Δίκη Φιλιππίδη: «Ακούμπησε το μόριο του στο γυμνό κομμάτι του σώματος μου»
Στο δικαστήριο η Εβελίνα Παπούλια και η Λένα Δροσάκη
Ξεκίνησε σήμερα το πρωί η δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, ο οποίος έφτασε στα δικαστήρια συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, Ελπίδα Νίνου και τους δικηγόρους τους. Στο δικαστήριο παρευρίσκονται επίσης η Εβελίνα Παπούλια και η Λένα Δροσάκη, οι οποίες πρωτόδικα είχαν καταθέσει πως ο Πέτρος Φιλιππίδης τις είχε παρενοχλήσει σεξουαλικά.
Οι δύο γυναίκες, σύμφωνα με πληροφορίες, κάθονται πίσω πίσω στο ακροατήριο και μάλιστα η μία από τις δύο είναι εμφανώς αναστατωμένη, με την άλλη να προσπαθεί να της δώσει δύναμη. Κατά την αγόρευσή του, ο συνήγορος υπεράσπισης του Πέτρου Φιλιππίδη, σημείωσε:
«Η μία καταγγέλλουσα πήγε να κάνει πρόβα σε κλειστό θέατρο – ήταν κλειστό το θέατρο Μουσούρη – όπου καταγγέλλονται οι πράξεις. Πρόβες σε κλειστό θέατρο; Τι πήγε να κάνει εκεί; Όσα καταγγέλλουν είναι σαν να διαβάζουμε ένα σενάριο με τον ίδιο πρωταγωνιστή, τον Πέτρο Φιλιππίδη. Και ο υποτιθέμενος βιασμός τους σεναριακός. Δεν φέρνουν ούτε ένα στοιχείο που να αποδεικνύονται οι απόπειρες. Έχουν έρθει και έχουν φέρει κακά σενάρια. Έστω να είχαν φαντασία… Τώρα αυτά που λένε εδώ δεν πείθουν».
Δίκη Φιλιππίδη: «Ακούμπησε το μόριο του…»
Σοκαριστική ήταν η κατάθεση της γυναίκας που έχει καταγγείλει τον Πέτρο Φιλιππίδη για απόπειρα βιασμού. Η καταγγέλλουσα δεν κατάφερε να συγκρατήσει τα δάκρυά της και άρχισε να κλαίει με λυγμούς, περιγράφοντας τα όσα έζησε.
«Το 2010 θα πήγαινα στο θέατρο να δουλέψω με τον Πέτρο Φιλιππίδη. Άνθρωπος από εκεί που γνώριζα μου είχε πει ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης είναι περίεργος και θα του έλεγε ότι είμαι ανιψιά του για να με προσέξει. Με παίρνει τηλέφωνο ο ίδιος ο Φιλιππίδης. Ήμουν στο σπίτι μαζί με τον αρραβωνιαστικό μου. Με παίρνει λοιπόν και μου λέει “έχεις δει την παράσταση Μπακαλόγατος που είμαι; Θα χρειαστώ αντικατάσταση έλα να δεις την παράσταση και μετά να συζητήσουμε στο καμαρίνι μου”. Πήγα το ίδιο απόγευμα, με πήγε ο σύντροφος μου. Πράγματι παρακολούθησα την παράσταση. Πριν ξεκινήσει, μου στέλνει μήνυμα ότι ξέρω ότι έφτασες ελπίζω να σου αρέσει και να περάσεις καλά. Ήμουν από κάτω λοιπόν και παρακολουθούσα και ο Φιλιππίδης μου απηύθυνε μια ατάκα», ανέφερε η καταγγέλλουσα και συνέχισε:
«Στο διάλειμμα μου έστειλε πάλι μήνυμα, “σου αρέσει περνάς καλά; Σε περιμένω μετά στο καμαρίνι”. Του απάντησα “όλα καλά, οκ”. Όταν τελείωσε πήγα προς τα καμαρίνια. Μπήκε μέσα μια κυρία που τον βοηθούσε να ντυθεί. Μετά έφυγε. Κάθισα στον καναπέ εγώ, μου έλεγε ο ρόλος είναι αυτός, η κοπέλα που παίζει στην παράσταση θα φύγει. Και σε θέλω για τις παραστάσεις που θα γίνουν στην Θεσσαλονίκη. Δεν θα γίνονταν πρόβες μου ‘πε απλώς θα έβλεπα την παράσταση για να τα μάθω και ότι ήθελα θα ρώταγα. Συμφώνησα. Όταν μπήκα στο καμαρίνι μου είπε βγάλε το μπουφάν και κάνε μια στροφή να δω παρουσιαστικό. Μου ‘πε είσαι πολύ όμορφη ταιριάζεις με τον ρόλο. Όλα καλά εκείνη την ημέρα. Αυτή ήταν η πρώτη μας συνάντηση».
