Ανδρουλάκης- ΟΠΕΚΕΠΕ: “Εξευτελίσατε τη Βουλή με επιστολικές ψήφους”
Έντονη αντιπαράθεση προκάλεσε στη Βουλή η ψηφοφορία για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής σχετικά με την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη, να εξαπολύει δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση και στη Νέα Δημοκρατία για τον τρόπο διεξαγωγής της διαδικασίας.
Μιλώντας στην Ολομέλεια, ο κ. Ανδρουλάκης κατήγγειλε τη συμμετοχή βουλευτών της ΝΔ μέσω επιστολικής ψήφου, χαρακτηρίζοντας τη διαδικασία ως κοινοβουλευτική εκτροπή. «Ήρθα για να καλωσορίσω την επιστολική Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, αλλά δεν τους βλέπω εδώ. Τελείωσε η ψηφοφορία, ας επιστρέψουν, μην φοβούνται», δήλωσε ειρωνικά.
Η προεδρεύουσα Όλγα Γεροβασίλη, σε ανάλογο τόνο, απάντησε ότι «θα τους στείλω επιστολή να τους ενημερώσω».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υποστήριξε ότι η κυβέρνηση παραβίασε το Σύνταγμα, καθώς στη μυστική ψηφοφορία δεν συμμετείχαν τουλάχιστον 151 βουλευτές – προϋπόθεση που, όπως είπε, καθιστά το αποτέλεσμά της άκυρο. Χρησιμοποίησε σκληρή φρασεολογία λέγοντας πως «ο πρωθυπουργός έχει τρεις κατηγορίες βουλευτών: τους αυτοφωράκηδες, τους ημιελεγχόμενους και τους ανεξέλεγκτους».
«Χρησιμοποιήσατε την επιστολική ψήφο –που θεσμοθετήθηκε λόγω πανδημίας– για να στήσετε έργο εξευτελισμού της Βουλής. Μεθοδεύσεις, πονηριές και σκοτεινοί αυτοσχεδιασμοί για να προστατευτούν τα στελέχη σας. Όπως η εγκληματική οργάνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ εκμεταλλεύτηκε μια τεχνική λύση για να αποσπάσει εκατομμύρια, έτσι κι εσείς μετατρέψατε μια κοινοβουλευτική εξαίρεση σε εργαλείο συγκάλυψης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παρά τις καταγγελίες, στην ψηφοφορία συμμετείχαν τελικά μόνο 83 βουλευτές, καθώς οι βουλευτές της αντιπολίτευσης επέλεξαν να απέχουν. Ο κ. Ανδρουλάκης επανέφερε το ζήτημα της ερμηνείας του άρθρου 67 του Συντάγματος, επικαλούμενος προηγούμενα περιστατικά, όπως εκείνο του 2009 με την πρόταση προανακριτικής κατά του τότε υπουργού Ναυτιλίας Αριστοτέλη Παυλίδη.
Στο πλαίσιο εκείνης της υπόθεσης, ο τότε Πρόεδρος της Βουλής, Δημήτρης Σιούφας, είχε επισημάνει ότι η αποδοχή ή απόρριψη μιας προανακριτικής πρότασης γίνεται με μυστική ψηφοφορία και πως οι αρχηγοί των κομμάτων θα πρέπει να συνεννοηθούν για τη θεσμική λειτουργία του Κοινοβουλίου.
Ο Ανδρουλάκης έκλεισε την παρέμβασή του κατηγορώντας τη ΝΔ για θεσμική εκτροπή και επιχείρηση συγκάλυψης, λέγοντας πως «το μόνο που πετύχατε ήταν μια τρύπα στο νερό. Η διαδικασία είναι άκυρη, η Βουλή γελοιοποιήθηκε και τα δύο στελέχη σας θα ελεγχθούν από τη Δικαιοσύνη».
- 2 λεπτά πριν Άρειος Πάγος: Απέρριψε την προσφυγή Κοβέσι για τη θητεία των Ελλήνων ευρωεισαγγελέων
- 14 λεπτά πριν Συναγερμός στη Γαλλία: Εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα Έμπολα
- 14 λεπτά πριν Αποσπάσεις εκπαιδευτικών: 115 μετακινούνται στα Γενικά Αρχεία του Κράτους


















