ΑΕΙ: Τέθηκε σε ισχύ η νέα Υπουργική Απόφαση για την εκλογή και εξέλιξη μελών ΔΕΠ
Μια σημαντική αλλαγή τίθεται πλέον σε εφαρμογή για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), καθώς ενεργοποιήθηκε η νέα Υπουργική Απόφαση που καθορίζει από την 1η Ιανουαρίου 2026 τον τρόπο εκλογής και εξέλιξης των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ).
Την απόφαση υπογράφουν η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη και ο Υφυπουργός Ανώτατης Εκπαίδευσης Νίκος Παπαϊωάννου.
Στο πλαίσιο αυτό, καθορίζονται αναλυτικά:
- η νέα διαδικασία εκλογής και εξέλιξης των μελών ΔΕΠ
- η δημιουργία και τήρηση του μητρώου γνωστικών αντικειμένων
- η συγκρότηση των μητρώων εσωτερικών και εξωτερικών εκλεκτόρων για κάθε Τμήμα ή Μονοτμηματική Σχολή
- η ηλεκτρονική κλήρωση που ορίζει τα εκλεκτορικά σώματα
- ο τρόπος υποβολής υποψηφιοτήτων
- ο έλεγχος νομιμότητας, καθώς και όλα τα ειδικότερα ζητήματα που συνδέονται με αυτές τις διαδικασίες
Με απλά λόγια, πρόκειται για ένα νέο, πλήρως οργανωμένο πλαίσιο που ενισχύει τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό στις διαδικασίες επιλογής προσωπικού στα ΑΕΙ.
Παράλληλα, βελτιώνει την ποιότητα των ακαδημαϊκών κρίσεων και συμβάλλει στον συνολικό εκσυγχρονισμό της διοικητικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων.
Ο Υφυπουργός Νίκος Παπαϊωάννου τόνισε χαρακτηριστικά:
«Με τη σημερινή Υπουργική Απόφαση προχωράμε σε ένα σύστημα σύγχρονο, αξιοκρατικό και ψηφιοποιημένο. Ενισχύουμε την αξιοπιστία των διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης των μελών ΔΕΠ, μειώνουμε τη γραφειοκρατία και προσφέρουμε στα ΑΕΙ εργαλεία που στηρίζουν τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα. Η Ανώτατη Εκπαίδευση αλλάζει, με θεσμούς που ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες και υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον με υπευθυνότητα».
- 1 λεπτό πριν Δίκη για τα Τέμπη: Δύο νέα αιτήματα για αναβάθμιση των κατηγοριών
- 4 λεπτά πριν ΕΟΠΥΥ: Τι αλλάζει στις διαγνωστικές εξετάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων
- 7 λεπτά πριν Μυτιλήνη: «Χάσαμε τη Μαγδούλα μας» – 36χρονη γιατρός πέθανε μετά από επιπλοκές στον τοκετό




