Δίκη Φιλιππίδη: «Από εδώ και πέρα εγώ θα είμαι ο μέντορας σου, ο θείος Πέτρος»
«Τις επόμενες ημέρες που ακολούθησαν εγώ πήγαινα παρακολουθούσα την παράσταση και όταν τελείωνε πήγαινα στο καμαρίνι και λέγαμε πέντε πράγματα για το θέατρο. Με είχε ρωτήσει αν έχω σχέση, πού μένω, μου είχε πει από εδώ και πέρα εγώ θα είμαι ο μέντορας σου, ο θείος Πέτρος. Μου είχε πει να του μιλάω στον ενικό.
Μια μέρα μπήκα στο καμαρίνι ενώ ήταν με το εσώρουχο και την ενδυματολόγο. Μου λέει τι κάθεσαι έξω, μπες μέσα ηθοποιοί είμαστε. Ούτε αυτό το θεωρούσα επιλήψιμο εκείνη την στιγμή. Τότε πρωταγωνιστούσε στον “Λάκη τον Γλυκούλη” και μου είπε υπάρχει ρόλος που σου ταιριάζει, θα το κανονίσω να τον πάρεις. Εγώ χάρηκα πάρα πολύ», πρόσθεσε η γυναίκα και ακολούθως περιέγραψε τι συνέβη το βράδυ του βιασμού της.
«Ένα βράδυ που είχαμε τελειώσει από την παράσταση, με ρώτησε αν είμαι με το αμάξι μου και του είπα ναι. Με βρήκε στο δρόμο που πήγαινα για το αμάξι και μου λέει μπες θα σε πάω εγώ. Είπα μια δικαιολογία γιατί ένιωσα άβολα. Εκείνος επέμεινε. Μπήκα για να μην τον προσβάλλω. Με πήγε μέχρι το σημείο που του είπα και όλα καλά. Την επόμενη μέρα που ήταν Κυριακή εγώ είχα κανονίσει να βγω με μια φίλη μου. Το πρωί εκείνης της ημέρας με πήρε τηλέφωνο ο Πέτρος Φιλιππίδης να πάω νωρίτερα γιατί μου ‘πε ότι έχει το σενάριο για τον «Λάκη τον Γλυκούλη».
Με πήγε ο σύντροφος μου με άφησε στο θέατρο. Αυτό ήταν κλειστό. Δεν ήξερα ότι ήταν κλειστό δεν το σκέφτηκα και καθόλου. Μου ‘πε να μπω από την πλαϊνή πόρτα. Μου άνοιξε εκείνος. Ήταν μια πόρτα σιδερένια, από τα παλιά κτίρια. Ξαφνιάστηκα όταν τον είδα φόραγε παντελόνι και ένα ραντάκι.
Τον ακολουθούσα για να φτάσουμε στο καμαρίνι του. Σαν κλίμα άρχισα να νιώθω άβολα κυρίως επειδή τον είδα με το φανελάκι. Μπαίναμε σε μια σχέση οικειότητας που δεν με έκανε να αισθάνομαι καλά. Μπήκαμε μέσα κάθισα στον καναπέ όπως πάντα και εκείνος στο μπουντουάρ. Μου ζήτησε να βγάλω το παλτό μου του είπα κρυώνω. Μου λέει βγαλ’ το και έλα εδώ. Ήθελε να μου δείξει κάποιες φωτογραφίες. Σηκώθηκα και πήγα στην μεριά του και όπως τον πλησίασα έβαλε το χέρι του γύρω από τον πισινό μου και με κάθισε στα πόδια του. Έφυγα και προσποιήθηκα ότι χτυπά το κινητό μου και καλά το είχα στην δόνηση. Εκείνη τη στιγμή δεν φαντάστηκα τι θα ακολουθήσει».
