Συντάξεις - Ασφάλιση

Ερωτήσεις - απαντήσεις για τη λειτουργία του myEFKAlive

Πλήρης οδηγός για τη νέα υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ

Η είσοδος του ΕΦΚΑ στην «ψηφιακή εποχή», συντελείται και μέσα από την έναρξη εφαρμογής της πλατφόρμας myEFKAlive. Μιας πλατφόρμας που δίνει την ευκαιρία σε ασφαλισμένους που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, να επικοινωνούν μέσω τηλεδιάσκεψης με υπαλλήλους του Φορέα και να διεκπεραιώνουν μια σειρά από υποθέσεις τους. Η διαδικασία θα εφαρμοστεί αρχικά στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα (πλην της Κω). Ο στόχος είναι εντός του 2022, να υπάρξει κάλυψη της πλατφόρμας σε πανελλαδικό επίπεδο.

Το workenter.gr σας παρουσιάζει σειρά ερωτήσεων – απαντήσεων γι’ αυτή την πλατφόρμα για να φανεί η χρηστικότητά της προς τον ενδιαφερόμενο.

1) Τι είναι η υπηρεσία «myEFKAlive»;

Είναι μια σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα  όπου οι ασφαλισμένοι μπορούν  να
εξυπηρετηθούν εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης για  συγκεκριμένες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ.
Μέσω αυτής της υπηρεσίας, οι ασφαλισμένοι μπορούν να αιτηθούν ραντεβού σε συγκεκριμένη
μέρα και ώρα που υπάρχει διαθεσιμότητα, για την εξυπηρέτησή τους από υπάλληλο του
Οργανισμού, μέσω τηλεδιάσκεψης/ βιντεοκλήσης.

2) Για ποιες υπηρεσίες μπορούν οι ασφαλισμένοι να εξυπηρετηθούν από το
«myEFKAlive»;

Στην πρώτη φάση λειτουργίας, εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι χωρικής αρμοδιότητας της
Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (Δωδεκάνησα και Κυκλάδες) πλην της Κω, η οποία θα ενταχθεί
στην νέα υπηρεσία στις 10 Αυγούστου 2021.

Στο myEFKAlive έχουν ενταχθεί οι παρακάτω υπηρεσίες ανά τμήμα:

Τμήμα Παροχών

  • Επίδομα Ασθένειας
  • Επίδομα Μητρότητας
  • Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τέως ΙΚΑ)

Τμήμα Μητρώου και Ασφαλιστικού Βίου

  • Βεβαίωση Ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης - Προϋπηρεσίας)
  • Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
  • Ασφαλιστική Ικανότητα
  • Απογραφή Ασφαλισμένου
  • Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑΑ)
  • Βεβαίωση Απογραφής

Τμήμα Συντάξεων-Πληρωμών

  • Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
  • Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης

Τμήμα Διοικητικού & Πληροφόρησης

  • Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ

3) Πώς γίνεται η ενεργοποίηση για την είσοδο στην πλατφόρμα;

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα οι ασφαλισμένοι μπορούν να εισέλθουν με δύο τρόπους:

  • Είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης Gov.gr, ακολουθώντας
    τη διαδρομή: «Πολίτης και καθημερινότητα» - Εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση
    Πολιτών
  • Είτε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr

Και στις δυο περιπτώσεις οι ασφαλισμένοι χρησιμοποιούν τους προσωπικούς
κωδικούς/διαπιστευτήρια TAXISnet.

Στη συνέχεια και εφόσον έχουν επιλέξει την υπηρεσία ανά τμήμα, τη γεωγραφική περιοχή του
καταστήματος στο οποίο υπάγονται με βάση την κατοικία τους, ή την έδρα της επιχείρησής τους
και το χρόνο για την τηλεδιάσκεψη/βιντεοκλήση που επιθυμούν, καταχωρούν τα προσωπικά
στοιχεία τους.

4) Ποια είναι η απαιτούμενη εφαρμογή για την διεξαγωγή της τηλεδιάσκεψης/
βιντεοκλήσης;

Για την τηλεδιάσκεψη/ βιντεοκλήση οι ασφαλισμένοι μπορούν:

  • Είτε να έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή Microsoft teams στον προσωπικό τους
    υπολογιστή, κινητό ή tablet, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κάμερα.
  • Είτε να επιλέξουν τη χρήση της εφαρμογής μέσω σελίδας φυλλομετρητή.

5) Με ποιο τρόπο ενεργοποιείται η βιντεοκλήση;

Την προγραμματισμένη ώρα της βιντεοκλήσης οι ασφαλισμένοι ενεργοποιούν το σύνδεσμο που 
έχουν λάβει στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δήλωσαν και συνδέονται στην πλατφόρμα. Θα
βρίσκονται σε αναμονή έως ότου ο υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ δεχθεί το αίτημά τους και συνδεθεί
ώστε να ξεκινήσει η βιντεοκλήση.

