Χάος στη Γραμμή 4 του Μετρό – Άνοιγαν λάθος σήραγγα 150μ. ...εκτός μελέτης!
ΕΔΕ και κυρώσεις
Η κοινοπραξία που εκτελεί το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό έχει ήδη επανεκκινήσει τις εργασίες, με σκοπό την αποκατάσταση της σήραγγας, όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Το θέμα της διάνοιξης σήραγγας μήκους 150 μέτρων, που πραγματοποιήθηκε εκτός της εγκεκριμένης μελέτης στο ύψος της Κατεχάκη, τέθηκε προς συζήτηση στη Βουλή. Ο κ. Ταχιάος κλήθηκε να απαντήσει σχετικά, μετά από ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, με θέμα «Τα προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό».
Ο κ. Κατσώτης τόνισε πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELO – ALSTOM προχώρησε στην εκσκαφή χωρίς να ακολουθήσει τη μελέτη, με τη “σιωπηρή” γνώση της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., για περισσότερους από έξι μήνες. Κατά την ίδια περίοδο, δύο βάρδιες εργαζομένων κατέβαιναν στη σήραγγα καθημερινά, ενώ στην άμεση ζώνη επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται κρίσιμες υποδομές, όπως οδικοί άξονες, νοσοκομεία και δημόσιες υπηρεσίες.
Στην ερώτησή του, ζήτησε από τον υφυπουργό Υποδομών να διευκρινίσει: Τους κινδύνους που προκύπτουν από τη μη συμμόρφωση της κατασκευής με τη μελέτη και το πώς αυτοί επηρεάζουν την ασφάλεια των εργαζομένων και του κοινού. Τις άμεσες ενέργειες που θα αναλάβει η κυβέρνηση, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των εργασιών και να υποχρεωθεί ο ανάδοχος να εφαρμόσει τις απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις.
Η Απάντηση του Νίκου Ταχιάου:
Ο υφυπουργός επιβεβαίωσε πως όντως διανοίχθηκε σήραγγα μήκους 160 μέτρων, αλλά διαβεβαίωσε πως, μόλις η παρέκκλιση έγινε αντιληπτή, δόθηκε άμεση εντολή επιστροφής στην αρχική μελέτη. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ζήτημα δεν σχετίζεται με την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά αφορά πιθανές μικρές καθιζήσεις στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη, γεγονός που οδήγησε στην εντολή αποκατάστασης.
Επιπλέον, διευκρίνισε πως η κοινοπραξία έχει ήδη ξεκινήσει τις απαιτούμενες διορθώσεις και έχει καταθέσει τη σχετική μελέτη αποκατάστασης. Ωστόσο, υπογράμμισε πως η Ελληνικό Μετρό δεν αποδέχεται τις δικαιολογίες της κοινοπραξίας και χαρακτήρισε το περιστατικό «λάθος εφαρμογής της μελέτης» που είχε η ίδια υποβάλει.
Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης:
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, άσκησε έντονη κριτική, επισημαίνοντας ότι η απάντηση του υφυπουργού δεν κάλυψε τα ερωτήματα περί ασφάλειας. Παράλληλα, αμφισβήτησε την αποτελεσματικότητα της επιβλέπουσας αρχής (Ελληνικό Μετρό Α.Ε.), διερωτώμενος πώς ήταν δυνατόν να εκτελούνται εργασίες για έξι μήνες χωρίς να γίνει αντιληπτή η παρέκκλιση από τη μελέτη.
Ο κ. Ταχιάος παραδέχθηκε ότι υπήρξε παρέκκλιση από τη μελέτη, αλλά επέμεινε πως δεν προκύπτουν σοβαροί κίνδυνοι. Διαβεβαίωσε ότι οι καθιζήσεις ελέγχονται καθημερινά, και ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα παρακολούθησης. Τέλος, ξεκαθάρισε ότι τα έργα δεν διοικούνται από το Υπουργείο, αλλά από εποπτευόμενο φορέα, και ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες υποχρεούνται να τηρούν αυστηρά τις προδιαγραφές ασφαλείας, καθώς η φήμη και η οικονομική τους βιωσιμότητα εξαρτώνται από αυτές.