Δίκη Φιλιππίδη: «Έκανα ότι μίλαγα με τη μαμά μου για να γλιτώσω»
«Έκανα πως μιλάω μαζί με την μαμά μου και κλείνοντας του λέω πρέπει να φύγω. Μου λέει καλά – καλά κάτσε και θα φύγεις. Και έκατσα πάλι στον καναπέ να μου πει δυο κουβέντες να φύγω. Σηκώθηκε αυτός κάθισε δίπλα μου και μου χίμηξε μου όρμησε άρχισε να με φιλάει στον λαιμό να με γλύφει προσπαθούσε να φτάσει στο στόμα μου. Του έλεγα “σας παρακαλώ σταματήστε, δεν αισθάνομαι καλά, σταματήστε”. Κατά τη διάρκεια αυτής της επίθεσης μου έλεγε χυδαία λόγια, με βαθιά φωνή. Του έλεγα συνέχεια να σταματήσει.
Με πόναγε, με είχε καθηλώσει έτσι στην γωνία του καναπέ. Η ορμή που είχε μου ασκούσε πίεση στο σώμα. Πονούσα. Εκείνος ήταν ογκώδης. Μου κράταγε τα χέρια για να μην σηκωθώ. Εγώ κουνιόμουν διαρκώς προσπαθώντας να φύγω. Όπως ήταν καθισμένος δίπλα μου κατάλαβα ότι είχε κατεβάσει παντελόνι και εσώρουχο είχε βγάλει τα γεννητικά του όργανα. Με τα πόδια του λυγισμένα ανέβηκε πάνω στα δικά μου πόδια. Ήταν πάνω μου. Με τα χέρια του έβγαλε και το φανελάκι που φορούσε. Με τα χέρια του μου τράβηξε το κολάν που φορούσα. Παρέσυρε και το εσώρουχο μου» περιέγραψε συναισθηματικά φορτισμένη η καταγγέλλουσα.
«Μου άνοιξε τα πόδια και προσπάθησε να ολοκληρώσει αυτό που είχε στο μυαλό του. Έπιασε με το χέρι του το μόριο του και τότε μπόρεσα και τον απέκρουσα. Σηκώθηκα με κατεβασμένο κολάν και κοπάνισα το γόνατό μου σε έπιπλο. Πήγα προς την πόρτα ήρθε με πήρε και ακούμπησε το μόριο του στο γυμνό κομμάτι του σώματος μου. Βγαίνοντας προς την πόρτα, σήκωσα το κολάν μου και αντιλήφθηκα ότι η πόρτα είναι κλειδωμένη. Φώναζα, ούρλιαζα, μου λέει “μη φωνάζεις τζάμπα, δεν είναι κανείς”. Τον παρακάλεσα να ανοίξει. Έκατσε στο μπουντουάρ, του φαινόταν πως είχε παραιτηθεί από την προσπάθεια του, είχε ξενερώσει και εγώ χτύπαγα την πόρτα φώναζα. Ήρθε κοντά μου και μου είπε “αν περάσεις αυτή την πόρτα, δεν υπάρχει επιστροφή. Μπορώ να σου καταστρέψω την καριέρα και να μην παίξεις πουθενά, τόσο εύκολα όσο σε έβαλα σε όλα”. Τότε μου άνοιξε την πόρτα».
