τον οφειλέτη ή τις αρμόδιες αρχές.
- Η επικοινωνία πρέπει να αφορά αποκλειστικά την ενημέρωση και διαπραγμάτευση όρων πιθανής ρύθμισης.
Απαγορεύσεις
- Επικοινωνία πριν τη συμπλήρωση 10 ημερών από την ημερομηνία λήξης της οφειλής.
- Ενοχλήσεις για οφειλές που βρίσκονται σε ενεργή ρύθμιση.
- Είσπραξη οφειλών με οποιονδήποτε τρόπο.
- Απειλές, προσβολές, παραπλανητική πληροφόρηση και άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας.
- Δυσφήμιση στο οικογενειακό ή επαγγελματικό περιβάλλον του οφειλέτη.
- Ενοχλήσεις σε συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα.
Συστάσεις προς Καταναλωτές
- Καταγράψτε την επωνυμία της εταιρείας, το όνομα του εκπροσώπου, τον αριθμό τηλεφώνου, την ημερομηνία και ώρα της κλήσης.
- Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων κλήσεων από το ίδιο δικηγορικό γραφείο, υποβάλετε καταγγελία στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.
- Η ενεργή συμμετοχή των καταναλωτών μέσω καταγγελιών συμβάλλει στην επιβολή κυρώσεων και στον περιορισμό παράνομων πρακτικών από εισπρακτικές εταιρείες και δικηγορικά γραφεία.