Αποκαλυπτικά στοιχεία για πρόσωπο πίσω από το λογότυπο “Μ” – Σε ποιά εταιρεία εργάζεται
Υπάλληλος εταιρείας που συμμετείχε στο διαγωνισμό για το λογότυπο “Μ” φέρεται να συνδέεται με την εταιρεία που έγινε η απευθείας ανάθεση και η υπόθεση δείχνει να περιπλέκεται πολύ.
Τα metadata είναι στοιχεία ενός αρχείου που προσδιορίζουν την ημερομηνία δημιουργίας του, μεταποίησης του, τον δημιουργό του και άλλες πληροφορίες.
Σύμφωνα με άρθρο που αναρτήθηκε στον ιστότοπο designmag.gr, από τα Metadata του pdf αρχείου της παρουσίασης του λογότυπου στη θέση “Author” (συντάκτης / δημιουργός) εντοπίζεται η υπογραφή σχεδιάστριας που εργάζεται σε εταιρεία που συμμετείχε στο διαγωνισμό για την παρουσίαση του λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
“Σε διάφορους ιστότοπους, για παράδειγμα στην Ναυτεμπορική και στο Ecozen, όπως και αλλού, αναρτήθηκε στις 13/11 το αρχικό αρχείο της παρουσίασης. Το ίδιο PDF αρχείο που παρουσιάστηκε από την Ελληνικό Μετρό στις 13/11 το πρωί. H ημερομηνία δημιουργίας του φαίνεται στις 12 Νοέμβρη 17:43, μία ημέρα δηλαδή πριν την παρουσίαση. To όνομα της “O… Z…“, η οποία εργάζεται ως Creative Director στην PALLADIAN, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, είναι το όνομα που φαίνεται ξεκάθαρα στα PDF αρχεία” αναφέρει το δημοσίευμα.
Η MnMS παίρνει την ανάθεση απευθείας ως “έχοντας εμπειρία στον σχεδιασμό οπτικών ταυτοτήτων”, μη έχοντας καμία σχέση με τον σχεδιασμό όπως αποδεικνύεται από την απουσία σχετικών ΚΑΔ Γραφιστικής, καθώς και την μηδενική παρουσία σχετικών έργων ανηρτημένα οπουδήποτε.
Το αρχείο δείχνει λοιπόν ότι μία υπάλληλος της PALLADIAN, εταιρείας που ήταν ανάμεσα στους 8 του διαγωνισμού που “κόπηκαν”, φαίνεται να έχει εμπλακεί στον σχεδιασμό του έργου, ή τουλάχιστον στην παρουσίαση.
Να θυμίσουμε ότι η αμοιβή στον διαγωνισμό θα ήταν 8.000 ευρώ για το νικητή, ενώ η εταιρεία με την απευθείας ανάθεση πήρε 30.000 ευρώ.
Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει ότι πέντε ώρες μετά την παρουσίαση και συγκεκριμένα στις 14.05 της 13/11 άλλαξε το όνομα του Author (συντάκτη) στα Μetadata, σε Aspose Pty Ltd.