Δίκη Φιλιππίδη: «Ήθελα να το κρύψω κάτω από το χαλί»
Η κατάθεση της καταγγέλλουσας συνεχίστηκε και η ίδια είπε με λυγμούς: «Περπάταγα για ώρες στην Αθήνα. Πήρα τηλέφωνο την φίλη μου που είχαμε κανονίσει τότε για να έρθει να με βρει. Ήρθε πολύ γρήγορα. Με βρήκε στην κατάσταση που με βρήκε. Είχα κοκκινίλες στον λαιμό. Με ρώτησε τι συνέβη. Της εξήγησα. Δεν σκεφτήκαμε ούτε για μια στιγμή να το καταγγείλουμε. Αρχικά δεν μπορούσα ψυχολογικά. Δεν μπορώ καθόλου τις εντάσεις αρχικά. Δεν μπορώ να γίνεται λόγος για εμένα. Δεν το μπορώ. Σκέφτηκα ότι εμένα δε θα με πιστέψει κανείς. Ούτε για μια στιγμή δεν σκέφτηκα να πάω σε ιατροδικαστή κλπ. Δεν ήξερα τυπικά τι έπρεπε να κάνω. Πώς αντιδράς σε τέτοιες καταστάσεις. Μεγάλωσα σε μια συντηρητική κοινωνία, με υπερπροστατευτικούς γονείς, με σεβασμό. Ο μπαμπάς μου με βλέπει ακόμη σαν κοριτσάκι. Έπρεπε να αυτονομηθώ. Δεν ήμουν έτσι».
«Σκεφτόμουν πώς θα πω στο σπίτι μου αυτό το πράγμα. Η μάνα μου ήταν πάνω κοντά μας. Πώς θα της το έλεγα, θα σκεφτόταν ότι εκείνη δεν με προστάτευσε. Θα το έπαιρνε πάνω της. Δεν της το ‘πα θα την καταρράκωνε. Ο πατέρας μου είναι απρόβλεπτος. Φοβόμουν ότι θα πάει να τον χτυπήσει ή θα πάει στα κανάλια. Ήθελα να το κρύψω κάτω από το χαλί. Είπα λοιπόν “αυτό το ξέρω μόνο εγώ” θα κάνω σαν να μην έχει συμβεί», κατέληξε.
Δίκη Φιλιππίδη: Το χρονικό των καταγγελιών
Η δικαστική διαμάχη του Πέτρου Φιλιππίδη ξεκίνησε τον Μάιο του 2021, όταν ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Κώστας Σπυρόπουλος άσκησε ποινική και τρία κακουργήματα κατά τριών γυναικών συναδέλφων του. Μάλιστα είχε προηγηθεί έρευνα μετά τις καταγγελίες από τον πρόεδρο του Πειθαρχικού Οργάνου του ΣΕΗ, Πασχάλη Τσαρούχα.
Βάσει της ποινικής δίωξης, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης κατηγορήθηκε για βιασμό συναδέλφου του σε καμαρίνι το 2008, όταν η κοπέλα τον προσέγγισε να συζητήσουν για κάποιο ρόλο. Ταυτόχρονα, οι δύο απόπειρες βιασμού που εν τέλει κρίθηκε ένοχος, έλαβαν χώρα το 2010 και το 2014.
Μάλιστα στη συνέχεια οι ηθοποιοί Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και Λένα Δροσάκη, κατήγγειλαν τον ηθοποιό στον ΣΕΗ, δημοσιεύοντας με “ανατριχιαστικές” περιγραφές τα όσα φέρεται πως βίωσαν.
«Καταγγέλλουμε το μέλος του Σωματείου μας, σκηνοθέτη και ηθοποιό Πέτρο Φιλιππίδη, για σοβαρές πράξεις αντισυναδελφικής και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς, οι οποίες προσέβαλαν μεταξύ άλλων τη γενετήσια αξιοπρέπειά μας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης μετά την πρωτόδικη απολογία του, όπου είχε υποστηρίξει «Με λένε Πέτρο Φιλιππίδη, ό,τι έχει μείνει από αυτό» οδηγήθηκε στις φυλακές της Τρίπολης όπου και παρέμεινε για ένα χρόνο, όταν αποφυλακίστηκε με τρεις περιοριστικούς όρους:
- απαγόρευση εξόδου από τη χώρα
- εμφάνιση στο Αστυνομικό Τμήμα δύο φορές τον μήνα
- καταβολή εγγύησης 20.000 ευρώ
Αρχικά, η εγγύηση ήταν στις 50.000 ευρώ, αλλά οι δικηγόροι του, προσκομίζοντας στοιχεία και έγγραφα ότι δεν έχει χρήματα και το σπίτι του έβγαινε σε πλειστηριασμό, μείωσαν το ποσό της εγγύησης.
Με πληροφορίες από το Star Channel και dikastiko.gr