6)Ποιες κατηγορίες πολιτών μπορούν να εξυπηρετηθούν και με ποια νομιμοποιητικά
έγγραφα;

Μπορούν να εξυπηρετηθούν μέσω του «myEFKAlive» οι εξής κατηγορίες πολιτών:

  • Έλληνας πολίτης με επίδειξη της ταυτότητάς του ή του Διαβατηρίου του.
  • Ευρωπαίος πολίτης. Για την εξυπηρέτησή του επιδεικνύει στην κάμερα κατά την
    έναρξη της βιντεοκλήσης την κάρτα Ευρωπαίου Πολίτη/ ή το Διαβατήριό του.
  • Πολίτης τρίτης χώρας με την επίδειξη του διαβατηρίου του ή της κάρτας παραμονής
    του.

Κατά την πρώτη φάση της εφαρμογής της υπηρεσίας σε Δωδεκάνησα και στα νησιά των
Κυκλάδων εξυπηρετούνται μόνο οι κάτοικοι των νησιών αυτών δηλώνοντας τον ταχυδρομικό
τους κώδικα.

7)  Απαιτείται ταυτοπροσωπία για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες;

Ναι, η ταυτοπροσωπία είναι  απαραίτητη και για το λόγο αυτό θα πρέπει στην αρχή της
τηλεδιάσκεψης, η κάμερα του ασφαλισμένου να είναι ενεργή ώστε να  επιδεικνύει τα
νομιμοποιητικά του έγγραφα για την ταυτοποίησή του στον υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ.

8) Οι υπηρεσίες παρέχονται αποκλειστικά και μόνο σε όσους συνδέονται με τους κωδικούς
του TAXISnet;

Όχι απαραιτήτως. Οι υπηρεσίες παρέχονται ανεξαρτήτως των χρησιμοποιούμενων κωδικών
TAXISnet για την εισαγωγή των ασφαλισμένων στην πλατφόρμα, αρκεί όταν κλείνεται το
ραντεβού να καταχωρούνται τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας και επικοινωνίας του προσώπου που
θα εξυπηρετηθεί, ώστε να γίνει από τον υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ η ταυτοποίηση.

9) Πώς κλείνει το ραντεβού;

Αφού εισέλθει ο ασφαλισμένος στην πλατφόρμα, επιλέγει αρχικά το αρμόδιο τμήμα και στη
λίστα με τις υπηρεσίες που αναπτύσσεται, πατάει το κουμπί  επιλογής της υπηρεσίας που
επιθυμεί (π.χ για αίτηση επιδόματος μητρότητας, επιλέγει Τμήμα Παροχών και στη συνέχεια
επιλέγει Επίδομα Μητρότητας). Στη συνέχεια επιλέγει από την αναπτυσσόμενη λίστα τη
γεωγραφική περιοχή στην οποία υπάγεται λόγω αρμοδιότητας με βάση τη διεύθυνση κατοικίας ή
επιχείρησής του (για τους μη Μισθωτούς)  (π.χ αν είναι κάτοικος Καρπάθου, επιλέγει «ΠΥΣΥ
Ν. Αιγαίου, ΓΚΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ ή ΤΔ Ρόδου.»)

Στο ημερολόγιο που εμφανίζεται, επιλέγει την ημερομηνία και την ώρα όπου επιθυμεί να
εξυπηρετηθεί. Ακολούθως καταχωρεί τα στοιχεία του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί μέσω
βιντεοκλήσης και τα στοιχεία επικοινωνίας. Ο διαθέσιμος χρόνος εξυπηρέτησης είναι
προκαθορισμένος από το  σύστημα και διαφέρει  ανά θεματική ενότητα.

10) Πώς επιβεβαιώνεται η κράτηση;

Εφόσον έχει ολοκληρωθεί η κράτηση, αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
που δήλωσε ο ασφαλισμένος  μήνυμα με τίτλο «ενημέρωση για την επερχόμενη κράτηση» και
σχετικός σύνδεσμος για τη συμμετοχή του στην τηλεδιάσκεψη.  Το ίδιο μήνυμα αποστέλλεται εκ
νέου, λίγη ώρα πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης / βιντεοκλήσης.

11) Είναι δυνατή η ακύρωση ή και ο προγραμματισμός νέας κράτησης;

Ναι, μπορεί να ακυρωθεί η κράτηση ή να προγραμματιστεί εκ νέου μια νέα, καθώς και να
τροποποιηθεί η τρέχουσα.

12) Η συνομιλία γίνεται αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα;

Ναι, η συνομιλία πραγματοποιείται αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.

13) Η βιντεοκλήση καταγράφεται;

Όχι, δεν καταγράφεται για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.