Έως 40.000€ για ένα γκράφιτι: Τα νέα πρόστιμα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο επιβολής προστίμων και στην αντιμετώπιση των βανδαλισμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) προβλέπει νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Αλλαγές στα πρόστιμα για μη επικύρωση εισιτηρίου
Με βάση τις νέες ρυθμίσεις, το πρόστιμο για επιβάτες που δεν επικυρώνουν εισιτήριο δεν υπολογίζεται πλέον ως πολλαπλάσιο της αξίας του, αλλά καθορίζεται σε σταθερό ποσό 100 ευρώ. Για όσους δικαιούνται μειωμένο κόμιστρο, το πρόστιμο ορίζεται στα 50 ευρώ.
Παράλληλα, εισάγεται ισχυρό κίνητρο για τη συστηματική χρήση των ΜΜΜ: σε περίπτωση που ο παραβάτης εκδώσει κάρτα απεριορίστων διαδρομών διάρκειας τουλάχιστον 30 ημερών, το πρόστιμο μειώνεται κατά 50%. Η ρύθμιση αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της χρήσης καρτών μεγάλης διάρκειας και, κατ’ επέκταση, στη μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης.
Αυστηρά μέτρα για βανδαλισμούς και γκράφιτι
Το νομοσχέδιο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην προστασία των συρμών και των οχημάτων από φθορές και βανδαλισμούς. Για όσους προκαλούν ζημιές ή προβαίνουν σε γκράφιτι, προβλέπονται ιδιαίτερα αυστηρές κυρώσεις.
Τα χρηματικά πρόστιμα κυμαίνονται από 10.000 έως 40.000 ευρώ, ενώ παράλληλα θεσπίζεται η δυνατότητα εναλλακτικής ποινής μέσω κοινωφελούς εργασίας. Συγκεκριμένα, ο παραβάτης μπορεί, αντί να καταβάλει το υψηλό πρόστιμο, να αναλάβει την πλήρη αποκατάσταση της ζημιάς που προκάλεσε, όπως ο καθαρισμός των γκράφιτι.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στο πλαίσιο της ρύθμισης, το μήνυμα προς τους παραβάτες είναι σαφές: «ή πληρώνεις ή σβήνεις».
- 29 λεπτά πριν ΟΠΕΚΑ 2026: Ποιοι δικαιούνται 700 και 1.000 ευρώ – Οι προϋποθέσεις
- 58 λεπτά πριν Οι ενδείξεις ότι το κλιματιστικό χρειάζεται άμεσο έλεγχο από τεχνικό
- 2 ώρες πριν Αττική: Αυξήθηκαν οι ακατάλληλες παραλίες τον Ιούνιο – Δείτε ποιες είναι



















